2009-07-28, 16:36
Medlem
Endless.x89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaa
Jag bara tänkte en sak när jag läste tråden. Jag har alltid tänkt och trott att de som blir mobbade är det som dels har för dåligt självförtroende och inte vågar ryta tillbaka. Samt att när någon väl börjat bli mobbad så hakar många på (man vill ju inte sticka ut från gruppen )

Skulle det kanske funka att försöka vända opinionen?, tänk er till exempel att alla som följt och skrivit i denna tråd börjar skriva på dennas lillasysters "bilddagbok?" och försvarar henne? tänk er när alla andra flickor på hennes skola får reda på hur cool hon är som har massor häftiga FB killar på sin sida Om det inte hjälper lär hans syster i allafall bli glad och kanske stärker sig lite.
De som mobbar är blivande alpha hannar. De har inga problem med självförtroendet.

Men din idé om att FB skall stödja mobboffer är väldigt intressant. Tror de skulle lägga av ganska snabbt...
Citera
2009-07-28, 16:52
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fil0sofia

Det absolut läskigaste som finns är någon som pratar väldigt lugnt, men ändå är grymt hotfull och arg. Min farsa är bra på sånt, höhö.
Att bara spänna ögonen i glinen och säga med en lugn och känslolös röst (tänk hur en kallblodig mördare i filmer brukar låta) "jag säger bara det här en gång. Du har alltså bara en chans att skärpa dig.

Det lär ju inte hjälpa om man har ögon som en underlägsen cockerspaniel.. Själv har jag ögon som kan utstråla död och skrämma skiten ur vem som helst..
Citera
2009-07-28, 16:53
Bannlyst
Åk hem till deras föräldrar och ha ett gemensamt samtal. Lägg alla kort på borden, att syrran kanske inte är den roligaste pricken men att hon mår dåligt utav behandlingen i skolan etc. Ta något lösryckt exempel och peka inte ut barnet du pratar med. Detta bör dock din mor/far helst genomföra. Är det invandrarbarn så bör din far genomföra detta samtal. Var lugn/sympatisk och inte anklagande.
Citera
2009-07-28, 16:57
Bannlyst
Tilläggas bör att när jag var liten och en pojke trakasserade min syster så gick jag och "rufsade" till han lite och uttalade vissa hottelser. Fungerade bra då min syster inte hade några mer problem efter detta. Jag hade slagit ungjävlarna gul och blå om dom hotat någon utav mina släktingar alternativt kidnappat dom och hotat dom till livet. Jag skiter boktstavligt talat i andra cp barn, släkten går före.
Citera
2009-07-28, 16:59
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endless.x89
De som mobbar är blivande alpha hannar. De har inga problem med självförtroendet.

Du är inte så gammal va?

Kan konstatera att det där är så fel något bara kan bli. Det är mobbarna som blir kvar i hemstaden, skaffar barn när de är 23 och skiljer sig när de är 28. Säger inte att det går något vidare bra för de mobbade, men näst bäst går det för klungan som inte bryr sig och bäst går det för de riktiga alfahannarna, nämligen de som griper in i sånt här utan att själva vara berörda.
Citera
2009-07-28, 17:00
Medlem
Jag hade talat med personerna i fråga. Ordentligt! Inget "Nej nu får ni inte vara taskiga"som det gärna blir, utan säg till dom jävlarna på skarpen!
Setill att din syster vet att hon har dig och att du alltid kommer att stötta henne! Hon får inte gå och hålla saker för sig själv som man ibland gör när trakasserier pågått en längre tid.
Citera
2009-07-28, 17:01
Bannlyst
Lägg upp din syrras bdb så ska vi se vad FB kan göra! Vi är snälla killar.
Citera
2009-07-28, 17:37
Medlem
jomenvisst84s avatar
Håller med om att det är ett rejält snack med plågoandarna som gäller. Se riktigt jävla skogstokig ut och hota dom ordentligt, i stil med att om dom så mycket som andas i din systers närhet så slår du in skallen på dom. Det är det enda som funkar, Föräldrar och lärare är bara att glömma. Att sätta äkta skräck i idioten är det enda effektiva...
Citera
2009-07-28, 17:46
Medlem
som många skrivit lär hot va det enda som hjälper.
där jag bodde förr var det alltid ungar i samma ålder som ställde sig över vägen så man var tvungen att stanna sen kastade de snöbollar osv. fast än deras föräldrar fick skäll hände inget tills min kompis pallnitade sprang ut o slog till den äldsta av dom (14) i magen så han började böla sen dess vare inge mer jävulskap från de ungarna.
Om du inte märkt de så lider mobbare av hybris och behöver bara att nån jävel sätter dom på plats.
Citera
2009-07-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Du är inte så gammal va?

Kan konstatera att det där är så fel något bara kan bli. Det är mobbarna som blir kvar i hemstaden, skaffar barn när de är 23 och skiljer sig när de är 28. Säger inte att det går något vidare bra för de mobbade, men näst bäst går det för klungan som inte bryr sig och bäst går det för de riktiga alfahannarna, nämligen de som griper in i sånt här utan att själva vara berörda.

haha sant som det är sagt. de "coolaste" på högstadiet är oftast de som tar över pappas bilverkstad och har en white trash familj innan de är 25
Citera
2009-07-28, 17:56
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy Danze
haha sant som det är sagt. de "coolaste" på högstadiet är oftast de som tar över pappas bilverkstad och har en white trash familj innan de är 25

Det där är väl ändå rent skitsnack. Fanns några mobbare på min skola och allihop är faktiskt jäkligt framgångsrika. Speciellt en kille som var (är?) riktigt jäkla ond har numer en skitsnygg tjej, villa, pissdyr bil och ett framgångsrikt företag på orten.

Själv hörde jag till dom som faktiskt stod upp för den svaga om jag såg nån bli mobbad men inte fan är jag framgångsrik idag. Bor i en etta, skitbil, singel, inga barn och ett jobb som bara är "ok". Har iofs riktigt bra vänner, så där är man väl framgångsrik...
Citera
2009-07-28, 18:12
Medlem
-benito-s avatar
Citat:

Haha så jävla skönt med folk som idiotförklarar sig själva. Det är ju just problem med självförtroende man har har när man mobbar. Man får känna sig stor en liten stund. Alfahanar kanske vissa men dom flesta sitter nog på en parkbänk nära dig inom en snar framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in