2014-10-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ja Lioresal är originalet.

OK! hur är det med toleransen går den ner snabbt elr ? inte tagit på ett tag nu och kommer inte göra det heller. Det är inte som på imovane att man får typ permanent tolerans?
Citera
2014-10-21, 21:40
Medlem
iNgen som vet föregående fråga?
Citera
2014-10-22, 04:22
Medlem
Citat:
Får man dålig effekt utav Phenibut brukar baklofen funka mkt bättre, annars ingen större skillnad.

Jag får ingen eufori av baclofen, vilket jag kan få av phenibut om jag tar minst 1g, så nån skillnad måste det vara. Båda drogerna gör mig dock lugn och mer social. Fast jag kommer nog lägga ner baclofen/phenibut ändå pga den hemska avtändningen. Får fan psykos, mardrömmar och hallisar av skiten. Inte värt det även om det hjälper mot ångest. Gillar lyrica mer.
Citera
2014-10-22, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Jag får ingen eufori av baclofen, vilket jag kan få av phenibut om jag tar minst 1g, så nån skillnad måste det vara. Båda drogerna gör mig dock lugn och mer social. Fast jag kommer nog lägga ner baclofen/phenibut ändå pga den hemska avtändningen. Får fan psykos, mardrömmar och hallisar av skiten. Inte värt det även om det hjälper mot ångest. Gillar lyrica mer.

Just därför ska man inte knapra dem dagligen nån gång i veckan funkar bra
Citera
2014-10-22, 12:29
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
OK! hur är det med toleransen går den ner snabbt elr ? inte tagit på ett tag nu och kommer inte göra det heller. Det är inte som på imovane att man får typ permanent tolerans?

Ja har du bara tagit det två ggr i veckan går den ner snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie

Vilken är din största dos baklofen du har tagit på en gång? Jo viss skillnad är det, men mkt mkt lika.

Phenibut påverkar ju även GABA-A i högre doser vilket inte baklofen gör.
Citera
2014-10-22, 13:56
Medlem
1 gång i veckan har de vart på senaste, uppehåll på 2 veckor i helgen, bör jag ta mindre dos än jag brukar? ( 50 x2 mg )
Citera
2014-10-22, 18:43
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
1 gång i veckan har de vart på senaste, uppehåll på 2 veckor i helgen, bör jag ta mindre dos än jag brukar? ( 50 x2 mg )

Ja, varför ta mer om man inte behöver liksom?
Citera
2014-10-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ja, varför ta mer om man inte behöver liksom?

Sant! men tänker på om jag kan lägga mig en aning lägre och ändå få god effekt?
Citera
2014-10-23, 14:35
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Sant! men tänker på om jag kan lägga mig en aning lägre och ändå få god effekt?

Ja testa så ser du ju?
Citera
2014-10-24, 21:06
Medlem
PonPows avatar
Har trots min försiktighet i början utvecklat tolerans och beroende till det här. Det kom som en smäll dom sista 2 veckorna jag höll på. Hade inte fått någon toleransökning alls innan. Men pang! Så behövde jag helt plötsligt ta 3 dubbla doser för att uppnå bra effekt.

Har beställt phenibut nu som jag ska använda för att trappa ner. Att göra det med bara baklofen blir för svårt då effekten blir så dålig och kortvarig när man gått på det ett tag.
Citera
2014-10-28, 16:28
Medlem
PonPows avatar
Gick över till phenibut igår, har tagit precis tillräckligt mycket för att motverka gaba b abstinensen. Har trappat ner phenibut flera gånger tidigare och har redan skrivit ett nertrappningsschema så det ska nog gå vägen.

Kände att baclofenet skulle vara omöjligt att trappa ner då effekten bara satt i 3 timmar för mig det sista.

Men nu idag så har jag börjat få en massa andra konstiga symptom. Dessa orsakas av vad jag kunnat läsa mig till av baclofenets effekt på serotonin och dopamin.

Det känns lite likt ssri utsättning faktiskt. Jag undrar hur länge dessa symptom kommer sitta i nu när jag slutat helt med baclofenet?

Gaba b delen har jag ju tagit om hand om. Och så länge tog jag inte baclofen. Så uppskattar att det kommer ge med sig på en vecka. Eller vad tror ni?
Citera
2014-10-28, 19:44
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Är det lagligt att beställa baklofen från GoldPharma?

För det är väl inte narkotikaklassat?

Måste ha något bensoliknande till min kommande avtändning från sub, någon som vet om det kan hjälpa mot just opiatavtändning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in