2010-04-29, 21:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trammis
Tråkigt att du är en torr historiarunkare. Varför kan du inte bara avnjuta en serie / film utan att störa dig på diverse historiska fel?
Jag stör mig inte det är bara av intresse, jag ville uppdatera mig lite
Citera
2010-04-29, 23:30
Medlem
MrJackssons avatar
"Was she such a woman? Your wife."
"She was the sun, never to rise again."

___

"Your life's are your own; force your own path or join with us, and together we will see Rome tremble!"

Ja, vi kan finna många vackra dialoger i den här tv-serien.
Citera
2010-04-30, 06:39
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Skulle ni kunna tänka er en film/tv-serie som utspelar sig i romarriket där skådespelarna pratar med amerikansk accent? I min värld finns det bara inte, tror inte heller det varit så i någon film som handlar om detta(?) Förresten var det latin eller italienska som talades under den tiden, längesen man läste historia Detta har väl knappt gjorts heller, möjligtvis någon lågbudgetfilm från Italien men annars inget?

Ja synd de inte fick gå igenom språk kurs i latin Som du säger, det är nog i så fall film från italien.

Men man hittar alltid småfel och stora fel. Helst kläderna och vapen bruka ej stämma. Jag var rätt så intresserad i ROM när jag var yngre, läste mycket om det.

Jag kan bli frusterad i bland och undra vilket århundrade filmen härstammar ifrån. Så filmerna bruka knappast följa tidsenlig stil och sätt, men det stör mig ej så mycket.

Men jag tycker själva filmen är viktagast
Citera
2010-04-30, 14:15
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja synd de inte fick gå igenom språk kurs i latin Som du säger, det är nog i så fall film från italien.

Men man hittar alltid småfel och stora fel. Helst kläderna och vapen bruka ej stämma. Jag var rätt så intresserad i ROM när jag var yngre, läste mycket om det.

Jag kan bli frusterad i bland och undra vilket århundrade filmen härstammar ifrån. Så filmerna bruka knappast följa tidsenlig stil och sätt, men det stör mig ej så mycket.

Men jag tycker själva filmen är viktagast

Men i filmen "Passion of the Christ" så pratar romarna latin om jag inte minns fel, så det är ju inte helt omöjligt
Citera
2010-04-30, 15:49
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Men i filmen "Passion of the Christ" så pratar romarna latin om jag inte minns fel, så det är ju inte helt omöjligt
Är det inte samariska eller någonting?
Citera
2010-05-03, 10:58
Medlem
Såg sista avsnitten på säsongen igår, make till brutal serie får man leta efter.
Citera
2010-05-04, 14:41
Medlem
Trammiss avatar
Såg sista avsnittet igår. Satan vilket underbart slut på säsongen!
Nu måste man väl vänta ett bra tag på säsong 2...
Citera
2010-05-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trammis
Såg sista avsnittet igår. Satan vilket underbart slut på säsongen!
Nu måste man väl vänta ett bra tag på säsong 2...

Ja tyvärr verkar det så det närmaste som kommer är i höst tror jag och det är prequelen
Citera
2010-05-05, 20:29
Medlem
Daniel501s avatar
Såg alla avsnitt nu i helgen och jag tycker det är det bästa som hänt i serie väg, våldet, blodet, språket och sexet är allt mixat till en fantastisk dialog mellan slavar och slavägare. Även om det inte var så under den här epoken så kvittar det, blir taggad i varje avsnitt och hoppas innerligt att S02 blir minst lika bra!

Erin Cummings är så jävla het naken!

Mvh,
Citera
2010-05-06, 22:57
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
"Was she such a woman? Your wife."
"She was the sun, never to rise again."

___

"Your life's are your own; force your own path or join with us, and together we will see Rome tremble!"

Ja, vi kan finna många vackra dialoger i den här tv-serien.

Yes indees, kul att det varvas med "Jupiters cock!" osv
Citera
2010-05-09, 14:29
Medlem
Har börjat se om serien från början. Såg precis avsnitt 6. Jävlar vilket bra avsnitt det är! Det är så mycket ondska i det och jag tycker skådespeleriet är fantastiskt.

Det enda avsnittet som inte är bra är första avsnittet. Resten håller hög klass!
Citera
2010-05-09, 15:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isso
Har börjat se om serien från början. Såg precis avsnitt 6. Jävlar vilket bra avsnitt det är! Det är så mycket ondska i det och jag tycker skådespeleriet är fantastiskt.

Det enda avsnittet som inte är bra är första avsnittet.
Resten håller hög klass!
Jag vet många som skitit i denna serie just pga första avsnittet, synd, första avsnittet är ju nästan alltid sämst då många är "Pilot" avsnitt så att säga. S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in