Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Det har varit många parallella diskussioner på gång. För att hålla ett ämne i taget, så startar jag en ny tråd.
Jag är ledsen om jag trampar någon på tårna, men jag får ett intryck av att denna tråd spårade ur redan i samband med postning n:o 1. Rubriken är "
Revisionister som inte orkar svara på frågor", men texten mynnar ut i ett antal konkreta frågeställningar (inom ämnet revisionism) som redan finns i andra/egna trådar. Och sedan följer i denna tråd sporadiskt några postningar om just dessa frågor, vilket jag tycker är helt ovidkommande med tanke på trådens rubrik.
De postningar i tråden som däremot handlar om just revisionisternas insats i diskussionerna (mot etablisterna) ger snabbt svar på frågeställarens påståenden.
Jag kan inte för mitt liv se att den pågående diskussionen i denna tråd tillför ämnet något, utan bara blir en meningslös ordfäktning - inte sällan med ett oförskämt tonfall. Måhända känner sig trådskaparen förorättad av att hans/hennes frågor besvarats med hänvisningar till tidigare postningar/trådar, men det ger inte anledning till att starta ännu en ofokuserad tråd som denna.
Om jag förstått rubriken rätt så skall enbart debattörernas engagemang diskuteras i denna tråd, och icke några sakfrågor som har med revisionistiska ämnen att göra - allt annat blir då
off-topic. Fast då kan man fråga sig om just denna tråd tillför något av värde i denna avdelning? Kanske vore bäst att den dog ut istället, eller låstes?
Tack för ordet!