Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-29, 18:08
  #1
Medlem
Hej alla! De senaste dagarna har jag tittat igenom väldigt många dokumentärfilmer (en del handlade om elitsoldater från alla världens hörn) och eftersom de har ungefär den kroppsformen jag är intresserad av, så undrar jag lite över hur deras träningsupplägg är?

Jag googlade runt och hittade en sida "http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-117241.html" fast alla länkarna i posten är döda.
Och eftersom jag har en bristande fantasi över de sökord jag använder mig utav så hittar inte Google det jag letar efter.
Citera
2009-07-29, 18:19
  #2
Medlem
Ser elitsoldaters kroppar ut på ett annat sätt än någon annan form av idrottande människas?
Citera
2009-07-29, 18:59
  #3
Medlem
Stridspitts avatar
Det är ju bara att bygga "konventionellt" tills du nått den nivån du anser elitsoldater har..
Citera
2009-07-29, 19:01
  #4
Medlem
Eftersom du bara vill se ut som en elitsoldat i kroppen så ska du bara träna styrketräning. Dessa grabbar tränar ju även sin kondition, men det blir ju onödig träning för dig eftersom du bara vill ha deras utseende.
Citera
2009-07-29, 19:04
  #5
Medlem
nazipoliss avatar
ut och spring!
när du börjar tröttna så spring en mil till...
Citera
2009-07-29, 19:04
  #6
Medlem
BengtZzs avatar
Du kan inte bygga olika "typer" av muskler. Tex dansarmuskler, simmarmuskler, militärmuskler eller FULA RIPPAD BODYBUILDING GYMMUSKLER, OJ VEL VILL HA DOM. Nä förlåt, mer seriöst nedan. Ovan gäller fortfarande dock.

Du kan ändra tre saker med dina muskler:
  • Tvärsnittsarean
  • Muskelfibertypuppsättningen
  • Pennationsvinkeln
Endast tvärsnittsarean kommer ge en estetisk/visuell funktion, dvs storleken på muskeln.

Vill du ytterliggare förbättra ditt utseende kan du även minska din fettvikt.
  • Definitionen av att minska i fettvikt är ett energiunderskott
  • Definitionen av ett energiunderskott är att minska i fettvikt
Vill du bygga en kropp som en "elitsoldat" endast för estetiskt syfte så bör du gymträna och deffa i kombinationer tills du nått den muskelmassan du vill ha, och den fettprocenten du vill ha.
Citera
2009-07-29, 19:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerOfSweden
Eftersom du bara vill se ut som en elitsoldat i kroppen så ska du bara träna styrketräning. Dessa grabbar tränar ju även sin kondition, men det blir ju onödig träning för dig eftersom du bara vill ha deras utseende.
Först skriver du att de endast tränar styrketräning. Men sedan skriver du att de även tränar kondition.. du gör mig ju osäker!

Visserligen är kroppen en del av utseendet.. fast jag vill ju inte efterlikna soldaten i ansiktet. Blir ju rätt så svårt att gå runt och ha en stor fet censur i ansiktet.
Citera
2009-07-29, 19:15
  #8
Medlem
kitschlemurs avatar
Nej han skrev ju att elitsoldater tränar både styrka och kondition, men att du bara behöver lägga tid på styrketräningen eftersom du bara är ute efter kroppen, så att säga.
Citera
2009-07-29, 19:15
  #9
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
Nej han skrev ju att elitsoldater tränar både styrka och kondition, men att du bara behöver lägga tid på styrketräningen eftersom du bara är ute efter kroppen, så att säga.
+1

Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Först skriver du att de endast tränar styrketräning. Men sedan skriver du att de även tränar kondition.. du gör mig ju osäker!
Nej han skriver att DU endast skall träna styrketräning. För att du har bättre kondition förändrar du inte utseendet på din kropp.

Som jag brukar säga:
Man får inga tjejer för att man har bra kondition.

På lite skämt iofs.

Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Visserligen är kroppen en del av utseendet.. fast jag vill ju inte efterlikna soldaten i ansiktet. Blir ju rätt så svårt att gå runt och ha en stor fet censur i ansiktet.
Vill du ENBART se ut som dem eller vill du även ha samma prestanda som dem?
Citera
2009-07-29, 19:20
  #10
Medlem
Om jag tränar för att få likadan kroppsform så får jag (förhoppningsvis) samma prestanda.
Citera
2009-07-29, 19:21
  #11
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Om jag tränar för att få likadan kroppsform så får jag (förhoppningsvis) samma prestanda.
Då tar det dig kanske 10 år istället för 3 år.

Styrketräning når du utseendet snabbast men kommer aldrig nå prestandan.

Bäst vore att träna enbart styrketräning tills du har din massa, sedan lära dig träna kondition och allt annat de pysslar med. Så får du massan och prestandan samtidigt, anledningen till att de har snygga kroppar är för att de har stor muskelmassa.

Vanlig militäruthållighetsträning är sämst för att bygga muskelmassa.
Citera
2009-07-29, 19:22
  #12
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Om jag tränar för att få likadan kroppsform så får jag (förhoppningsvis) samma prestanda.

Så fungerar det inte. Bara för en person är lika stor som dig så behöver ni inte ha samma kondition/styrka..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback