2009-07-31, 21:07
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Vad hände med judarna? De är här.
Citat:
Ursprungligen postat av plackers
Kan du tala om lite mer exat var de ca 700 norska judar som deporterades under andra värlskriget befinner sig?

Den vanliga forskningen hävdar att runt 1% överlevde.
.. och om vår vän käre Ezzelino (eller någon annan liten "revisionist" här) inte kan det, så kan vi väl förmoda att de är försvunna, åtminstone!

Edit: Eller så känner Ezzelino möjligen hur de (judarna) är och nosar honom i bakhasorna!??
Citera
2009-08-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plackers
Kan du tala om lite mer exat var de ca 700 norska judar som deporterades under andra värlskriget befinner sig?

Den vanliga forskningen hävdar att runt 1% överlevde.

Inte blev de gasade i alla fall. Kan du göra gällande att de blev gasade och isåfall i vilket läger?

Kan du tala om vart alla de tyskar som deporterades från Sovjetunionen befinner sig?
Citera
2009-08-02, 13:21
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Inte blev de gasade i alla fall. Kan du göra gällande att de blev gasade och isåfall i vilket läger?
[...]
Nä. Eftersom den heliga "revisionismen" utgår ifrån att det inte fanns några gaskammare så kan de ju omöjligen ha gasats.. (Smart upplägg! )
Men dog (eller om vi nu ska hårddra det hela; försvann) gjorde de lik förbannat!
Citera
2009-08-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Nä. Eftersom den heliga "revisionismen" utgår ifrån att det inte fanns några gaskammare så kan de ju omöjligen ha gasats.. (Smart upplägg! )
Men dog (eller om vi nu ska hårddra det hela; försvann) gjorde de lik förbannat!

Judar finns där judar finns. Många dog under WW2 av olika orsaker och det gäller även koncentrationslägren. Men vill man göra gällande att det försiggick ett industriellt massmord på judar så behöver man något konkret.
Citera
2009-08-02, 13:33
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Judar finns där judar finns. Många dog under WW2 av olika orsaker och det gäller även koncentrationslägren. Men vill man göra gällande att det försiggick ett industriellt massmord på judar så behöver man något konkret.
Jo, och något mera konkret vet jag verkligen att ni "revisionister" tycker saknas.
Citera
2009-08-02, 21:36
Medlem
plackerss avatar
Citat:

och mer exakt anser du att norrmännen tog vägen?

Vetenskapen anser att de förintandes.

Den som vill genomföra ett vetenskapligt paradigmskifte behöver visa att man har något på fötterna.

Se så... Vart tog de vägen?
Citera
2009-08-02, 21:47
Medlem
plackerss avatar
Citat:

Kan du tala om vart alla de tyskar som deporterades från Sovjetunionen befinner sig?

svaret driver tråden ot. Du får gärna starta en under historia.

Vi kan dock konstatera, bla genom vittnesmål att många dog, våldtogs osv. Men så vitt jag vet så hävdar inga vittnen, ryska officerare eller ens tyskar hävdar att de gasades eller utrotades industriellt. (massakrer förekom)

http://www.bund-der-vertriebenen.de/
Citera
2009-08-04, 00:20
Medlem
Peter Harolds avatar
gabah-gabah

Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Det har varit många parallella diskussioner på gång. För att hålla ett ämne i taget, så startar jag en ny tråd.

Jag är ledsen om jag trampar någon på tårna, men jag får ett intryck av att denna tråd spårade ur redan i samband med postning n:o 1. Rubriken är "Revisionister som inte orkar svara på frågor", men texten mynnar ut i ett antal konkreta frågeställningar (inom ämnet revisionism) som redan finns i andra/egna trådar. Och sedan följer i denna tråd sporadiskt några postningar om just dessa frågor, vilket jag tycker är helt ovidkommande med tanke på trådens rubrik.

De postningar i tråden som däremot handlar om just revisionisternas insats i diskussionerna (mot etablisterna) ger snabbt svar på frågeställarens påståenden.

Jag kan inte för mitt liv se att den pågående diskussionen i denna tråd tillför ämnet något, utan bara blir en meningslös ordfäktning - inte sällan med ett oförskämt tonfall. Måhända känner sig trådskaparen förorättad av att hans/hennes frågor besvarats med hänvisningar till tidigare postningar/trådar, men det ger inte anledning till att starta ännu en ofokuserad tråd som denna.

Om jag förstått rubriken rätt så skall enbart debattörernas engagemang diskuteras i denna tråd, och icke några sakfrågor som har med revisionistiska ämnen att göra - allt annat blir då off-topic. Fast då kan man fråga sig om just denna tråd tillför något av värde i denna avdelning? Kanske vore bäst att den dog ut istället, eller låstes?

Tack för ordet!
Citera
2009-08-04, 12:50
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Harold
Jag är ledsen om jag trampar någon på tårna, men jag får ett intryck av att denna tråd spårade ur redan i samband med postning n 1. Rubriken är "Revisionister som inte orkar svara på frågor", men texten mynnar ut i ett antal konkreta frågeställningar (inom ämnet revisionism) som redan finns i andra/egna trådar. [...]

Om jag förstått rubriken rätt så skall enbart debattörernas engagemang diskuteras i denna tråd, och icke några sakfrågor som har med revisionistiska ämnen att göra - allt annat blir då off-topic. Fast då kan man fråga sig om just denna tråd tillför något av värde i denna avdelning? Kanske vore bäst att den dog ut istället, eller låstes?

Tack för ordet!
Hmm.. Det ligger nog en hel del i detta!

+1 då, så att säga.
Citera
2009-08-25, 16:12
Medlem
Jag har en annan förklaringsmodell för revisionisternas ständiga hänvisningar till flera år gamla trådar.

För några år sedan var revisionisterna i numerärt överläge. Det ger som alltid på forum en illusion av att de gamla argument är mer övertygande (eftersom ryggdunkningarna blir fler än invändningarna).

I nutida trådar är etablisterna fler. Att revisionisterna är i minoritet på sitt eget forum kan förstås inte vara så lätt för dem.
Citera
2009-08-25, 16:27
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
I nutida trådar är etablisterna fler. Att revisionisterna är i minoritet på sitt eget forum kan förstås inte vara så lätt för dem.
Ja. Att rev-forumets Grand Master Ezzelino t ex inte uttalar sig så ofta längre har nog inte så mycket att göra med att han skulle ha tröttnat på att sprida "sanningen" (?) och "den rätta läran" precis!?
Citera
2009-08-25, 16:45
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
För några år sedan var revisionisterna i numerärt överläge. Det ger som alltid på forum en illusion av att de gamla argument är mer övertygande (eftersom ryggdunkningarna blir fler än invändningarna).
Ja, och en av huvudstrategierna här verkar ju ha varit att producera så mycket textmassa som möjligt för att få oinvigda att tro att de skulle ha kött på benen.
Om man tex skulle ta bort alla inlägg där Erleb citerar riksdagsmännen från 1992, så skulle flera sidor ryka här.

Och så alla mystiska länkar.
'Nä, jag orkar inte förklara, men nånstans på den där siten finns svaret'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in