• 1
  • 2
2009-07-23, 12:18
Medlem
SphinxXs avatar
Sökt men alla trådar verkar vara från 2007, är det någon som vet om det finns en sådan affär i Stockholm? Har för mig att det ska finnas men osäker var
Citera
2009-07-23, 12:24
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SphinxX
Sökt men alla trådar verkar vara från 2007, är det någon som vet om det finns en sådan affär i Stockholm? Har för mig att det ska finnas men osäker var
Helvete googla
Rysk Mataffär på Wollmar Yxkullsgatan 3. T-Matiatorget
Citera
2009-07-23, 23:27
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apppe
Helvete googla
Rysk Mataffär på Wollmar Yxkullsgatan 3. T-Matiatorget
Köper man bröd och köttkuponger där?
Citera
2009-07-24, 12:26
Medlem
SphinxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Exakt. Man köper matkuponger.
Gå och häng dig.
Citera
2009-07-24, 16:51
Medlem
Worezs avatar
Älskar tonen i den här tråden, Ryssjävel!
Citera
2009-07-24, 17:50
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman

Haha, det där var faktiskt humor. Men skämt åsido, vad köper man där? Smetana? Ingredienserna i rysk mat är väl inte så olika det vi har här annars.
Citera
2009-07-24, 20:28
Medlem
mixboxs avatar
Man kommer in, ser ett berg med potatis och ett berg med senigt kött. Resten av affären är fylld med Vodka.
Citera
2009-07-24, 20:30
Medlem
ageblasters avatar
Dom har löjligt bra rödbetor där, rödbetorna och potatisen är vida överlägsen det man finner på ICA.
Citera
2009-07-24, 20:54
Medlem
TheMules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SphinxX

Finns en butik som heter Kalinka i både Fittja och Hallonbergen vad jag vet i alla fall.

http://www.hallonbergencentrum.se/de...c=2&storeID=59
Citera
2009-07-25, 12:28
Medlem
SphinxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMule
Finns en butik som heter Kalinka i både Fittja och Hallonbergen vad jag vet i alla fall.

http://www.hallonbergencentrum.se/de...c=2&storeID=59
Åfan, jag är ju i hallonbergen ganska ofta, gymmar där.. Aldrig märkt den.. får ta en titt på den nu.. Tack!
Citera
2009-07-25, 12:29
Medlem
SphinxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Haha, det där var faktiskt humor. Men skämt åsido, vad köper man där? Smetana? Ingredienserna i rysk mat är väl inte så olika det vi har här annars.
Ingredienserna i sig är inte värst olika men dem saker jag e mest ute efter är väl Grecha som är ett slags gröt, rysk majonnäs som inte är lik svensk.. jag upplever den som finns här i sverige som lite söt.. sen är det väl lite allmänt smågrejer som man kan sakna lite ibland..
Citera
2009-07-25, 12:37
Bannlyst
Är rysk mat ens populär i Sverige och bland svenskar? Jag vet att rysk mat är supergod, men har uppfattningen att den inte uppskattas alls av svenskar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in