Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Det känns alltid lika orättvist när sjukdom och sorg drabbar oss. En del får mer än andra - och andra får svårare. Skulle man gå och tänka på sådant skulle man må urdåligt hela tiden.
Vi får helt enkelt göra vårt bästa och ta tillvara det som är bäst för oss när vi är friska.
Och när något sådant här händer så gäller samma - att man gör sitt bästa för den som är drabbad.
Din morfar får säkert all hjälp som sjukvården kan ge. Och det verkar fint att ni kan träffas så mycket nu, att ni kan resa dit. Inte bara för din morfar utan även ge mormor ert stöd.
Efter alla år tillsammans är det givetvis väldigt svårt för henne också.
Sedan är det ju så att vi klarar det vi måste klara. Det kommer nog din mormor också att göra men ni alla är viktiga för henne, för att hon ska orka.
Er familjesammanhållning betyder väldigt mycket just nu.
Mvh Eliza
Tack för svaret. Fick precis reda på att min mammas kusin lades in på sjukhus idag för njurcancer tror jag det var. Har gått likadant som för min morfar, allt var bra och plötsligt slog det till och senaste 2-3 veckorna har hon behandlats (fick reda på det idag) men det hjälper inte och hon är också dagar ifrån..En sjuksköterska berätta för min morbror idag att min morfars tillstånd har förändrats väldigt fort, 2 veckor sen mådde han bara lite illa och idag kräker han blod och allt möjligt, så bara dagar ifrån, jag åker iaf dit på tisdag men resten av familjen åker imorgon..Skriver bara detta för att det känns lite lättare för mig, alla har någon i familjen som de känner att de står lite närmare, ett speciellt förhållande liksom..Han har också berättat många gånger hur jag är favoriten av barnbarnen för jag är den enda som bryr mig om honom, skitjobbigt det här..alla hans berättelser och allt han gjort för mig..Skriver det här för det känns bra att skriva av sig, familjen och släkten står nära varandra men här sitter jag och gråter och tänker bara på att inte visa det för familjen.
Tycker iaf att det är bra att han mår bra psykiskt, han är stark men känslig och han var rädd för att dö men nu när han vet om att det ska hända så är han otroligt lugn och redo säger min mormor..Han vill bara vidare nu, skönt det iaf..Min mormor kommer säkert klara av det, stark är hon psykiskt, enda som är bra med det hela är att det inte var omvända roller så att det var min mormor som var sjuk, han hade inte klarat av det. På andra sidan kommer han antingen inte veta något och sluta existera i både kropp och själ eller så kommer han till ett bättre ställe ..