2009-07-27, 13:34
Medlem
Klot-Johans avatar
Det finns bara ett sätt och det är att skaffa bevis, dvs spara allt som är trakasserier.

Sker trakasserierna från skolan vänder man sig dit. Sker det hemma vänder man sig dit och glöm inte att du behöver bevisningen.
I värsta fall kan man vända sig till polisen faktiskt.

Se till att syrran fattar vad internet innebär om man ger ut personuppgifter etc.
Nätvett helt enkelt.
Citera
2009-07-27, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Glinen är ju 13-14 år. Det ska inte vara några problem att täppa till trynet på ynglet.

Låter du knytnävarna snacka lite med dom så blir det nog bättring omgående.

Jasså, det är lugnt att ge sig på 13-14 åringar med knytnävar haha. Men så fort deras syskon lägger sig i så blir det en annan visa som visslas eller vad säger du, Squalo?
Citera
2009-07-27, 13:53
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av fledzzz
Min lillasyster (96:a, 13år) är, vad ska man säga, lite blyg, vågar inte stå upp för sig själv. Hon är påväg att bli ett riktigt mobb offer verkar det som, hon blir trakasserad på bilddagboken och via sms ( dock bara från enstaka personer än så länge).
Det har även gått så långt så att hon har slutat i en sport hon gick i, pga en, ursäkta uttrycket, j*vla invandrar unge.

Nu till frågan, finns det något jag kan göra? jag är hennes storebror som är 19 år, och jag blir så förbannad när jag läser trakasserierna mot henne, och när jag får hämta henne gråtandes från sina träningar, pga att hon inte vågar säga ifrån mot en jävla äckel unge. Jag har själv varit mobbad som mindre, men inte grovt direkt, men nu har jag lärt mig att stå upp för mig själv, men ångrar att jag inte gjorde det tidigare.

Skräm ungjävlarna. Hjälper inte det så ta med en polare och piska på de tuffaste av dem.
Citera
2009-07-27, 14:03
Medlem
Endless.x89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rani Mraz
Jasså, det är lugnt att ge sig på 13-14 åringar med knytnävar haha. Men så fort deras syskon lägger sig i så blir det en annan visa som visslas eller vad säger du, Squalo?
Hade detta varit i mitt hemland hade mobbarna blivit lynchade av offrets familjen.

Tand för tand,öga för öga. Guds & Naturens sätt att lösa problem.

Familjen/stammen är helig. Håll käft om annat.
Citera
2009-07-27, 14:04
Bannlyst
polisanmäl först mobbarna,sen polisanmäler du rektorn
och till sist en anmälan till skolverket.

Det är det enda som biter på alla byråkratsråttor i sverige
Citera
2009-07-27, 14:11
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endless.x89
Hade detta varit i mitt hemland hade mobbarna blivit lynchade av offrets familjen.

Och i Sverige är vi mer civiliserade än så.
Förstår att det kan vara svårt att anpassa sig, men tja...
Välkommen hit...
Citera
2009-07-27, 15:35
Medlem
Citat:

Samma sak i mitt hemland, men att slå 13åringarna är lite väl med tanke på TS ålder. däremot att skrämma dom åt helvete är en annan femma men att verkligen slå ner dom är för mycket tycker jag. Vore en sak att bitch-slappa dom.
Citera
2009-07-27, 15:49
Medlem
Endless.x89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klot-Johan
Och i Sverige är vi mer civiliserade än så.
Förstår att det kan vara svårt att anpassa sig, men tja...
Välkommen hit...
"Knolla din mamma svennejevel!" - Vrål Turken i del 2.
Hade du kommit till mina land vi hade våldtagit dig!

Tar dock tillbaka det då det är antagligen vad du ville höra från mig pga hur trångsynt du verkar vara.

Trolla någon annanstans tack.
--------------------------------
Better Run,

Syftade på att Man får göra mobbarens föräldrar en tjänst och ge ungen lite smisk på skolgården. Både för TS systers skull men också för nöje.
Citera
2009-07-27, 15:52
Bannlyst
Citat:

Ja, detsamma gäller för mitt hemland men detta är Sverige, Flashback, Anonymitet. Medlemmar som Squalo har en hysterisk rädsla för 14-åriga pojkar med invandramustach. Därför tyckte jag det var lite komiskt av honom att skriva så när han i själva verket skulle knyta näven i fickan om den pojkens storebröder skulle komma och knacka på hemma hos Squalo.

En gång när en ung nära släkting till mig höll på att bli retat på lekgården av några araber gick jag ut och tog den äldsta runt halsen och slängde ner han på marken. Efter det hälsar han nu och frågar alltid hur jag mår.

Jag vet vad ni tänker, wow kolla han, leker tuff på internet, det enda jag vill få fram är att det hjälper inte att sitta och tänka på vad man ska göra utan bara göra det första som man kan göra, även om det blir fysiskt. Ta konsekvenserna, något som många FB-rassar inte vågar men propagerar för det här. Flashback är bättre än en bra komedifilm ibland.
Citera
2009-07-27, 15:53
Medlem
vissa blir mobbade och andra inte. inget du kan göra något åt
Citera
2009-07-27, 15:57
Medlem
Pontus900s avatar
Snacka med din syster och lär henne stå upp för sig själv som du har gjort, gör dig till hennes förebild om du inte redan är det.

Tror det är det enda rätta
Citera
2009-07-27, 16:01
Medlem
Ot raderat
//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem