Invandringpolitiken bör diskuteras.
Som det är nu så fungerar det inte.
Det är synd att man anses som rasist bara för att man har åsikter. Jag ser det som en skymf om någon kallar mig rasist. Jag uppfostrar mina barn till att bilda sig en uppfattning om en människa baserat på dennas beteende, inte på hudfärgen.
Jag vill inte att mina barn automatiskt ska tänka negativt om de ser en mörkhyad person. Jag vill inte att de ska döma denna person som mindre värd enbart pga hudfärgen. Denna person kan vara en hårt arbetande skattebetalare som gör nytta i vårt samhälle.
Däremot vill jag att mina barn ska kunna reagera mot sådant som vi anser vara fel i vårt samhälle, utan att de ska bli kallade rasister.
Här är ett exempel på sådant som jag anser att det är OK att reagera negativt på:
Citat:
Ursprungligen postat av Caedwalla
Jag tror att barnen kan själva bilda sig en uppfattning. Bor i ett villaområde med en irakisk familj och en kosovoalbansk familj, bägge muslimer.
Flickorna i den kosovoalbanska familjen får inte leka med mina pojkar, men de får leka med pojkarna i den irakiska familjen. Diskriminering???
När flickan i den irakiska familjen, 8 år gammal, har sin blivande man (han är nio år) hos sig så får inte mina pojkar vara där och leka. Sjukt.
Vad för svar ger man sin sjuåring när hans grannkompis får leka med grannflickorna men inte han själv?
Låt vara att det är
deras tradition och kultur, men jag för min del kan inte tycka att det är fel att propagera
emot sådant här.
Dessutom måste jag lära mina barn normal försiktighet, och då är den dystra sanningen att jag måste varna dem för vissa invandrargäng som drar omkring på stan fredag- och lördagkvällar. Det är åt helvete att jag måste varna för detta, men tyvärr så är det verkligheten. Personerna i dessa gäng är lättprovocerade och söker bråk. De bär ofta kniv, och har inget emot att en grupp ger sig på en ensam person.
Jag bor i en mindre stad, och ovanstående problem är säkert många gånger större i större städer. Men problemet finns även i mindre städer, om än i lite mindre omfattning.