2010-03-01, 21:23
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag är tveksam om Slussen. Mellan plattformarna finns det två spår, och det var tänkt att folk skulle kunna komma in i utrymmet mellan spåren. Men eftersom folk genade sattes det upp staket där för några tiotal år sedan. Så där tänker iaf inte jag ramla ned på spåret.

Det var ny information för mig. Tror du inte det finns utrymmen under perrongen då? Bäst kanske att undvika ramla ner där iallafall.
Citera
2010-03-01, 21:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Det var ny information för mig. Tror du inte det finns utrymmen under perrongen då? Bäst kanske att undvika ramla ner där iallafall.
Jag jobbade i T-banan för typ 30 år sedan och fick veta att det inte fanns utrymme under plattformarna vid Slussen. Men jag kanske fick veta fel. Hoppa ner på spåret och berätta se'n!
Citera
2010-03-01, 21:49
Medlem
Blev lite lättad när jag läste att det fanns ett utrymme under perrongen. Knökfullt på röda vid rusningstid. Antar att snubben med mobilen fick panik och inte visste vad han skulle ta sig till

Iaf, hjulen står ju på spåret, så det det en ingropning under perrongen så bör man klara sig om man inte är väldigt stor.
Citera
2010-03-01, 21:50
Medlem
hejaklacksledares avatar
Svart skåpbil med röd/gul text har stannat på torget. Någon som känner igen märket? Kanske kommer för att hämta slamsorna?

http://webbkameror.se/webbkameror/se...storg_1280.php
Citera
2010-03-01, 21:50
Medlem
VonRofs avatar
Bara jag som tycker det är lite creepy när det händer? Man är ju lite nojig över att någon hoppar framför när man står och väntar på tåget, speciellt i t-centralen. Hänger ju mycket skumma typer där..

Tänk om nåt psyko puttar till en när tåget kommer?
Citera
2010-03-01, 21:58
Medlem
E.Taylors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Bara jag som tycker det är lite creepy när det händer? Man är ju lite nojig över att någon hoppar framför när man står och väntar på tåget, speciellt i t-centralen. Hänger ju mycket skumma typer där..

Jag säger bara; "Be careful out there"
Says; Spanarna på T-centralstation
Senast redigerad av E.Taylor 2010-03-01 kl. 22:01.
Citera
2010-03-01, 22:04
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6703433.ab

Citat:

Vet dom eller vet dom inte? Antar att de menar att inget brott begåtts men de är inte säkra på om det är en olycka eller självmord.

För övrigt tycker jag det är för j*vligt att begå självmord genom att hoppa framför tåg. Någon människa kör och ska leva med den bilden på näthinnan resten av sitt liv.
Citera
2010-03-01, 22:09
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Stå inte för nära kanten bara. Behöver inte ens vara ett psyko, i rusningen kan det räcka med någon som står vid kanten och någon som har bråttom. Men appropå psykon, misstänkte inte polisen att det var någon som gjorde just det, putade ner folk, för några år sedan? Kommer någon ihåg hur det gick (eller om det var jag som hade en mardröm )
Citera
2010-03-01, 22:18
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag jobbade i T-banan för typ 30 år sedan och fick veta att det inte fanns utrymme under plattformarna vid Slussen. Men jag kanske fick veta fel. Hoppa ner på spåret och berätta se'n!

Jag tror inte du ljuger, tyckte bara det verkade konstigt att en så pass stor station som slussen saknar utrymmen ifall man skulle ramla ner på spåret. Att hoppa ner för att ta reda på det låter inte som någon vidare ide.
Citera
2010-03-01, 22:19
Bannlyst
Citat:

Fan, ja. Brukar tänka så ibland. Kollar ofta bakom mig när jag väntar på tuben och ser efter om det står en pundare där med blicken av en rabiesinfekterad grävling som lustar efter att knuffa en liten skit som mig. Har inte inträffat hittills!

Stod faktiskt på perrongen i T-Centralen tidigare idag med 3 st kompisar och tänkte på scenariot om någon skulle knuffa ner en av mina vänner.
Huga. :/
Citera
2010-03-01, 22:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Jag tror inte du ljuger, tyckte bara det verkade konstigt att en så pass stor station som slussen saknar utrymmen ifall man skulle ramla ner på spåret. Att hoppa ner för att ta reda på det låter inte som någon vidare ide.
Det är en stor station, men när den byggdes behövdes inget utrymme under plattformen eftersom det fanns utrymme mellan spåren. Men efter det har staket satts upp och plattformarna har inte byggts om.
Jag menade inte på allvar att Du skulle hoppa.
Jag litar inte på att det finns utrymme. Och om det finns utrymme är det mycket otrevliga platser. Men tunnelbanan är säker, säkrare än bil.
Citera
2010-03-01, 22:26
Medlem
fiskMQSs avatar
Skulle ta tåget där typ 15 minuter efter det hände, hade velat se det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in