Citat:
Ursprungligen postat av fledzzz
Min lillasyster (96:a, 13år) är, vad ska man säga, lite blyg, vågar inte stå upp för sig själv. Hon är påväg att bli ett riktigt mobb offer verkar det som, hon blir trakasserad på bilddagboken och via sms ( dock bara från enstaka personer än så länge).
Det har även gått så långt så att hon har slutat i en sport hon gick i, pga en, ursäkta uttrycket, j*vla invandrar unge.
Nu till frågan, finns det något jag kan göra? jag är hennes storebror som är 19 år, och jag blir så förbannad när jag läser trakasserierna mot henne, och när jag får hämta henne gråtandes från sina träningar, pga att hon inte vågar säga ifrån mot en jävla äckel unge. Jag har själv varit mobbad som mindre, men inte grovt direkt, men nu har jag lärt mig att stå upp för mig själv, men ångrar att jag inte gjorde det tidigare.
skräm livet ur dom, sen håller dom nog käften i fortsättningen. alla dom här "tala med föräldrarna, lärarna blabla" gör aldrig nån nytta. snarare skulle ja tro det blir värre.
tillägg: tränaren kan dock vara värd att snacka med, känns som det iaf kan resultera i något.