• 1
  • 2
2009-07-31, 10:53
Medlem
Jag har inte läst tillräckligt mycket juridik än, men jag har en liten idé

På ss.se säljer de fortfarande en rökmix som heter 69 eller något sånt, som de påstår är laglig. Om man beställer den och den inte är laglig, då borde man kunna hävda sin oskuld eftersom man utgick att informationen kring produkten var sann och därför har man inte begått något brott?

Sen har jag en liten fundering till, får asen använda FRA-tjoflöjset för att spåra folk som försöker beställa spice från utländska sidor tex?

Sen till att gömma spice hemma om man har det och nojjar, det borde väl fan inte vara svårt? Hundarna kan väl inte sniffa det än iaf?

Självklart har jag inte gjort något av ovanstående då jag är en skötsam och laglydig medborgare.

Citera
2009-07-31, 10:57
Medlem
Gaasis avatar
69 fungerar bra.
Citera
2009-07-31, 11:00
Medlem
_RHCP_s avatar
FRA´s uppgift är inte att spana efter narkotikahandel över internet, de ska hålla sig till nationell säkerhet.
Citera
2009-07-31, 11:00
Medlem
Vad tror du om mina idéer då Gaasi?
Citera
2009-07-31, 11:05
Medlem
Gaasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakaka
Vad tror du om mina idéer då Gaasi?

Har också tänkt den tanken. Man får helt enkelt lita på det ägarna av dessa nätbutiker säger. Säger de att de har slutat med all försäljning av Spice och nu endast säljer lagliga preparat så är det väl så. Blir man tagen så kan man bara konstatera det!

Inrikeshandel bör dock inte vara några problem
Citera
2009-07-31, 11:09
Medlem
_abous avatar
Jag tror inte försäljarna av Spice skulle ta den risken att fortsätta sälja dom klassade cannabioderna, dom lär ju ha bevakning på sig 24/7, så jag utgår från att det som nu finns att köpa är lugnt
Citera
2009-07-31, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag tror inte försäljarna av Spice skulle ta den risken att fortsätta sälja dom klassade cannabioderna, dom lär ju ha bevakning på sig 24/7, så jag utgår från att det som nu finns att köpa är lugnt

lol

Dom säljer ju fortfarande påstått lagliga mixar på ss
Citera
2009-07-31, 11:13
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakaka
lol

Dom säljer ju fortfarande påstått lagliga mixar på ss

Ja? Varför ska de inte sälja lagliga örtmixar m.m.?
Citera
2009-07-31, 11:18
Medlem
Gaasis avatar
Förstår inte varför absolut INGEN tror på det innehavarna av nätbutikerna säger. Klart som tusan mixarna är lagliga om de skriver det på hemsidorna. Varför skulle de ljuga?
Posten har varken tid eller resurser att kika igenom alla brev efter Spice. Var inte så fega och beställ om ni så vill!
Citera
2009-07-31, 11:22
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaasi
Förstår inte varför absolut INGEN tror på det innehavarna av nätbutikerna säger. Klart som tusan mixarna är lagliga om de skriver det på hemsidorna. Varför skulle de ljuga?
Posten har varken tid eller resurser att kika igenom alla brev efter Spice. Var inte så fega och beställ om ni så vill!

Vadå ingen, jag tror inte de fortsätter sälja spice. Varför göra sig besväret att paketera om spice för att sedan sälja det? Antingen vet inte kunderna att det är spice i eller så sprids det och polisen kan komma en på spåren.
Citera
2009-07-31, 11:28
Medlem
Gaasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Vadå ingen, jag tror inte de fortsätter sälja spice. Varför göra sig besväret att paketera om spice för att sedan sälja det? Antingen vet inte kunderna att det är spice i eller så sprids det och polisen kan komma en på spåren.

Det jag menar är att alla är så fega av sig. För att ta ett par exempel:

"Beställde en påse från GS i går, kommer jag åka fast nu??"
"Vågar man hämta ut på posten nu när det är olagligt?"

Det finns en uppsjö av cannabinoider och så vitt jag vet har bara 7 blivit olagliga. Att försäljarna skulle paketera om innehållet är bara dumt då de kan åka dit på det. Varför inte bara tro på det dom säger och beställa?
Citera
2009-07-31, 11:34
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaasi
Det jag menar är att alla är så fega av sig. För att ta ett par exempel:

"Beställde en påse från GS i går, kommer jag åka fast nu??"
"Vågar man hämta ut på posten nu när det är olagligt?"

Det finns en uppsjö av cannabinoider och så vitt jag vet har bara 7 blivit olagliga. Att försäljarna skulle paketera om innehållet är bara dumt då de kan åka dit på det. Varför inte bara tro på det dom säger och beställa?

Jag håller med. De som nojjar över beställt spice är väl inte direkt personer som brukar beställa olagliga substanser, som de som köper meph t.ex. från både Sverige och andra länder.

När det gäller droger blir man nog aldrig av med nojjiga personer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in