2009-07-27, 17:25
Medlem
Biatchs avatar
Att tala med föräldrar eller lärare tror jag inte är nån idé..
Det gick inte ens och göra det när jag gick i skolan..

1. Föräldrarna kan aldrig tro att deras unge är en liten jävel...
2. Föräldrarna vet att ungen är en jävel men skiter i det..
3. Lärarna ser ingenting....

DU ska lära sin syster och få lite mer stake i sig..
Du ska lära henne och säga ifrån! I värsta fall slå ifrån nån..

Du ska inte heller komma och hota dessa småglin för då är risken att hon blir mobbad över att ha en sådan beskyddande bror..
Citera
2009-07-27, 18:28
Medlem
Ferdinandstyles avatar
Skriv ut någon trevlig bild från mondo/gore/bizzarre-forumet på nån som råkat riktigt illa ut, och ta med och visa upp framför mobbarna. Mumla lite om att det kanske händer igen om de inte skärper sig.

13åringarna kommer ju skita ner sig.
Citera
2009-07-27, 20:48
Medlem
Mer OT raderat, nu håller sig alla till ämnet.
//Mod
Citera
2009-07-27, 20:55
Medlem
multimegas avatar
Jag skulle hjälpa mina barn att hitta något att mobba tillbaka för.
Skulle vara helt rasande på de andra ungarna.
Citera
2009-07-27, 22:55
Medlem
När jag fick reda på att min syster hade en plågoande i klassen, och det var inte bara hon utan hela klassen var rädd för den här killen, gick jag på deras idrottsdag och letade upp honom och sa att om han ens tittade åt min systers håll skulle han bli av med huvudet och så drog jag med fingret över halsen. De t hjälpte!
Citera
2009-07-28, 13:50
Medlem
Fil0sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fledzzz
Min lillasyster (96:a, 13år) är, vad ska man säga, lite blyg, vågar inte stå upp för sig själv. Hon är påväg att bli ett riktigt mobb offer verkar det som, hon blir trakasserad på bilddagboken och via sms ( dock bara från enstaka personer än så länge).
Det har även gått så långt så att hon har slutat i en sport hon gick i, pga en, ursäkta uttrycket, j*vla invandrar unge.

Nu till frågan, finns det något jag kan göra? jag är hennes storebror som är 19 år, och jag blir så förbannad när jag läser trakasserierna mot henne, och när jag får hämta henne gråtandes från sina träningar, pga att hon inte vågar säga ifrån mot en jävla äckel unge. Jag har själv varit mobbad som mindre, men inte grovt direkt, men nu har jag lärt mig att stå upp för mig själv, men ångrar att jag inte gjorde det tidigare.

Leta reda på horungarna och ta ett allvarligt snacka med dem. Det hade jag gjort.
Min lillebror var rätt så utsatt i skolan innan, av folk i min ålder. Han är två år yngre än jag och mina egna kompisar höll på och retade honom. De visste inte att han var min lillebror. Det var deras ursäkt när jag sa åt dem.
De här snubbarna kallade min bror för emo och sa åt honom att skära sig i armarna, tills jag sa åt dem att ge fan i min brorsa annars skulle jag skära armarna av dem. Då var de plötsligt så trevliga mot honom.

Så säg åt de dumma idioterna helt enkelt. De kommer ju pissa på sig om det kommer en 19-åring och säger åt dem.
Citera
2009-07-28, 13:52
Medlem
Endless.x89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fil0sofia
Leta reda på horungarna och ta ett allvarligt snacka med dem. Det hade jag gjort.
Min lillebror var rätt så utsatt i skolan innan, av folk i min ålder. Han är två år yngre än jag och mina egna kompisar höll på och retade honom. De visste inte att han var min lillebror. Det var deras ursäkt när jag sa åt dem.
De här snubbarna kallade min bror för emo och sa åt honom att skära sig i armarna, tills jag sa åt dem att ge fan i min brorsa annars skulle jag skära armarna av dem. Då var de plötsligt så trevliga mot honom.

Så säg åt de dumma idioterna helt enkelt. De kommer ju pissa på sig om det kommer en 19-åring och säger åt dem.
Correct
Citera
2009-07-28, 14:14
Medlem
Gustaas avatar
Jag bara tänkte en sak när jag läste tråden. Jag har alltid tänkt och trott att de som blir mobbade är det som dels har för dåligt självförtroende och inte vågar ryta tillbaka. Samt att när någon väl börjat bli mobbad så hakar många på (man vill ju inte sticka ut från gruppen )

Skulle det kanske funka att försöka vända opinionen?, tänk er till exempel att alla som följt och skrivit i denna tråd börjar skriva på dennas lillasysters "bilddagbok?" och försvarar henne? tänk er när alla andra flickor på hennes skola får reda på hur cool hon är som har massor häftiga FB killar på sin sida Om det inte hjälper lär hans syster i allafall bli glad och kanske stärker sig lite.

