Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
men samtidigt så är ju de flesta hyfsat skötsamma och många är faktiskt jättetrevliga
Jag förstod inte om din post var för eller emot, men jag skulle i varje fall vilja tillföra min åsikt till det citerade.
Jag för all min enfald tror att
de flesta som är emot invandringen och dylikt är emot de så kallade "flyktingar" som igenom svea tull och tar Svenssons pengar. Det är för
det mesta dessa man ser i det ena och det tredje i media och till följd så är det dessa man antipatiserar med. Precis som du påpekade så är
de flesta "hyfsat skötsamma", men den andelen som inte tillhör det kriteriet är på tok för stor.
Hur bör man lösa det? Det finns många alternativ, några jag gillar är:
- Först och främst skärpa migrationslagarna markant. Se och lär från andra länder där integrationen fungerat, förslagsvis Kanada. Ställ krav på vilka man tar in.
- Fixa Kaliforniens "three strikes and you're out"-system. Man får x antal chanser på sig. När dessa tar slut kommer påföljderna, vare sig detta innebär att invandraren åker ut eljest något annat.
- Slutgiltiga lösningen; Gasa fanskapet.
Ta det sista förslaget med en nypa salt, men jag blir fullkomligt vansinnig emellanåt.