2010-03-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Dom står parkerade på plattan din nolla. Du har ingen koll alls. Kolla webbkameran. Du framstår som ett fån.

Visst, men det finns betydligt fler platser där de också kan stå.. finns ju som bekant ganska många nergångar till T-centralen.
Citera
2010-03-01, 21:08
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Något jag undrat sen jag kom till sthlm, finns det något utrymme närmast perongen att gömma sig om man skulle falla ner? Den skjuter ju ut lite tänkte jag.

Ja, man kan gömma sig under plattformen om man skulle ha råkat falla ner. Inte mycket marginal men det ska gå..
Citera
2010-03-01, 21:09
Medlem
Sätt upp plexiväggar nån jävla gång, snyggt och säkert.
Var i London och där har dem det, det blir nästan snyggare och det är ju jävligt säkert. Iallafall kan man ju ha det på dem större stationerna typ T-centralen, slussen osv
Citera
2010-03-01, 21:09
Medlem
E.Taylors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Något jag undrat sen jag kom till sthlm, finns det något utrymme närmast perongen att gömma sig om man skulle falla ner? Den skjuter ju ut lite tänkte jag.

Ja det finns, speciellt på T-centralen. Det är ett utrymme där du får plats om du ligger på sidan och är också ett område som alla centralens inneråttor nyttjar.. de verkar iaf fatta läget då ett tåg kommer insusandes
Senast redigerad av E.Taylor 2010-03-01 kl. 21:12.
Citera
2010-03-01, 21:11
Medlem
Vid 18:30 såg jag polis och väktare föra ut två "solbrända" individer i handfängsel på övre perrongen, mot plattan-utgången. Mitt under rådande kaos och trafikstopp. Relaterat? Nån som vet mer?
Citera
2010-03-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arabapappa
Det mest vidriga var nog barnens reaktion på vad som hände. Ta självmord framför folk

Vild gissning, dom sprang fram skrikandes av glädjerus, slet upp sina kameramobiler och började fota?
Citera
2010-03-01, 21:12
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Taylor
Ja det finns, speciellt på T-centralen. Det är ett utrymme där du får plats om du ligger på sidan och är också ett område som alla centralens inneråttor nyttjar.. de verkar iat fatta läget då ett tåg kommer insusandes

Finns det inte på alla perronger?
Citera
2010-03-01, 21:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~*BayBee*~
Nej, inte om det finns utrymme på andra sidan spåret. Ibland har de byggt staket där, så försök att undvika att ramla ned på spåret på sådana ställen.
Citera
2010-03-01, 21:16
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~*BayBee*~

Ja, alla perronger under jord. På utomhusstationer är det väl tänkt att man ska kasta sig åt andra hållet, det vill säga mot staketet. Varför han säger "speciellt på t-centralen" vet jag inte.
Citera
2010-03-01, 21:20
Medlem
Mitt tåg bara åkte förbi perrongen (från Ropsten) vi bara åkte förbi sakta, perrongen var tok-knökfull. Lät märkligt att vi inte kunde släppa på folk bara. Eller var det för att polisen ine ville tappa vittnen tro?
Citera
2010-03-01, 21:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Ja, alla perronger under jord. På utomhusstationer är det väl tänkt att man ska kasta sig åt andra hållet, det vill säga mot staketet. Varför han säger "speciellt på t-centralen" vet jag inte.
Jag är tveksam om Slussen. Mellan plattformarna finns det två spår, och det var tänkt att folk skulle kunna komma in i utrymmet mellan spåren. Men eftersom folk genade sattes det upp staket där för några tiotal år sedan. Så där tänker iaf inte jag ramla ned på spåret.
Citera
2010-03-01, 21:21
Medlem
Röda linjen är värsta dödlinjen, alltid massa folk som dör där på T-centralen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in