2010-10-22, 16:47
Medlem
Har precis sett hela säsong ett nu. Fyfan alltså! Sitter här och skakar nästan så bra det var.
Citera
2010-10-22, 16:53
Medlem
sven.hedins avatar
Gillar man ultravåld så är det magnifikt och jag gillar ultravåld.

Så finns säsong två ännu?
Senast redigerad av sven.hedin 2010-10-22 kl. 16:57.
Citera
2010-10-22, 17:11
Medlem
NirvanAs avatar
Verkar vara många som upptäckt serien alldeles nyligen, vad nu än det beror på, förmodligen för tv-tiden i svensk tv(?)

Nej det finns ingen säsong 2, en 6-delad prequel kommer sändas i januari (alltså som utspelar sig innan säsong 1 och kommer centrera kring Batiatus och hur han byggde upp sin gladiatorskola m.m, andy whitfield, kommer vara med i någon scen men i nuläget vet väl alla statusen med honom och att han inte kommer tillbaka)

Det kommer förmodligen en säsong 2, som i sådana fall sänds hösten 2011 eller januari 2012, men då kommer spartacus att re-castas och ingen vet hur det blir.
Citera
2010-10-22, 19:21
Medlem
Är historien baserad på verkligheten ? , eller ska den bara utspela sig på gladiatorskolan ?

Verklighetens Spartacus ledde ju en slavarmé (bestående av slavar och gladiatorer) i kamp mot Roms främsta arméer. Ett tag behärskarde dom väl hela södra Italien.
Citera
2010-10-22, 19:25
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1
Är historien baserad på verkligheten ? , eller ska den bara utspela sig på gladiatorskolan ?

Verklighetens Spartacus ledde ju en slavarmé (bestående av slavar och gladiatorer) i kamp mot Roms främsta arméer. Ett tag behärskarde dom väl hela södra Italien.
Det är ju inte mycket vi vet om spartacus liv innan han blev slavledare, så att säga att den är historiskt korrekt kan man väl inte, men baserad på en historisk person och en historisk händelse, det är den.
Citera
2010-10-23, 19:55
Medlem
MrJackssons avatar
Jag har tråkigt. Jag ska nog försöka se alla tretton avsnitt i rad nu. Fan, jag har nog sett den här TV-serien ett flertal gånger nu; den blir bättre för var gång jag ser den.
Citera
2010-10-23, 23:55
Avslutad
Trevlig serie. Ibland så dum och osannolik att man nästan förlorar förståndet och ändå bygger den upp en magisk hednisk stämning som är farligt beroendeframkallande. Colour me addicted.

Följer dock inte tråden pga alla era spoilers.
Citera
2010-10-24, 23:04
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Jag har tråkigt. Jag ska nog försöka se alla tretton avsnitt i rad nu. Fan, jag har nog sett den här TV-serien ett flertal gånger nu; den blir bättre för var gång jag ser den.
Såg om början på den nu
Sjukt hur mycket mer man lägger märke till efter andra gången =D
Citera
2010-10-26, 00:58
Medlem
NirvanAs avatar
Tycker min nya avatar är helt klockren faktiskt
Citera
2010-10-26, 16:48
Medlem
Ninyah218s avatar
klockren serie, hoppas dom gör en säsong till av den!
Citera
2010-10-26, 17:44
Medlem
LexLecters avatar
Får man fråga om den som går på TV just nu är censurerad?
Citera
2010-10-26, 18:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexLecter
Får man fråga om den som går på TV just nu är censurerad?
Gå tillbaka en sida eller två så har det diskuterats i flera omgångar, men iaf, ja den är kraftigt censurerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in