2023-10-10, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Alfredsson
https://www.nasa.gov/wp-content/uploads/2022/12/apollo_17_moon_landing_18_eva_1_first_pano_lm_as17 -147-22517.jpg
https://www.nasa.gov/history/50-years-ago-apollo-17-lands-at-taurus-littrow/
Ska försöka hitta 12a också, det är 17 och 12 som är värst

Borde man inte studera ritningar och annan dokumentation istället för att bara titta på en bild ?
Hur tror ni man kan uttala sig om vad den kan eller inte bara genom att titta på en bild av den ?
Citera
2023-10-10, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Så kolla då denna bild
https://imgur.com/a/cjlnaKO

Vad ser konstig ut med den för det är den delen som zoomas in på i från Google Moon.

Är det mylar du ser, om inte vad är det och vad är fel?
Bara en nercroppad originalbild så inget borttaget och inget tillagt över huvud taget.
Jag förstår inte vad du vill ha sagt?
Frågan är: Varför har man haft tejp som lösning och varför har man inte ens brytt sig om att tejpa bra?
Citera
2023-10-10, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Borde man inte studera ritningar och annan dokumentation istället för att bara titta på en bild ?
Hur tror ni man kan uttala sig om vad den kan eller inte bara genom att titta på en bild av den ?
Det vi ser genom att kolla på bilden är att de har använt tejp. Så jag ställer samma fråga till dig.
Varför har man haft tejp som lösning och varför har man inte ens brytt sig om att tejpa bra?
Citera
2023-10-10, 02:38
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vad du vill ha sagt?
Frågan är: Varför har man haft tejp som lösning och varför har man inte ens brytt sig om att tejpa bra?

Så nu är det inte viktigt vad man tejpar?
Bara man tejpar bra?
Som jag sa innan, du måste veta vilken del du tittar på, förstå vad det är du tittar på. Veta hur det skulle se ut (eftersom du påstår det inte är korrekt).

Man använde ett antal olika tejper i Apollo-programmet som t.ex. silvertejp och kaptontejp.
Så fortfarande vet du vad du ser, vet du hur det ska se ut om det inte var tejpat, vet du vad tejpen där har för funktion?

Vanligt av er att dra slutsatser från något ni inte riktigt förstår och ni vill sällan förklara när man frågar. Enda du säger här är att det är slarvigt tejpat och sådant. Säger inget alls om funktionen av tejpen eller vad det är för del som tejpats.
Citera
2023-10-10, 02:44
Bannlyst
Citat:
Så nu är det inte viktigt vad man tejpar?
Bara man tejpar bra?
Som jag sa innan, du måste veta vilken del du tittar på, förstå vad det är du tittar på. Veta hur det skulle se ut (eftersom du påstår det inte är korrekt).

Man använde ett antal olika tejper i Apollo-programmet som t.ex. silvertejp och kaptontejp.
Så fortfarande vet du vad du ser, vet du hur det ska se ut om det inte var tejpat, vet du vad tejpen där har för funktion?

Vanligt av er att dra slutsatser från något ni inte riktigt förstår och ni vill sällan förklara när man frågar. Enda du säger här är att det är slarvigt tejpat och sådant. Säger inget alls om funktionen av tejpen eller vad det är för del som tejpats.
Nu leker du verkligen dum på en hög nivå. Dessutom har jag redan förklarat för dig flera gånger vad de olika materialen är och vilken funktion de har.

Men du har alltså inget att komma med. Jag har satt dig på plats flera gånger nu.. Och jag tror tillochmed jag har fått dig att tveka också Godnatt .
Senast redigerad av Tony.Alfredsson 2023-10-10 kl. 02:55.
Citera
2023-10-10, 02:45
Medlem
Citat:
Det vi ser genom att kolla på bilden är att de har använt tejp. Så jag ställer samma fråga till dig.
Varför har man haft tejp som lösning och varför har man inte ens brytt sig om att tejpa bra?

Ser ingen tejp på de bilder som länkades ännu mindre dålig tejpning ? Vilken del av bilden tänker du på ? Vilken del av modulen ? Har du någon dokumentation om att tejp använts ?
Citera
2023-10-10, 02:56
Medlem
Citat:
Nu leker du verkligen dum på en hög nivå. Dessutom har jag redan förklarat för dig flera gånger vad de olika materialen är och vilken funktion dem har.

Men du har alltså inget att komma med. Jag har satt dig på plats flera gånger nu.. Och jag tror tillochmed jag har fått dig att tveka också Godnatt .

Ser det ut som folie eller mylar enligt dig? Ett tips är att jämföra med den högra sidan så ser du att det kanske inte är samma material där.
Men åter, vad är det du ser, vad har det för funktion, vad har tejpen för funktion OCH hur skulle en vältejpad (vad det nu är du tror du ser) se ut?

