• 2
  • 3
2009-09-02, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...kotikaklassade
Många media rapporterade felaktigt att förbudet trädde i kraft omedelbart. På Regeringens hemsida bekräftas att förbudet börjar gälla 15 september.
Citera
2009-09-02, 10:56
Medlem
bongoloidens avatar
Vilka straffsatser kan vi förvänta oss tror ni? Jag antar att ganska många kommer ha narkotikaklassade rökmixar kvar hemma hos sig och man kan just nu köpa in JWH-018 för bara £30 per 1000mg (motsvarar uppemot 500 doser ju om man antar att 2-5mg räcker)

Tänkte ifall de baserar straff på doser vilket är det intrycket jag har fått (upp till 60g cb är ringa t.ex.)
Citera
2009-09-02, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongoloiden
Vilka straffsatser kan vi förvänta oss tror ni? Jag antar att ganska många kommer ha narkotikaklassade rökmixar kvar hemma hos sig och man kan just nu köpa in JWH-018 för bara £30 per 1000mg (motsvarar uppemot 500 doser ju om man antar att 2-5mg räcker)

Tänkte ifall de baserar straff på doser vilket är det intrycket jag har fått (upp till 60g cb är ringa t.ex.)
Ja, jag tippar på att de, i brist på andra bevis, kommer jämföra farlighetsgraden med cannabis och sen utdöma ett straff utifrån antal “missbruksdoser” (där definitionen av en missbruksdos sannolikt kommer vara löjligt lågt satt).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in