2010-10-26, 18:02
Medlem
mteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexLecter
Får man fråga om den som går på TV just nu är censurerad?

Kollade delar av det första avsnittet som TV6 visade och det är en "soft"-version där de tagit bort mycket av det grova våldet och nakenscenerna var rätt rejält censurerade också.
Citera
2010-10-26, 19:50
Medlem
Saskass avatar
Ex:

Ord som "Fuck" har bytts ut mot "Freakin och bla bla lightversion"

Stora mängder blod och effekter är borttagna (Ex: Episod 1.. Benen som huggs av i arenan)

Naket. Inte ens nipples får man se.. (När tex "Sura" tas ifrån Spartacus av romarna i första avsnittet) Så flertalet scener är borta som minskar avsnittets längd från 60 min till drygt 50 min. Det varierar från avsnitt till avsnitt.

Tyvärr är det på detta vis.
Citera
2010-10-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LexLecter
Får man fråga om den som går på TV just nu är censurerad?

Ja, den är sjukt mycket censurerad. Serien blir ju för fan våldtagen
Citera
2010-10-26, 20:29
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Ja, den är sjukt mycket censurerad. Serien blir ju för fan våldtagen

T.o.m. ord som fuck har dom tagit bort. Ex. fuck their women, blir find their women. Censuren gjordes troligen i USA med tanke på detta.

Ska faktiskt bli intressant att se vad dom gjort med sista avsnittet där ena halvan är en enda lång slakt.
Senast redigerad av sven.hedin 2010-10-26 kl. 20:32.
Citera
2010-10-26, 20:35
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saskas
Ex:

Ord som "Fuck" har bytts ut mot "Freakin och bla bla lightversion"

Stora mängder blod och effekter är borttagna (Ex: Episod 1.. Benen som huggs av i arenan)

Naket. Inte ens nipples får man se.. (När tex "Sura" tas ifrån Spartacus av romarna i första avsnittet) Så flertalet scener är borta som minskar avsnittets längd från 60 min till drygt 50 min. Det varierar från avsnitt till avsnitt.

Tyvärr är det på detta vis.
Ja, det är så fruktansvärt äckligt att jag totalt har bojkottat TV6. Jag kan inte påstå att jag kollade på TV direkt över huvud taget förut, men sexan kunde man allt slå på kanske 03:20 på natten. Nu i helvete heller att jag sätter på deras äckliga horunge kanal. Äckliga fittjävla kuksugare folk kommer ju för i helvete tro att TV-serien verkligen suger så här in i helvete jävla kukhårt. FAAAAAAAAAAAAAAAAN vad man flippar över deras hädiska beteende.

Jag har förresten skickat ett mail till TV6 som, om jag minns rätt, innehåller max två svordomar. Kanske tre.
Citera
2010-10-26, 20:37
Medlem
XtraXs avatar
Tur att man köpt första säsongen på dvd då.
Citera
2010-10-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven.hedin

Ska faktiskt bli intressant att se vad dom gjort med sista avsnittet där ena halvan är en enda lång slakt.

Hahaha.....sista avsnittet kommer för helsicke inte att vara längre än max 20 minuter
Citera
2010-10-26, 21:39
Medlem
Piloten var nog det sämsta jag har sett men sen har jag hört att serien blir bättre och bättre.

Kan denna överhuvud taget jämföras med Rome?
Citera
2010-10-26, 21:42
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritte_n
Piloten var nog det sämsta jag har sett men sen har jag hört att serien blir bättre och bättre.

Kan denna överhuvud taget jämföras med Rome?
Ja. Den är lika episk.

T.ex. så är Pulp Fiction och Fight Club båda två rätt grymma filmer, men det är inte så att du går och jämför dem minut för minut, så att säga. Det är två olika TV-serier helt enkelt, men båda två är otroligt bra.
Citera
2010-10-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Ja.

Jag är tveksam men får kanske ge serien en andra chans.
Citera
2010-10-26, 21:44
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritte_n
Jag är tveksam men får kanske ge serien en andra chans.
Fan vad snabbt du svarar.

Ja, du bör ge den en chans.
Citera
2010-10-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Ja. Den är lika episk.

T.ex. så är Pulp Fiction och Fight Club båda två rätt grymma filmer, men det är inte så att du går och jämför dem minut för minut, så att säga. Det är två olika TV-serier helt enkelt, men båda två är otroligt bra.

Nu var du tvungen att ta Fight Club som jag tycker är en skitfilm men jag förstår din poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in