2022-07-20, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är bland annat fotomontage… se svaret ovan.
Eller gå in på nasas sida för ”creativity and fun” själv och se förklaringarna…
Så du menar att jag ska fråga dom som redan lurat en hel värld ifall dom kan lura mig lite till? Genialt...

För övrigt har Massimo antagit en pragmatisk hållning till bluffen och anser numera att var och en har rätt till sin egen tro.
Han märkte att det var för svårt för folk att ta in hans film.
Och jag håller med honom.
Låt folk tro vad dom vill, det blir nog bäst så.
Citera
2022-07-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
....

Från 2:16:50 intervjuas dessutom fotoexperter, som använt samma typ av kamerautrustning under sin proffskarriärer. De ifrågasätter fotograferingen starkt och menar att det är omöjligt pga månens påstådda temperaturförändringar och radioaktivitet.

Filmrullarna skulle spricka som glas i kylan och en kameras fina kugghjulsmekanism skulle skära ihop i betydligt snällare temperaturer (vilket de fått erfara), då metall expanderar och minskar i volym.

Nu var det ju inte särskilt höga temperaturer under dessa uppdrag och inte heller särskilt stora temperatur förändringar. Och man använde speciella filmer som klarade högre miljökrav
Citera
2022-07-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Jfri:Se från 2:08:00
https://m.youtube.com/watch?v=KpuKu3F0BvY&feature=youtu.be

Kan du förklara varför flaggan rör sig, utan astronauternas påverkan?

Jag har inget definitivt svar nu. Men kan påpeka att mina förslag kan inte uteslutas.
Det stämmer inte att ingen statisk elektricitet byggs upp på mån ytan google
'photoelectron-dominated daylight plasma region moon NASA'.
Och en gas pust från astronautens 'backpack sublimator' skulle kunna röra flaggan.
Det skulle förklara varför bara nedre delen av flaggan rör sig.
Uteslutas kan däremot att det skulle vara en inspelning på Jorden då dammet som sparkas upp inte svävar utan faller tillbaka i en båge. Också flaggan långsamma och långvariga svängning tyder på vakuum och lägre gravitation.
Citera
2022-07-20, 15:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Så du menar att jag ska fråga dom som redan lurat en hel värld ifall dom kan lura mig lite till? Genialt...

För övrigt har Massimo antagit en pragmatisk hållning till bluffen och anser numera att var och en har rätt till sin egen tro.
Han märkte att det var för svårt för folk att ta in hans film.
Och jag håller med honom.
Låt folk tro vad dom vill, det blir nog bäst så.

Nu tänkte du nog inte hela vägen - Nasa har alltså hela tiden varit öppna med att bilden jag länkade är manipulerad.. Eller menar du att du då tror att bilden är äkta men NASA luras??
Citera
2022-07-20, 15:57
Medlem
"Upphettning i vakuum tar avsevärt längre tid än i stamfar"

Månen har ingen atmosfär som skyddar mot solens upphettning. Objekt blir varma väldigt fort.

NASA hävdar själv att statiskt elektricitet inte kan förekomma på månen pga solen.

Ja, som sagt får ni tro vad ni vill. Det är ett lurendrejeri i alla fall. Varenda människa som inte är korkad förstår det, om han får bevisen utpekade.
https://i.ibb.co/PDcDqmT/Screenshot-20220720-160042-Gallery.jpg
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-07-20 kl. 16:02.
Citera
2022-07-20, 16:00
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eidetiker
Månlandningen är en Gigantisk LÖGN som man fortsätter att underblåsa till Absurdum.

Om man tittar på Månen i Dagsljus så ser vem som helst att den är Genomskinlig vilket

endast kan betyda att Månen är ett Hologram. Att landa en Farkost eller att Gå på Månen

är lika omöjligt som att Gå på Regnbågen.

Jasså! Hur kan ett hologram skapa ebb och flod?
Citera
2022-07-20, 16:02
Bannlyst
Citat:
Nu tänkte du nog inte hela vägen - Nasa har alltså hela tiden varit öppna med att bilden jag länkade är manipulerad.. Eller menar du att du då tror att bilden är äkta men NASA luras??
Så du vet precis vilka bilder som Massimo visade?
Har du en lista på dom?

Och varför inte låta fotograferna titta på dom äkta bilderna om nu NASA vill bli trodda?
Senast redigerad av adaptern 2022-07-20 kl. 16:06.
Citera
2022-07-20, 16:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så du vet precis vilka bilder som Massimo visade?
Har du en lista på dom?

Jag vet inte alla bilder men vi kan ju se i filmen vilka de diskuterar och det är bland annat det datormanipulerade fotomontaget och de visar även de 2 andra bilderna jag hänvisade till som
Saknar hårkorsen trots att de just sagt att det alltid är hårkors på omanipulerade apollobilder….
Citera
2022-07-20, 16:08
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte alla bilder men vi kan ju se i filmen vilka de diskuterar och det är bland annat det datormanipulerade fotomontaget och de visar även de 2 andra bilderna jag hänvisade till som
Saknar hårkorsen trots att de just sagt att det alltid är hårkors på omanipulerade apollobilder….
Återkom i ämnet när du vet vilka bilder fotograferna tittade på och när NASA visat upp dom omanipulerade versionerna.
Citera
2022-07-20, 16:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Återkom i ämnet när du vet vilka bilder fotograferna tittade på och när NASA visat upp dom omanipulerade versionerna.

De bilder jag länkade vet jag att de tittade på och att de är manipulerade. Så det är uppenbart fulspel av Mazzucco..
självklart kommer fotograferna tycka bilderna ser manipulerade ut eftersom de är det….
Citera
2022-07-20, 16:20
Bannlyst
Citat:
De bilder jag länkade vet jag att de tittade på och att de är manipulerade. Så det är uppenbart fulspel av Mazzucco..
självklart kommer fotograferna tycka bilderna ser manipulerade ut eftersom de är det….
Som sagt, återkom när NASA visat upp dom omanipulerade bilderna.
Citera
2022-07-20, 16:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Som sagt, återkom när NASA visat upp dom omanipulerade bilderna.

Eller så läser du länken du redan fått till nasa, där står vilka bilder collaget är uppbyggt av…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in