2009-08-01, 01:19
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Suck. Du fattar väl själv att det är en himla skillnad på en utbildning från ett u-land och en svensk, tysk eller schweizisk examen?

Jag tvivlar på att de har en utbildning överhuvudtaget det är ju inte direkt de som söker sig hit snarare kriminella på brottsturné. Hade jag haft barn så hade jag gjort allt för att de skulle förstå faran med att ha negrer och araber i sin närhet. Budskapet skulle präntas in dagligen och man kanske skulle visa informativa filmer om mångkkulturens degenrerande och korrumperande effeker på samhället.

Barnen skulle oxå få förstå vad som hände om man ville bli som en tuff spagge. Då kommer du troligen bli en bidragsberoende loser för resten av livet. Ingenting som tiltalar.
Citera
2009-08-01, 03:38
Medlem
Jonirls avatar
självklart finns det.
Citera
2009-08-02, 22:20
Medlem
Lantbruks avatar
Föräldrar som inte är så kallat främlingsfientliga är inget annat än idioter och indirekta barnmisshandlare.
Mina föräldrar och i princip hela min släkt är toleranta icke-rasister som är systemet till lags. Jag uppfostrades att vara precis lika PK som dem, och förblev så... fram tills att jag själv flyttade till mångkulturen.

Jag är idag i princip den enda främlingsfientliga i min släkt och i min umgängeskrets, föga förvånande har jag mer erfarenhet av mångkulturen än de flesta av dessa icke-rasister. Det faktum att de `tar avstånd` ifrån mig, tyder ju bara på vilka äckliga medlöpare min släkt består utav. Jag bespottar merparten av dem så som de bespottar mig.

För mig är det som sagt självklart att vara främlingsfientlig (i rimliga doser) som förälder, och man bör ju definitivt uppfostra barnen att bli främlingsfientliga (-"-) de med. Det går dock att diskutera vilka metoder man ska använda i uppfostrandet. Extrem och korkad rasism, Hitlerjugend-liknande tillställningar m.m., anser jag inte vara önskvärt.

Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Men det är ju fel att utgå att alla invällare är kriminella svin på ett eller annat sätt.
att basera på att invällarna är "överpresenterade" i brottstatistiken är inte byggd på sunt förnuft utan det är att "dra alla över en kam" bara för att invällarna är överrepresenterad.

Fel. Att icke-svenskar är överrepresenterade, är ett legitimt skäl att generalisera om dem. Givetvis borde det vara såhär, annat vore ju idioti alt. en dold agenda.

Citat:
Ursprungligen postat av TacoBill
Du lever i en vanföreställning. De flesta är INTE som dig, det kan jag lova. Det är du som hänger med människor som antingen är lika sjuk i huvudet som dig, eller så är de så jävla fega eller trötta på ditt skitsnack så att de håller med.

Går du runt och uttalar dig som du gör här kommer du aldrig få jobb, folk utanför din krets kommer ta avstånd från dig och du kommer att bli betraktad som en dåre och en loser. White trash helt enkelt. Sverige är en del av en internationell värld där vi står i förbindelse rent ekonomiskt som tekniskt med länder som Indien, Saudiarabien som USA. Ska du gå runt och kalla folk för pack och blattar så får du hålla dig till din jävla husvagn.

Förövrigt tycker jag synd om dina barn om du har några som ska få växa upp som inskränkta förlorare som du skrämt upp att hata allt och alla. Tycker socialen borde ta sig en titt hemma hos dig. Fattas väl bara att du döper ungen till Adolf eller nåt som en annan nasse gjorde.

Och slutligen, passar det inte så dra härifrån. Det här är mitt land också, det är inte bara ditt. Jag är förmodligen mer ursvensk än dig och har minst lika rätt till en åsikt och din är inte den som gäller så fuck you.

Med den inställningen du har är du själv med och skapar de motsättningar som finns så felet ligger minst lika mycket hos dig. Fatta det...om du nu har någon intelligens.

Är så jävla trött på gnällfittor som dig.

Din upprördhet och det jag fetstrukit, tyder ju på att du är en icke-svensk. Detta innebär ju att du är en ockupant. Detta + det faktum att du är respektlös mot svenskar, anser jag borde vara skäl nog att tvångsutvisa dig.

Och nej, om du nu är icke-svensk så är du knappast ur-svensk.

Erkänn rakt ut istället att du hatar svenskar och vill omvandla det svenska samhället på ett både etniskt och kulturellt plan, istället för att hymla.

Blattekräk som du verkar ha svårt att FATTA vad som borde gälla. D.v.s.: ömsesidig respekt folkslag emellan.

