Riktigt brutal avslutning. Kändes som de tog allt jävligt som hänt i de tidigare avsnitten och bara kört på. Måste dock säga att jag blev överraskad att några av de mest visade karaktärerna försvann medan andra klarade sig. Och det var oftast de värsta avskum och svin som gjorde det, som Ashur och Ilithyia. Fan jag hatar verkligen Ilithyia.
En höjdpunkt i avsnittet var ju annars när Crixus bara vrålar; KILL THEM ALL!
P.S Var det bara jag som skratta ut högt när Mira sa till Spartacus vad hon ville ha som betalning för att hjälpa honom?
Säsongsfinalen har 10/10 på IMDb. Jag har aldrig sett en tv-serie, ett avsnitt eller en film som har haft 10/10. I och för sig bara cirka 25 röster, men ändå - 10/10!
Riktigt sjukt bra serie lite tråkigt att dom _inte_ lagt någon fokus på själv matcherna i arenan.. all fokus är ju på draman runt omkring, hade velat se lite mer arena matcher samt mer blod.
aja 9/10 !
Mer blod?
Detta avsnittet var som jag sa det blodigaste som jag någonsin har sett på tv eller till och med film.
Tyckte om när Varros fru hackade sönder den där bortskämda ungen
Wow... Bara... Wow. Jag finner inga ord, så äckligt bra season finale! Och otroligt många grymma scener, till exempel:
När Crixus skriker "KILL THEM ALL!"
När Crixus ger tecken åt Spartacus att hoppa.
När Doctore leker runt med Ashur.
När ena German brothern dör.
När blodet rinner ut under dörren.
När Crixus hugger horan i magen. (Absoluta favoritscenen )
När Spartacus hugger halsen av Batiatus.
Spartacus' tal efteråt.
Varros fru köttar den där äckliga horungen.
Och mäktigast måste nog vara i slutet, när alla karaktärer strömmar ut ur porten.
Bästa avsnittet av en serie jag någonsin sett, någonsin!