Citat:
Ursprungligen postat av
patrixx
Med det språket blir det ingå mer svar från mig så vi får hoppas jag förstod frågan, vilket är tveksamt för du fattar nog inte riktigt ämnet.
Gasexpasionen av bränslet har som sagt inget att reagera mot i vakuum så det blir ingen reaktionskraft nej. Gasen seglar iväg i det friktionsfria vakuumet utan att hitta något att reagera mot som i sin tur kan ge en motreaktion som driver raketen framåt.
Du har med andra ord inget svar på min fråga.
Vad är det som får bränslet att accelerera? En kraft eller guds försyn?
Börja där. Därefter kan vi diskutera vad som "reagerar" mot vad.
Och jag väntar fortfarande på att du ska falsifiera Newtons rörelselagar och raketekvationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
patrixx
Gasexpasionen av bränslet har som sagt inget att reagera mot i vakuum så det blir ingen reaktionskraft nej....
Så vi har med andra ord en accellerande massa (expanderande gas) som inte ger upphov till en reaktionskraft. Du har precis underkänt Newtons 3:e rörelselag. Grattis idiot - för varje inlägg framstår du om möjligt ännu dummare.
Citat:
Ursprungligen postat av
patrixx
Med det språket blir det ingå mer svar från mig...
Att du skulle bli svarslös är inte direkt förvånande. Du har ju trots allt gett dig på själva fundamentet i klassisk mekanik, Newtons rörelselagar, och vi begriper alla det är ganska övermäktigt.