Föräldrar som inte är så kallat främlingsfientliga är inget annat än idioter och indirekta barnmisshandlare.
Mina föräldrar och i princip hela min släkt är toleranta icke-rasister som är systemet till lags. Jag uppfostrades att vara precis lika PK som dem, och förblev så... fram tills att jag själv flyttade till mångkulturen.
Jag är idag i princip den enda främlingsfientliga i min släkt och i min umgängeskrets, föga förvånande har jag mer erfarenhet av mångkulturen än de flesta av dessa icke-rasister. Det faktum att de `tar avstånd` ifrån mig, tyder ju bara på vilka äckliga medlöpare min släkt består utav. Jag bespottar merparten av dem så som de bespottar mig.
För mig är det som sagt självklart att vara främlingsfientlig (i rimliga doser) som förälder, och man bör ju definitivt uppfostra barnen att bli främlingsfientliga (-"-) de med. Det går dock att diskutera vilka metoder man ska använda i uppfostrandet. Extrem och korkad rasism, Hitlerjugend-liknande tillställningar m.m., anser jag inte vara önskvärt.
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Men det är ju fel att utgå att alla invällare är kriminella svin på ett eller annat sätt.
att basera på att invällarna är "överpresenterade" i brottstatistiken är inte byggd på sunt förnuft utan det är att "dra alla över en kam" bara för att invällarna är överrepresenterad.
Fel. Att icke-svenskar är överrepresenterade, är ett legitimt skäl att generalisera om dem. Givetvis borde det vara såhär, annat vore ju idioti alt. en dold agenda.
Citat:
Ursprungligen postat av TacoBill
Du lever i en vanföreställning. De flesta är INTE som dig, det kan jag lova. Det är du som hänger med människor som antingen är lika sjuk i huvudet som dig, eller så är de så jävla fega eller trötta på ditt skitsnack så att de håller med.
Går du runt och uttalar dig som du gör här kommer du aldrig få jobb, folk utanför din krets kommer ta avstånd från dig och du kommer att bli betraktad som en dåre och en loser. White trash helt enkelt. Sverige är en del av en internationell värld där vi står i förbindelse rent ekonomiskt som tekniskt med länder som Indien, Saudiarabien som USA. Ska du gå runt och kalla folk för pack och blattar så får du hålla dig till din jävla husvagn.
Förövrigt tycker jag synd om dina barn om du har några som ska få växa upp som inskränkta förlorare som du skrämt upp att hata allt och alla. Tycker socialen borde ta sig en titt hemma hos dig. Fattas väl bara att du döper ungen till Adolf eller nåt som en annan nasse gjorde.
Och slutligen, passar det inte så dra härifrån. Det här är mitt land också, det är inte bara ditt. Jag är förmodligen mer ursvensk än dig och har minst lika rätt till en åsikt och din är inte den som gäller så fuck you.
Med den inställningen du har är du själv med och skapar de motsättningar som finns så felet ligger minst lika mycket hos dig. Fatta det...om du nu har någon intelligens.
Är så jävla trött på gnällfittor som dig.
Din upprördhet och det jag fetstrukit, tyder ju på att du är en icke-svensk. Detta innebär ju att du är en ockupant. Detta + det faktum att du är respektlös mot svenskar, anser jag borde vara skäl nog att tvångsutvisa dig.
Och nej, om du nu är icke-svensk så är du knappast ur-svensk.
Erkänn rakt ut istället att du hatar svenskar och vill omvandla det svenska samhället på ett både etniskt och kulturellt plan, istället för att hymla.
Blattekräk som du verkar ha svårt att FATTA vad som borde gälla. D.v.s.: ömsesidig respekt folkslag emellan.
Citat:
Ursprungligen postat av Tronisee
Blir inte alls förvånad över att läsa dessa inlägg, i och för sig blir jag väldigt sällan förvånad nu förtiden. Dock fascineras jag över hur mycket hat som frodas ur trångsynthet och dumhet.
För många är definitionen av en invandrare en person med ett mörkt utseende. Denne mörka person döms omgående och klassificeras i olika grupper utifrån kön, religion och etnicitet. Har man tagit sig tiden att ta reda på vem personen är och känner, det var en trevlig blatte, så övergår den ”dumma” invandraren direkt till en ”trevlig” invandrare.
Att den svenska invandrarpolitiken suger och att PK-politiker har tabubelagt invandrarfrågor hämmar en sund utveckling och begränsar många immigranters assimilering till det svenska samhället och den svenska kulturen. Observera att det finns stora kulturella skillnader mellan en så kallad ”svensk” familj bosatt i Skåne som en så kallad ”svensk” familj bosatt i Haparanda.
Själv är jag född och uppvuxen i Sverige. Jag kommer aldrig att ta avstånd från mina föräldrars kultur, deras historia och deras kamp. Men jag har haft turen att även berikas med den svenska kulturen.
Jag lever som vilken svensk kvinna som helst, jag arbetar som vilken svensk kvinna som helst och jag talar som vilken svensk kvinna som helst. Sverige är mitt land och jag kommer aldrig att se något annat land som mitt. Till skillnad mot mina landsmän och kvinnor så kommer jag dock alltid att dömas utifrån mitt utseende. Tragiskt.
Den dagen jag får egna barn så ska de tidigt lära sig att se bortom hudfärg dock inte nationalitet.
Självklart finns det både bra och dåliga icke-svenskar (du är säkert en bra sådan), att känna till detta är sunt förnuft, annat vore främlingsfientlig idioti. Men lika förnuftigt som det är att förstå att det är så det ligger till, lika oförnuftigt och korkat är det att bygga politik kring hur en individ är och beter sig. Fattar folk aldrig detta?
Det är sentimentalt, korkat, ologiskt och politiskt korrekt! "Men det finns ju snälla icke-svenskar också"-argumentet är, pardon me, efterblivet. Man måste se till gruppen, inte individen.
Om så 1%, 25%, 75% elller 99% av alla icke-svenskar i Sverige vore skötsamma och snälla, spelar ingen roll. Man KAN INTE bygga politik kring det.
Mvh