2014-10-09, 12:22
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PonPow
Har dom senaste 2-3 dagarna märkt att jag börjar närma mig ett beroende. Har börjat vakna en massa på nätterna, och gått upp tidigare på morgonen. Samt känt mig lite halvdålig på morgonen tills jag fått i mig mitt baclofen.

Doserna verkar ha blivit större oxå, det är så svårt för mig att hålla koll på det när jag har pulver.
Men idag så får jag benzo och Diphenidine. Ska köra Det i 4 dagar så är min tolerans förhoppningsvis på 0 sen.

Ha ett uppehåll på 2 veckor o kör på gaba-a substanser så länge, helt återställd blir inte din tolerans på så kort tid o toleransen blir aldrig riktigt noll igen men så gott som, blir aldrig som första gången.

Hur länge har du tagit det nu dagligen?
Citera
2014-10-09, 13:56
Medlem
PonPows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Hur ofta och hur mycket har du tagit på senaste tiden?

Har tigit det i 3-4 veckor. Men bara 4-6 dagar åt gången med 3-4 dagars uppehåll emellan.

Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ha ett uppehåll på 2 veckor o kör på gaba-a substanser så länge, helt återställd blir inte din tolerans på så kort tid o toleransen blir aldrig riktigt noll igen men så gott som, blir aldrig som första gången.

Hur länge har du tagit det nu dagligen?

Kan inte riktigt ta ett så långt uppehåll, mår väldigt dåligt. Men har sjukt mycket viktiga saker att ta hand om som jag behöver baclofenet för att orka.

Tänkte att en nmda antagonist plus ett par dagars uppehåll skulle räcka?
Citera
2014-10-09, 14:00
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Har tigit det i 3-4 veckor. Men bara 4-6 dagar åt gången med 3-4 dagars uppehåll emellan.

Kan inte riktigt ta ett så långt uppehåll, mår väldigt dåligt. Men har sjukt mycket viktiga saker att ta hand om som jag behöver baclofenet för att orka.

Tänkte att en nmda antagonist plus ett par dagars uppehåll skulle räcka?

Vad för sorts nmda antagonist har du tänkt att ta?
Citera
2014-10-09, 14:28
Medlem
PonPows avatar
Citat:
Vad för sorts nmda antagonist har du tänkt att ta?
Diphenidine. Har 500mg att ta dessa 4 dagar jag är utan baclo.
Citera
2014-10-10, 11:24
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Diphenidine. Har 500mg att ta dessa 4 dagar jag är utan baclo.

Okej gabapentin eller pregabalin hjälper bra också när det gäller glutamat-delen.
Citera
2014-10-10, 18:40
Medlem
PonPows avatar
Citat:
Okej gabapentin eller pregabalin hjälper bra också när det gäller glutamat-delen.
Har Gabapentin utskrivet så tar det regelbundet redan.
Men tror du att min plan kommer att funka? Så jag kan börja ta baclofen ett par dagar igen på måndag?

Btw så hade jag nog fel på tiden förut. Det är inte 3-4 veckor utan knappt 3 veckor jag gått på baclofen med små uppehåll emellan.
Citera
2014-10-12, 14:45
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Har Gabapentin utskrivet så tar det regelbundet redan.
Men tror du att min plan kommer att funka? Så jag kan börja ta baclofen ett par dagar igen på måndag?

Btw så hade jag nog fel på tiden förut. Det är inte 3-4 veckor utan knappt 3 veckor jag gått på baclofen med små uppehåll emellan.

Har du gabapentin så du kommer du klara det eftersom du tagit det en sådan kort tid.
Citera
2014-10-16, 19:55
Medlem
Är Lioresal samma sak som baclofen?
Citera
2014-10-17, 21:40
Medlem
PonPows avatar
Kände ni till att baclofen totalförstör ruset av opioider. Har en flaska bf som jag kör IV. Utan baclofen mådde jag asnajs. Med baclofen fick jag bara ont i magen och ingen eufori.

Googlade det och det verkar som att gaba-b agonister och speciellt baclofen förstör ruset av opioider.
Citera
2014-10-18, 08:11
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Är Lioresal samma sak som baclofen?

Svar ja

Har det själv nu.
Citera
2014-10-18, 09:53
Medlem