Tvekar inte det minsta, börjar bli säker på att ni tramsar ordentligt för ni vet garanterat vad ni ser men i bästa konspiratörsanda så fjantar ni runt.

Så frågan kvarstår, vad har den delen för funktion som du ser, ska den ha funktion om man lämnar månen eller lämnades allt detta kvar? Det vill säga behövde den tåla att flyga runt med eller räckte det att den hade sin nuvarande funktion?

En annan fråga som också kvarstår, vad är det för problem med tejp över huvud taget?
Citera
2023-10-10, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Ser ingen tejp på de bilder som länkades ännu mindre dålig tejpning ? Vilken del av bilden tänker du på ? Vilken del av modulen ? Har du någon dokumentation om att tejp använts ?
Mycket märkligt att du inte kunde se det, då borde du ta och titta på bilderna och videon en gång till:
https://imgur.com/a/VEQQLDw
https://imgur.com/a/7kfYUMh
Citera
2023-10-10, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ser det ut som folie eller mylar enligt dig? Ett tips är att jämföra med den högra sidan så ser du att det kanske inte är samma material där.
Men åter, vad är det du ser, vad har det för funktion, vad har tejpen för funktion OCH hur skulle en vältejpad (vad det nu är du tror du ser) se ut?

Tvekar inte det minsta, börjar bli säker på att ni tramsar ordentligt för ni vet garanterat vad ni ser men i bästa konspiratörsanda så fjantar ni runt.

Så frågan kvarstår, vad har den delen för funktion som du ser, ska den ha funktion om man lämnar månen eller lämnades allt detta kvar? Det vill säga behövde den tåla att flyga runt med eller räckte det att den hade sin nuvarande funktion?

En annan fråga som också kvarstår, vad är det för problem med tejp över huvud taget?
Du lider verkligen av nått. Hur många gånger vill du ha svar på materialen? läs mina tidigare inlägg om du har glömt bort.
Hur tror du månlandaren har kommit dit? hur tror du astronauterna ska ta sig därifrån?
Det enda som blir kvar är plattformen med fötterna och den "gamla" raketen, resten åker de iväg med. Menar du att de skulle börja riva allt isolering och skydd innan de åker? eller bara låta allt falla av och riskera att det förstör viktiga delar?
Nu säger jag verkligen godnatt
Senast redigerad av Tony.Alfredsson 2023-10-10 kl. 03:19.
Citera
2023-10-10, 03:19
Medlem
Citat:
Du lider verkligen av nått. Hur många gånger vill du ha svar på materialen? läs mina tidigare inlägg om du har glömt bort.
Hur tror du månlandaren har kommit dit? hur tror du astronauterna ska ta sig därifrån?
Det enda som blir kvar är plattformen med fötterna och den "gamla" raketen, resten åker de iväg med. Menar du att de skulle börja riva allt isolering och skydd innan de åker?

Du har fortfarande inte förklarat att du vet vilken del som du säger är tejpad och vad funktionen är på denna. Så vi får anta att du faktiskt inte vet detta eftersom du varken vet hur den ska tejpas om den är "bra" tejpad. Har inte ens kollat på din vänstra bild ännu utan jag har endast kollat på den högra av de du länkade.
Jag kan analysera den andra sidan imorgon om du vill, där kanske sitter tejp på det materialet som du påstår men frågan är fortfarande vad det är för del av modulen och vad är då bra tejpning för att den ska fungera som tänkt.

Så innan du kan svar på det så vet du faktiskt inte ett skit om det är bra eller dåligt eller gör att det inte fungerar som det ska efter din påstådda tejpning.

Men som sagt, jag ska kolla på den vänstra sidan också, där kanske du har rätt med tejpning men vad vet du om det är ok eller inte?
Citera
2023-10-10, 06:32
Medlem
Citat:
Det enda som blir kvar är plattformen med fötterna och den "gamla" raketen, resten åker de iväg med. Menar du att de skulle börja riva allt isolering och skydd innan de åker? eller bara låta allt falla av och riskera att det förstör viktiga delar?

Nu har jag kollat sprängskiss på Apollo 17 LM och är än mer frågande till din oro över tejpning, så du kan svara på varför du anser detta vara ett problem.
När du sen svarat på det kan du också förklara hyr noggrann tejpning du vill ha med dessa handskar på?

Men varför det är problematiskt med tejpning av de områden du anser är tejpade är en förutsättning för att gå vidare, för jag ser ännu mindre problem med tejpning nu när de utrymmen ni pekar på är identifierade. Var inget problem innan men är mindre nu än innan sprängskissen.
Citera
2023-10-10, 07:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Hur ska en riktig månlandare se ut då? Kan du göra en skiss och visa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in