Citat:
Ursprungligen postat av Tronisee
Blir inte alls förvånad över att läsa dessa inlägg, i och för sig blir jag väldigt sällan förvånad nu förtiden. Dock fascineras jag över hur mycket hat som frodas ur trångsynthet och dumhet.

För många är definitionen av en invandrare en person med ett mörkt utseende. Denne mörka person döms omgående och klassificeras i olika grupper utifrån kön, religion och etnicitet. Har man tagit sig tiden att ta reda på vem personen är och känner, det var en trevlig blatte, så övergår den ”dumma” invandraren direkt till en ”trevlig” invandrare.

Att den svenska invandrarpolitiken suger och att PK-politiker har tabubelagt invandrarfrågor hämmar en sund utveckling och begränsar många immigranters assimilering till det svenska samhället och den svenska kulturen. Observera att det finns stora kulturella skillnader mellan en så kallad ”svensk” familj bosatt i Skåne som en så kallad ”svensk” familj bosatt i Haparanda.

Själv är jag född och uppvuxen i Sverige. Jag kommer aldrig att ta avstånd från mina föräldrars kultur, deras historia och deras kamp. Men jag har haft turen att även berikas med den svenska kulturen.

Jag lever som vilken svensk kvinna som helst, jag arbetar som vilken svensk kvinna som helst och jag talar som vilken svensk kvinna som helst. Sverige är mitt land och jag kommer aldrig att se något annat land som mitt. Till skillnad mot mina landsmän och kvinnor så kommer jag dock alltid att dömas utifrån mitt utseende. Tragiskt.

Den dagen jag får egna barn så ska de tidigt lära sig att se bortom hudfärg dock inte nationalitet.

Självklart finns det både bra och dåliga icke-svenskar (du är säkert en bra sådan), att känna till detta är sunt förnuft, annat vore främlingsfientlig idioti. Men lika förnuftigt som det är att förstå att det är så det ligger till, lika oförnuftigt och korkat är det att bygga politik kring hur en individ är och beter sig. Fattar folk aldrig detta?

Det är sentimentalt, korkat, ologiskt och politiskt korrekt! "Men det finns ju snälla icke-svenskar också"-argumentet är, pardon me, efterblivet. Man måste se till gruppen, inte individen.

Om så 1%, 25%, 75% elller 99% av alla icke-svenskar i Sverige vore skötsamma och snälla, spelar ingen roll. Man KAN INTE bygga politik kring det.

Mvh
Senast redigerad av Lantbruk 2009-08-02 kl. 22:55.
Citera
2009-08-03, 03:21
Medlem
judemusts avatar
Det är klart, det är många föräldrar som inte hade låtit sin dotter komma hem med en invandrare/neger!
Citera
2009-08-03, 10:18
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Föräldrar som inte är så kallat främlingsfientliga är inget annat än idioter och indirekta barnmisshandlare.
Mina föräldrar och i princip hela min släkt är toleranta icke-rasister som är systemet till lags. Jag uppfostrades att vara precis lika PK som dem, och förblev så... fram tills att jag själv flyttade till mångkulturen.
Tänk så olika man kan resonera!

Mina föräldrar är toleranta icke-rasister precis som dina. Visserligen tror jag inte att de är så för att de vill vara systemet till lags eller för att de vill vara PK, utan för att de är som de är av naturen - öppna för alla människor oavsett deras ursprung eller socialgrupp.

Detta har naturligtvis färgat av sig på mig, måhända är jag lite mer icketolerant än dem och jag kan inte peka på någon direkt anledning till att jag är något mindre tolerant än dem.

Vad jag dock har tagit med mig från uppväxten är att man inte ska döma någon på förhand, och att en människa som har hamnat lite snett också är en människa. Kulturkrockar mm kan göra att man faktiskt inte har någon direkt lust att umgås, men för den skull behöver man ju inte kasta glåpord eller se dem som mindre värda.
Citera
2009-08-03, 11:51
Medlem
De flesta 40 och 50-talister är väl mer eller mindre smygrasister, även om de såklart förnekar det.

Gå och sätt dig vid valfitt fikabord på en byggarbetsplats eller liknande så kommer du att höra många ''roliga neger-vitsar'' som hade fått våran kära Mona att gå i taket. Men just där hör det till att vara lite nedlåtande mot utlänningar.
Senast redigerad av Yupanqui 2009-08-03 kl. 11:55.
Citera
2009-08-04, 09:30
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Kan du inte fixa fram vad "läroplanen" om dagisverksamheten säger så att vi alla kan läsa det i tråden? Man kan ju tro att "mångkultur" i läroplanen annars skulle omfatta att den stödjer okontrollerad massinvandring a'la 1984-2005 ????

