2009-07-22, 18:19
Medlem
Med tanke på att flashback kryllar av personer med främlingsfientliga/rasistiska åsikter borde det inte finnas många föräldrar med såna åsikter här? Jag är nyfiken på hur ni gör för att uppfostra era barn att vara främlingsfientlig/rasistiskt? Det måste vara svårt med tanke på att skolan/dagisen lär barn att vara för mångkultur?
Citera
2009-07-22, 18:24
Medlem
Snövits avatar
Nu är jag verkligen inte rasistisk eller främlingsfientlig. Jag gillar folk av olika raser och tycker det är intressant att möta främlingar. Jag är däremot väldigt kritiskt inställd till Sveriges havererade invandringspolitik och tycker att den ska kritiseras och omformuleras.

Jag kommer att uppfosta mitt barn att hela tiden granska uttalanden och sanningar kritiskt och i slutändan bilda sig en egen uppfattning. Om den inte stämmer överens med min uppfattning gör det mig inget så länge mitt barn vet varför den har uppfattningen och är insatt i frågan utan att låta sig påverkas av propaganda eller osanningar.

Förmodligen kommer mina barn och jag många många gånger vara oense om saker och det kommer nog bli många intressanta diskussioner. I slutändan brukar dock föräldrarna ha format barnen rätt mycket och när tonårsrevolter m.m. är över kommer de säkert ha rätt samstämmiga åsikter med mig.
Citera
2009-07-22, 23:09
Medlem
Sufferstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Med tanke på att flashback kryllar av personer med främlingsfientliga/rasistiska åsikter borde det inte finnas många föräldrar med såna åsikter här? Jag är nyfiken på hur ni gör för att uppfostra era barn att vara främlingsfientlig/rasistiskt? Det måste vara svårt med tanke på att skolan/dagisen lär barn att vara för mångkultur?

Sunt förnuft tror jag du menar, inte "rasistiska" åsikter.

Klart man säger åt ungarna att hålla sig på så långt avstånd som möjligt ifrån negrer, sandnegrer och annat skräp.

Man vill ju inte få ett telefonsamtal från polisen mitt i natten och få höra att ens barn blivit gängvåldtagen och torterad för att han/hon befann sig i "fel" område eller inte varit försiktig bland invandrare.

Sunt förnuft kallas det, och det bör självklart läras ut till alla, vare sig du tycker det eller inte.
Citera
2009-07-23, 00:31
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Dock så kryllar det även på Flashback av personer som skriker "rasist/nazist" om andra så fort man yppar det minsta lilla negativt om invandringen och invandra politiken.

Sedan så kan man undra om dem som hyllar multikulturen verkligen bor multikulturellt själva. Det är problem i ghettona men yttra om problemen som verkligen finns i ghettona p.ga kulturkrockar som blir så blir man anklagad för att vara rasist. Jag bor själv i ghetto och jag gillar verkligen invandrarna, dock så håller jag med invandrarna att Sverige har ett havererat invandrarpolitik.

Att var för mångkultur är en sak, dock så är det inget fel i att faktiskt kräva att invandrarna anpassar sig efter svenska seder och bruk.

Min son är faktiskt uppfostrad till att var en samhälls kritrisk medborgare och han kritisera Svensk invandrarpolitik och vi är inte alltid överens han och jag i åsikterna, dock så köper han inte propaganda och inte vilken "rosénskimmrade" beskrivningar om multikulturer, och han har själv gott om vänner som är blattar.
Senast redigerad av Empress 2009-07-23 kl. 00:34.
Citera
2009-07-23, 00:37
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sufferstream
Sunt förnuft tror jag du menar, inte "rasistiska" åsikter.

Klart man säger åt ungarna att hålla sig på så långt avstånd som möjligt ifrån negrer, sandnegrer och annat skräp.

Man vill ju inte få ett telefonsamtal från polisen mitt i natten och få höra att ens barn blivit gängvåldtagen och torterad för att han/hon befann sig i "fel" område eller inte varit försiktig bland invandrare.

Sunt förnuft kallas det, och det bör självklart läras ut till alla, vare sig du tycker det eller inte.

Men det är ju fel att utgå att alla invällare är kriminella svin på ett eller annat sätt.
att basera på att invällarna är "överpresenterade" i brottstatistiken är inte byggd på sunt förnuft utan det är att "dra alla över en kam" bara för att invällarna är överrepresenterad.
Citera
2009-07-23, 08:09
Medlem
Maledictuss avatar
Eftersom jag själv inte är förälder (inte än iaf) så har jag ingen egen erfarenhet i detta.

Men jag skulle tro att det inte skiljer sig nämnvärt från att uppfostra barnen när det gäller annat heller.
Citera
2009-07-23, 09:04
Medlem
Tycker Flashback speglar verkligheten ganska bra. Var riktigt länge sedan man såg någon som propagerade för invandringen faktiskt. Främlingsfientlighet vet jag knappt vad det är, det låter lite som KKK svammel? Tror det är invandringen i sig som folk sätter sig emot, och då politikerna inte lyssnar ett skit på folket blir folket därför sura på invandrar individen och därmed kommer har någon valt att kalla det främlingsfientlighet.. nåt sånt?

Tror inte det är helt fel att låta sina barn vara kritiska mot BLATTAR och PACK faktiskt. Är det vänliga och trevliga invandrare får de umgås bäst de vill.
Citera
2009-07-23, 11:35
Medlem
asa_odems avatar
Citat:

Jag anser ju att skolväsendet snarare skapar rasismen och låter den frodas, oavsett hur många antirasist och antimobbningskampanjer som skolan har.

