2017-08-22, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Det beror på att vi har en atmosfär på jorden. Dammpartiklarna möter luftmotstånd. På månen finns inget luftmotstånd så dammet ser ut att stråla iväg långt bort. En högst pausibel förklaring till att landarens ben ser rena ut.
Nej, det enda vår atmosfär gör är att bromsa hastigheten. Det borde blåsa upp mycket mer damm på månen. Dels för att det översta lagret damm är så fint och dragningskraften är lägre

Också lättare att det blåser iväg större stenar, då de inte väger så mycket på månen. Här på jorden kan en större sten stå emot på grund av sin tyngd, samma sten på månen åker iväg

Det är ascinerande hur du försöker hitta förklaringar för att få apollo trovärdig, fantasin kan skena åt ena hållet men presenteras det fakta åt andra så är det bom stopp

Citat:
Man upprepade landningen ytterligare 5 gånger.
I samma studio ja, men jag vill se det på riktigt, inget trolleri
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2017-08-22 kl. 15:07.
Citera
2017-08-22, 15:09
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Nej, det enda vår atmosfär gör är att bromsa hastigheten. Det borde blåsa upp mycket mer damm på månen. Dels för att det översta lagret damm är så fint och dragningskraften är lägre

Också lättare att det blåser iväg större stenar, då de inte väger så mycket på månen. Här på jorden kan en större sten stå emot på grund av sin tyngd, samma sten på månen åker iväg

Det är ascinerande hur du försöker hitta förklaringar för att få apollo trovärdig, fantasin kan skena åt ena hållet men presenteras det fakta åt andra så är det bom stopp
Det är ju precis det jag sa, att vi har en atmosfär som ger luftmotstånd, "bromsar".

Varför ska jag hämta fakta för? Det är ju du som förnekar de fakta som redan finns. Du har bevisbördan för dina lögner och sagor.
Citera
2017-08-22, 15:16
Medlem
Citat:
Det är ju precis det jag sa, att vi har en atmosfär som ger luftmotstånd, "bromsar".

Varför ska jag hämta fakta för? Det är ju du som förnekar de fakta som redan finns. Du har bevisbördan för dina lögner och sagor.
Men ser du ett enda dammkorn vid apollo
Eller varför inte granska landaren, den hade ju fötter som såg ut som tallrikar. ser du något dammkorn i dessa tallrikar? När landaren landade borde det virvlat upp massor av damm, en del som hamnade på ställen där de kan ligga kvar på landaren.
Citera
2017-08-22, 16:11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Eller varför inte granska landaren, den hade ju fötter som såg ut som tallrikar. ser du något dammkorn i dessa tallrikar? När landaren landade borde det virvlat upp massor av damm, en del som hamnade på ställen där de kan ligga kvar på landaren.
Här är en blid på dammkorn på en Apollo-landares "fot".
https://www.hq.nasa.gov/office/pao/History/alsj/a16/AS16-107-17442HR.jpg

Låt mig gissa, det är Kubriks scenarbetare som lagt dit sanden...
Citera
2017-08-22, 16:34
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
I samma studio ja, men jag vill se det på riktigt, inget trolleri
Bevisa det. Eftersom du är så säker på att det gjordes i studio så måste du kunna få fram något bevis som stöd för din hypotes.
Citera
2017-08-22, 18:26
Medlem
Citat:

Förklaringen till avsaknad av damm på fötterna är att det råder vakuum på Månen samt den lägre gravitationen. Dammet kommer att röra sig radiellt utåt utan något luftmotstånd och p.g.a. detta och den lägre gravitationen förflytta sig längre sträckor så mycket lite hamnar så nära som landar fötterna.
T.ex såg man spår av damm blästring på Surveyor landaren 200 meter från ena landningsplatsen på den sida som var vänd mot månlandaren.
Citera
2017-08-22, 20:27
Medlem
Citat:
Bevisa det. Eftersom du är så säker på att det gjordes i studio så måste du kunna få fram något bevis som stöd för din hypotes.
bevis:
- Ingen raket (ingen har sett raketen igång i vart fall) på månlandaren
- fotavtrycken i dammet
- inget damm som virvlar upp när landaren åker iväg
- märkliga rörelser i vissa sekvenser när astronauterna rör sig gör att man man kan misstänka att de har rep fastsatta i dräkten för att lätta på vikten
- inga tecken på att damm virvlat upp vid landning
- byggkvaliteten på månlandaren, syns tydligit att man bara snickrat ihop något
Citera
2017-08-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Här är en blid på dammkorn på en Apollo-landares "fot".

Låt mig gissa, det är Kubriks scenarbetare som lagt dit sanden...

Så borde alla fötter se ut på alla bilder man ser dem, är de rena från damm så stämmer det inte.
Hur tror du dammet har hamnat där?
Citera
2017-08-22, 20:34
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
bevis:
- Ingen raket (ingen har sett raketen igång i vart fall) på månlandaren
- fotavtrycken i dammet
- inget damm som virvlar upp när landaren åker iväg
- märkliga rörelser i vissa sekvenser när astronauterna rör sig gör att man man kan misstänka att de har rep fastsatta i dräkten för att lätta på vikten
- inga tecken på att damm virvlat upp vid landning
- byggkvaliteten på månlandaren, syns tydligit att man bara snickrat ihop något
Jag efterfrågade bevis, inte dina tyckanden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Förklaringen till avsaknad av damm på fötterna är att det råder vakuum på Månen samt den lägre gravitationen. Dammet kommer att röra sig radiellt utåt utan något luftmotstånd och p.g.a. detta och den lägre gravitationen förflytta sig längre sträckor så mycket lite hamnar så nära som landar fötterna.
T.ex såg man spår av damm blästring på Surveyor landaren 200 meter från ena landningsplatsen på den sida som var vänd mot månlandaren.
Damm som virvlar upp krockar med annat damm så det kommer att virvla upp överallt. vi pratar inte små mängder damm

Hur har det här hamnat där?
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2017-08-22 kl. 20:39.
Citera
Medlem
Citat:
Jag efterfrågade bevis, inte dina tyckanden.
det är bevis, det vi ser stämmer inte med den fysik vi lär oss om i skolan. mycket starkare bevis går inte att få
Citera
2017-08-22, 20:37
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
det är bevis, det vi ser stämmer inte med den fysik vi lär oss om i skolan. mycket starkare bevis går inte att få
Nej det är bara dina tyckanden och påståenden. De utgör inga bevis. Det är riktigt att det inte går att få starkare bevis eftersom månlandningarna har skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in