[Det mest skrämmande med riktlinjerna för dagisverkasamhet kan man dock läsa under "genusperspektivet" för dagisverksamheten. Där kan man verkligen snacka om att staten indoktrinerar våra barn. Jag skall på föräldramöte i höst och då skall jag gå på lite om hur fröknarna hanterar "genusperspektivet" enbart bara för att få upp ögonen hos andra föräldrar som inte vet vad det är för mörka krafter som lurkar i skuggorna på det lokala dagiset. Dock så har ju alla föräldrar som har barn på dagis, fått handlingar, som beskriver (väldigt friserat förstås) hur det tas hänsyn till genusperspektivet......men man kan ju undra hur många som läst det?]

Förskolans läroplan (Lpfö 98) finns i sin helhet på Skolverkets hemsida (http://www.skolverket.se/sb/d/193/url/0068007400740070003a002f002f0077007700770034002e00 73006b006f006c007600650072006b00650074002e00730065 003a0038003000380030002f00770074007000750062002f00 770073002f0073006b006f006c0062006f006b002f00770070 00750062006500780074002f0074007200790063006b007300 61006b002f005200650063006f00720064003f006b003d0031 003000360037/target/Record%3Fk%3D1067)

Kortfattat står det att barnen ska fostras i enlighet med demokratin och att de ska lära sig respektera alla oavsett kön, etnicitet, sexualitet, religiös tillhörighet etc. Skolan ska också vara en mötesplats för olika kulturer.
Citera
2009-08-04, 09:51
Medlem
Vilsens avatar
Mina föräldrar sätter invandrare på en pidestal, och påtalar varje gott exempel de kan hitta, ibland så överdrivet så att man mår illa. Jag vet inte om det är en pik mot mig eller om de verkligen menar det.
Ju hårigare och ju mer harklande språk desto bättre.
Öststatare och asiater däremot, får aldrig samma lovord.

Detta är väl en ganska vanlig sorts rasism bland PK-folk, att behandla invandrare som barn eller husdjur och klappa dem på huvudet.
Citera
2009-08-04, 10:05
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Jag tycker inte att den typen av människor bör skaffa barn öht. När det gäller barn till WT (vilket rasister oftast är) så anser jag att det ska finnas speciella dagis där enbart såna barn placeras för att dom inte ska blandas med vanliga barn, och på dom daghemmen ska speciell personal finnas som kan hjälpa dessa. Vi har fått ganska stora problem med den här typen av människor i det här landet och då kan vi inte bara stå och se på utan något måste göras
Citera
2009-08-04, 10:27
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Jag tycker inte att den typen av människor bör skaffa barn öht. När det gäller barn till WT (vilket rasister oftast är) så anser jag att det ska finnas speciella dagis där enbart såna barn placeras för att dom inte ska blandas med vanliga barn, och på dom daghemmen ska speciell personal finnas som kan hjälpa dessa. Vi har fått ganska stora problem med den här typen av människor i det här landet och då kan vi inte bara stå och se på utan något måste göras

Så isolering och avelsförbud är dina förslag på lösningar?
Jag undrar var jag har hört det här förut..
Citera
2009-08-04, 10:35
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Så isolering och avelsförbud är dina förslag på lösningar?
Jag undrar var jag har hört det här förut..

Skrev att dom inte bör skaffa barn, inte att dom ska förbjudas att göra det vilket är en stor skillnad. Och på speciella dagis kan man nå dessa barn på ett helt annat sätt, förstår inte hur det kan vara negativt. Det handlar ju om att hjälpa barnen. Samma sak gäller ju barn till extremt religiösa människor, att stå och titta på har aldrig hjälpt någon
Citera
2009-08-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk

Självklart finns det både bra och dåliga icke-svenskar (du är säkert en bra sådan)

Här bör jag rätta dig. Jag är inte "icke-svensk", jag ÄR svensk. Och en väldigt stolt sådan.

Citat:

Det är sentimentalt, korkat, ologiskt och politiskt korrekt! "Men det finns ju snälla icke-svenskar också"-argumentet är, pardon me, efterblivet. Man måste se till gruppen, inte individen.

Om så 1%, 25%, 75% elller 99% av alla icke-svenskar i Sverige vore skötsamma och snälla, spelar ingen roll. Man KAN INTE bygga politik kring det.

Mvh

Självklart kan man inte bygga politik kring individer. Det har man aldrig kunnat och man kommer aldrig kunna det heller. Det är "för folkets / gruppens bästa". Det som däremot är korkat är att peka ut individer och definiera dem efter utseende.

Hade jag varit blond och blåögd så hade det inte spelat någon roll vart jag kom ifrån. Jag skulle automatiskt tas som svensk. Och detta är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in