Fast jag föredrar nog att att Ts tar till näven, jag har själv klippt till mobbare i mina dagar och hoppas på att fler vågar göra det!
(fick nog en dag på ett gäng killar som trackat min polare i flera veckor, motade ett slag mot ansiktet och jag kan säga att det var tur för grabben att jag precis innan träffen lyckades hämma mig och öppna handen så han fick en örfil istället för det slaget jag började med)
Citera
2009-07-28, 14:21
Medlem
Fil0sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaa
Jag bara tänkte en sak när jag läste tråden. Jag har alltid tänkt och trott att de som blir mobbade är det som dels har för dåligt självförtroende och inte vågar ryta tillbaka. Samt att när någon väl börjat bli mobbad så hakar många på (man vill ju inte sticka ut från gruppen )

Skulle det kanske funka att försöka vända opinionen?, tänk er till exempel att alla som följt och skrivit i denna tråd börjar skriva på dennas lillasysters "bilddagbok?" och försvarar henne? tänk er när alla andra flickor på hennes skola får reda på hur cool hon är som har massor häftiga FB killar på sin sida Om det inte hjälper lär hans syster i allafall bli glad och kanske stärker sig lite.

Fast jag föredrar nog att att Ts tar till näven, jag har själv klippt till mobbare i mina dagar och hoppas på att fler vågar göra det!
(fick nog en dag på ett gäng killar som trackat min polare i flera veckor, motade ett slag mot ansiktet och jag kan säga att det var tur för grabben att jag precis innan träffen lyckades hämma mig och öppna handen så han fick en örfil istället för det slaget jag började med)

Fast det finns ju bättre lösningar än våld. Sure, att få ett slag i ansiktet är läskigt när man är liten, men samtidigt så verkar det ju vara skitcoolt att få stryk. Folk rakar ju hål i ögonbrynen för att det ska se ut som att de har fått det spräckt..

Det absolut läskigaste som finns är någon som pratar väldigt lugnt, men ändå är grymt hotfull och arg. Min farsa är bra på sånt, höhö.
Att bara spänna ögonen i glinen och säga med en lugn och känslolös röst (tänk hur en kallblodig mördare i filmer brukar låta) "jag säger bara det här en gång. Du har alltså bara en chans att skärpa dig. Om du någonsin ens öppnar din käft i riktning mot min syster, så ska jag skära halsen av dig. Förstår du? Kom ihåg, en chans." Sen går man bara. Det är fan så mycket läskigare än att få ett slag.
Skärper de sig inte så får man ju ta till med hårdhandskarna dock. Det har man ju ändå lovat.
Citera
2009-07-28, 14:28
Medlem
Curses avatar
uhm... aldrig riktigt varit i samma situation, men har ju ett mindre syskon... men jag skulle nog först prata lugnt med han/hon/dom som mobbar henne... funkar inte det, prata med föräldrarna, då menar jag att du går hem till dom och säger som det är... funkar inte det, så skäll ut ungen efter noter...

du kan ju faktiskt polisanmäla han/hon/dom tror jag, men tror inte det leder till så mycket.... hmm polisanmäl skolan är bättre då.....

föresten du ska nog passa dej för att använda nån typ av våld, du ska ju absolut skydda din syster.. MEN en misshandels dom vid 19 års ålder kan sätta en hel del käppar i hjulet för framtiden...
Senast redigerad av Curse 2009-07-28 kl. 14:37. Anledning: kom och tänka på......
Citera
2009-07-28, 14:42
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fil0sofia
Fast det finns ju bättre lösningar än våld. Sure, att få ett slag i ansiktet är läskigt när man är liten, men samtidigt så verkar det ju vara skitcoolt att få stryk. Folk rakar ju hål i ögonbrynen för att det ska se ut som att de har fått det spräckt..

Det absolut läskigaste som finns är någon som pratar väldigt lugnt, men ändå är grymt hotfull och arg. Min farsa är bra på sånt, höhö.
Att bara spänna ögonen i glinen och säga med en lugn och känslolös röst (tänk hur en kallblodig mördare i filmer brukar låta) "jag säger bara det här en gång. Du har alltså bara en chans att skärpa dig. Om du någonsin ens öppnar din käft i riktning mot min syster, så ska jag skära halsen av dig. Förstår du? Kom ihåg, en chans." Sen går man bara. Det är fan så mycket läskigare än att få ett slag.
Skärper de sig inte så får man ju ta till med hårdhandskarna dock. Det har man ju ändå lovat.

när nån av mina polare lappar till mig på skojj brukar jag bara höja näven hotas lite men aldrig avslöja när slaget kommer grymt irreternade tycker dom eftersom de får göra miner varenda gång jag höttar med näven
Citera
2009-07-28, 14:47
Medlem
Fil0sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
när nån av mina polare lappar till mig på skojj brukar jag bara höja näven hotas lite men aldrig avslöja när slaget kommer grymt irreternade tycker dom eftersom de får göra miner varenda gång jag höttar med näven

Men det är ju kul. :P
Det ser sådär lagom korkat ut när människan hukar sig med händerna för ansiktet och blundar jättehårt. Flera gånger i rad. HAHA. Ser fett dumt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in