Skolan bygger sina antirasistkampanjer på skuldbeläggandet av skolans svenska barn, vilket i sig skapar fientlighet. Att sen arabungarna tar åt sig detta och vänder taggarna utåt så har skolan format rasister. Enkelt. Vi föräldrar behöver bara luta oss tillbaka och se på.
Citera
2009-07-23, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Tycker Flashback speglar verkligheten ganska bra. Var riktigt länge sedan man såg någon som propagerade för invandringen faktiskt. Främlingsfientlighet vet jag knappt vad det är, det låter lite som KKK svammel? Tror det är invandringen i sig som folk sätter sig emot, och då politikerna inte lyssnar ett skit på folket blir folket därför sura på invandrar individen och därmed kommer har någon valt att kalla det främlingsfientlighet.. nåt sånt?

Tror inte det är helt fel att låta sina barn vara kritiska mot BLATTAR och PACK faktiskt. Är det vänliga och trevliga invandrare får de umgås bäst de vill.

Du lever i en vanföreställning. De flesta är INTE som dig, det kan jag lova. Det är du som hänger med människor som antingen är lika sjuk i huvudet som dig, eller så är de så jävla fega eller trötta på ditt skitsnack så att de håller med.

Går du runt och uttalar dig som du gör här kommer du aldrig få jobb, folk utanför din krets kommer ta avstånd från dig och du kommer att bli betraktad som en dåre och en loser. White trash helt enkelt. Sverige är en del av en internationell värld där vi står i förbindelse rent ekonomiskt som tekniskt med länder som Indien, Saudiarabien som USA. Ska du gå runt och kalla folk för pack och blattar så får du hålla dig till din jävla husvagn.

Förövrigt tycker jag synd om dina barn om du har några som ska få växa upp som inskränkta förlorare som du skrämt upp att hata allt och alla. Tycker socialen borde ta sig en titt hemma hos dig. Fattas väl bara att du döper ungen till Adolf eller nåt som en annan nasse gjorde.

Och slutligen, passar det inte så dra härifrån. Det här är mitt land också, det är inte bara ditt. Jag är förmodligen mer ursvensk än dig och har minst lika rätt till en åsikt och din är inte den som gäller så fuck you.

Med den inställningen du har är du själv med och skapar de motsättningar som finns så felet ligger minst lika mycket hos dig. Fatta det...om du nu har någon intelligens.

Är så jävla trött på gnällfittor som dig.
Citera
2009-07-23, 13:31
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoBill
Du lever i en vanföreställning. De flesta är INTE som dig, det kan jag lova. Det är du som hänger med människor som antingen är lika sjuk i huvudet som dig, eller så är de så jävla fega eller trötta på ditt skitsnack så att de håller med.

Går du runt och uttalar dig som du gör här kommer du aldrig få jobb, folk utanför din krets kommer ta avstånd från dig och du kommer att bli betraktad som en dåre och en loser. White trash helt enkelt. Sverige är en del av en internationell värld där vi står i förbindelse rent ekonomiskt som tekniskt med länder som Indien, Saudiarabien som USA. Ska du gå runt och kalla folk för pack och blattar så får du hålla dig till din jävla husvagn.

Förövrigt tycker jag synd om dina barn om du har några som ska få växa upp som inskränkta förlorare som du skrämt upp att hata allt och alla. Tycker socialen borde ta sig en titt hemma hos dig. Fattas väl bara att du döper ungen till Adolf eller nåt som en annan nasse gjorde.

Och slutligen, passar det inte så dra härifrån. Det här är mitt land också, det är inte bara ditt. Jag är förmodligen mer ursvensk än dig och har minst lika rätt till en åsikt och din är inte den som gäller så fuck you.

Med den inställningen du har är du själv med och skapar de motsättningar som finns så felet ligger minst lika mycket hos dig. Fatta det...om du nu har någon intelligens.

Är så jävla trött på gnällfittor som dig.

Ta inte i så du spricker nu, tuffing.

Vem har påstått att du inte skulle ha rätt till en åsikt?
Med tanke på att Jon_ skrev att hans barn gärna fick umgås med trevliga invandrare så förstår jag inte varför du är så hetsig.

När du nu talar om intelligens så utstrålar inte ditt inlägg några större mängder intelligens. Du framstår snarare som en något patetisk individ.
Citera
2009-07-23, 14:35
Medlem
Jag tror att barnen kan själva bilda sig en uppfattning. Bor i ett villaområde med en irakisk familj och en kosovoalbansk familj, bägge muslimer.
Flickorna i den kosovoalbanska familjen får inte leka med mina pojkar, men de får leka med pojkarna i den irakiska familjen. Diskriminering???
När flickan i den irakiska familjen, 8 år gammal, har sin blivande man (han är nio år) hos sig så får inte mina pojkar vara där och leka. Sjukt.

Vad för svar ger man sin sjuåring när hans grannkompis får leka med grannflickorna men inte han själv?
Citera
2009-07-23, 14:42
Medlem
hehe.. hoppsan Kerstin. Jag är glad för din skull att du fick ur dig det där... legat länge och mullrat eller?

Får väl hoppas de föds med sunt förnuft och öppet sinne så löser de helt säkert det själva
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in