2009-07-25, 19:14
Medlem
Ullriks avatar
Vad anser ni om "Fjortisarna" som super varje helg? Och vad skulle ni göra om ni fick reda på att eran son/dotter gjorde det?
Citera
2009-07-25, 19:15
Medlem
Slashcares avatar
Nej. Fjortonåringar ska förvaras i hemmets källare.
Citera
2009-07-25, 19:17
Medlem
KryddAs avatar
Fel. Fjortisar super inte varje helg. De smuttar på sina föräldrars Absolut Peach blandat med 7up och tror dem blir skitfulla. Har de riktig tur köper någon ut 3.5or och då blir dom riktigt placebo-fulla.
Citera
2009-07-25, 19:17
Medlem
Är man så dum att man frivilligt vill dricka lösningsmedel så bör man inte stoppas från att få göras så enligt Darwins teori om de bäst lämpades överlevnad.
Citera
2009-07-25, 19:19
Medlem
Nihennas avatar
Som jag skrev i mitt inlägg till Kaninkvinnan eller vad hon hette.

Jag anser att supa sig redlös varje helg som 14-15åring inte är okej.
Som vuxen har jag inget emot det, men jag tycker det känns fel att se 14-åringar sitta med en vodka-flaska i parken.

Som jag även skrev, personligen fick jag vid 12-13års ålder börja då och då med ett fjärdedels/halvt glas vin kanske 1 gång i månaden, just för att få bort den där mystiska stämpeln om alkohol, när jag nådde 14-15års ålder så var alkohol inte intressant längre, det var något som man kanske hade till middag med sina föräldrar men även då tyckte jag det var pinsamt att se alla mina kompisar springa ut och dricka sig till fyllecell varenda helg, fanns mycket roligare saker att göra i den åldern.

Jag festade ibland, inte varje helg men när jag väl gjorde det drack jag alltid läsk eller vatten, var minst lika kul så förstår inte riktigt fjortisarnas intresse i det hela, mest pga min uppväxt.
Citera
2009-07-25, 19:20
Medlem
svampdamps avatar
Nej, det ser bara dåligt ut. Själv var och är jag lite av en nykterist för jag finner inte samma behov och nöjje i att supa mig full
Citera
2009-07-25, 19:28
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ullrik
Vad anser ni om "Fjortisarna" som super varje helg?
Oavsett om det handlar om varje helg eller enstaka tillfällen så ska ungar inte dricka alkohol.
Citat:
Och vad skulle ni göra om ni fick reda på att eran son/dotter gjorde det?
Eftersom alkohol inte är gratis skulle jag satsa på att försöka stoppa sonen/dottern genom att blockera tillgången till pengar.
Citera
2009-07-25, 19:31
Medlem
systems avatar
Det är inte så kul att hångla ner de små liven p.g.a. den dåliga andedräkt som Marinella och Kir ger.
Citera
2009-07-25, 19:35
Bannlyst
Varje helg? Inte okej.
Redlöst full? Inte okej.

Ser inget fel med att folk i den åldern super, men att göra det varje helg och att man då blir redlöst full känns fel.

Lagom är bäst.
Citera
2009-07-25, 19:39
Medlem
svampdamps avatar
Går det att tjäna pengar som "langare" till fjortisar? Man snor helt enkelt pengarna och sticker.
Citera
2009-07-25, 19:39
Medlem
_AnsGar_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Som jag skrev i mitt inlägg till Kaninkvinnan eller vad hon hette.

Jag anser att supa sig redlös varje helg som 14-15åring inte är okej.
Som vuxen har jag inget emot det, men jag tycker det känns fel att se 14-åringar sitta med en vodka-flaska i parken.

Som jag även skrev, personligen fick jag vid 12-13års ålder börja då och då med ett fjärdedels/halvt glas vin kanske 1 gång i månaden, just för att få bort den där mystiska stämpeln om alkohol, när jag nådde 14-15års ålder så var alkohol inte intressant längre, det var något som man kanske hade till middag med sina föräldrar men även då tyckte jag det var pinsamt att se alla mina kompisar springa ut och dricka sig till fyllecell varenda helg, fanns mycket roligare saker att göra i den åldern.

Jag festade ibland, inte varje helg men när jag väl gjorde det drack jag alltid läsk eller vatten, var minst lika kul så förstår inte riktigt fjortisarnas intresse i det hela, mest pga min uppväxt.

Mina föräldrar introducerade också alkohol för mig på det sättet, dock öl, och den åldern men inte fan rättade det till mig.
Citera
2009-07-25, 19:48
Medlem
Idiotpods avatar
Jag har alkoholism i släkten på båda sidor samt att det går långt tillbaka. Träffade många gånger släktingar på olika högtider såsom jul eller bara en vanlig dag och de var nära på jämt skitfulla. Detta avskräckte mig som 14-åring rätt hårt.

Men nej, 14-åringar ska inte dricka. Minst 16 skall man vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in