2010-05-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

Jag håller med, men pullo är min favorit. Jag gillade hans humor.... Verounus var mer en allvarlig person

Det är kul att de fokuserar på de "mindre" viktiga personerna i storyn för historien med alla "Rika" Antony Caesor Octavian kan man ju sen länge, redan sen skoltiden och de verkar inte ändra så mycket i den storyn.
Citera
2010-05-30, 17:48
Medlem
The-Johans avatar
Finns det inte en Rom tråd?
Citera
2010-05-30, 17:52
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Finns det inte en Rom tråd?
Jo men den är död sen länge.. är ju bara ett fåtal som ser serierna nåt år i efterhand (jag är en av dom )
Citera
2010-05-30, 22:46
Medlem
Blåbärskungens avatar
Jag har nu sett första avsnittet och det var inte direkt underhållande(Blod, amputeringar och tuttar i all ära, jag kräver lite mer av en serie).

Min husgud när det gäller TV Charlie Brooker påstår dock att serien blir bättre efter ett par avsnitt, stämmer detta och ska jag fortsätta följa blodbadet eller sätta mig som en gammal stofil och se på Jag, Claudius?
Citera
2010-05-30, 22:53
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Jag har nu sett första avsnittet och det var inte direkt underhållande(Blod, amputeringar och tuttar i all ära, jag kräver lite mer av en serie).

Min husgud när det gäller TV Charlie Brooker påstår dock att serien blir bättre efter ett par avsnitt, stämmer detta och ska jag fortsätta följa blodbadet eller sätta mig som en gammal stofil och se på Jag, Claudius?
Se. På. Hela. Tv. Serien.
Citera
2010-05-31, 05:12
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen

lol Den var bra... Nej du ska inte fortsätta se den om du gillar serier som, "jag cladius"

Men jag tyckte också första avsnittet var seg , för mycket likt "300". Men det ändrades snabbt efter ett tag.
Citera
2010-05-31, 13:15
Medlem
thereisnoguds avatar
Jag har bara sett dom två första avsnitten och det var verkligen inget att hänga i julgranen. Blir serien verkligen såpass bättre att den blir sevärd? Har hört mycket gott om serien men hitills stör jag mig allt för mycket på den taffliga CGI:in, mjukporren, de usla fightingscenerna och halvnakna män som krälar i snö mitt i vintern som om det vore behagligt. 300-stilen känns jävligt kass om man inte bara försöker göra en dussinrulle som är kul acion i 1,5 timme eller så.

Känns mest som 300:s och Rome:s fattiga oäkta barn med identitetskris

Är det samma plastiga stil rakt igenom?
Citera
2010-05-31, 13:28
Medlem
Friendslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thereisnogud
Jag har bara sett dom två första avsnitten och det var verkligen inget att hänga i julgranen. Blir serien verkligen såpass bättre att den blir sevärd? Har hört mycket gott om serien men hitills stör jag mig allt för mycket på den taffliga CGI:in, mjukporren, de usla fightingscenerna och halvnakna män som krälar i snö mitt i vintern som om det vore behagligt. 300-stilen känns jävligt kass om man inte bara försöker göra en dussinrulle som är kul acion i 1,5 timme eller så.

Känns mest som 300:s och Rome:s fattiga oäkta barn med identitetskris

Är det samma plastiga stil rakt igenom?

Som sagt de första 4-5 avsnitten är kanske inte så mycket att hänga i julgranen men efter det så blir det bara bättre och bättre för att avslutas med en episkt blodig final
Citera
2010-05-31, 20:20
Medlem
Kan bara hålla med föregående talare som också menar att serien tar sig alltmer ju längre in den man kommer. I början känns det mesta som påtalats rätt b, men ge det en chans förbi de typ 3 första avsnitten så tar den sig rätt rejält, blir en mycket mer intressant story allteftersom med klassiska svek och intriger som tar serien in på andra vägar än som ett rent påkostat våld- och mjukporrspektakel det ter sig i början.
Citera
2010-05-31, 21:34
Medlem
NirvanAs avatar
Säger bara; Folk som ger upp denna efter första 1-4avsnitten begår ett stort misstag, denna serie växer enormt och mot slutet blir den, som sagt, episk.
Citera
2010-06-01, 04:13
Medlem
Tegiss avatar
Visst blir den aningen bättre efter ett par avsnitt men inte med speciellt mycket då blodeffekterna fortfarande är lika dåliga och handlingen är väll inte så där jättegripande.
Citera
2010-06-08, 01:51
Medlem
Orakad-i-delphis avatar
Har avverkat avsnitt nummer 1 och ställer mig frågan : Är hela serien i slowmotion och fortsätter de larviga blodeffekterna? Jag vet inte om jag kan leva med mig själv om jag ser hela alltet när jag skäms efter redan 50 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in