2011-03-16, 23:09
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHugo
Att klämmas mellan perrong och tåg ger enorma inre skador,
men kroppen går inte av. Inte ens om halsen kommer i kläm.
Har du andra erfarenheter?

Avståndet är ca: 10-20cm mellan tåg och perrong, fastnar du mellan tåget och perrongen när tåget kommer i 30-40km/h så finns nog risken att man går i två delar.

Fy fan vilket öde. Jag är alltid lite småskraj när jag går på T-centralens station under rusning, speciellt nu under ombyggnaden, det är så otroligt lätt att endera ramla eller för den delen bli knuffad, om än av misstag ner på spåret. Ingen direkt erfarenhet av kärrtorp, men den är väl utomhus och relativt bred?

Tycker man ska ha en glasvägg mellan station och spår som i Japan, iaf där det är mycket trafikanter.
Citera
2011-03-16, 23:14
Medlem
mcWilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Ingen direkt erfarenhet av kärrtorp, men den är väl utomhus och relativt bred?

Det finns bara en uppgång på stationen, Där är är perrongen bred men ju längre bort du kommer så blir den ganska smal ca 2m
Citera
2011-03-16, 23:25
Medlem
Helvete också, har släkt o vänner i kärrtorp! Nån som vet om det var man eller kvinna som förolyckades? Namn släppta?

För övrigt till er som säger att det inte går att splittas i två delar om man kläms mellan ett tåg och en perrong: det hände en incident i Wien, i samband med ett bråk på en väldigt stökig t-banestation att en av killarna i bråket blev puttad samtidigt som tåget kom in. Måste ha varit sjuk "timing" eller duktig otur men hans ben blev iallafall avklämda. Som källa har jag tidningen man får i tunnelbanan varje morron som innehåller lite sport, lite världsnyheter och lite lokala nyheter samt vädret. Kommer inte ihåg namnet på den men jag bodde i Wien när det hände, det var månadens snackis på skolan.
Citera
2011-03-16, 23:36
Medlem
Knuules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojanlatvasgranne
Helvete också, har släkt o vänner i kärrtorp! Nån som vet om det var man eller kvinna som förolyckades? Namn släppta?

För övrigt till er som säger att det inte går att splittas i två delar om man kläms mellan ett tåg och en perrong: det hände en incident i Wien, i samband med ett bråk på en väldigt stökig t-banestation att en av killarna i bråket blev puttad samtidigt som tåget kom in. Måste ha varit sjuk "timing" eller duktig otur men hans ben blev iallafall avklämda. Som källa har jag tidningen man får i tunnelbanan varje morron som innehåller lite sport, lite världsnyheter och lite lokala nyheter samt vädret. Kommer inte ihåg namnet på den men jag bodde i Wien när det hände, det var månadens snackis på skolan.

Tror ingen av de stora nyhetssajterna har snappat upp detta än. Har dock inte kollat på ett tag. Kollar hela tiden. Bor själv i Kärrtorp och var vid olycksplatsen straxt efter att det hände, valde dock att inte gå upp på perrongen då polis var på väg, så kan tyvärr inte komma med någon närmare info.

TS har dock en vän som, vad jag förstår det, befann sig på olycksplatsen när olyckan skedde. Denne person bör dock inte utfrågas just nu, lär vara rätt chockad.
Citera
2011-03-16, 23:38
Medlem
Sw33ts avatar
Bor i Kärrtorp. Har hört från en som hade en familjemedlem på tuben att han skulle öppna dörrarna (efter de stängdes?) och att han ramlade ner mellan tåg och perrong när den åkte. Tydligen ska personen ha sett ut att vara runt 18 år.
Edit: Hörde nu från en som var i Kärrtorps centrum när det hände att personen som dog var full.

Senast redigerad av Sw33t 2011-03-16 kl. 23:42.
Citera
2011-03-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knuule
Tror ingen av de stora nyhetssajterna har snappat upp detta än. Har dock inte kollat på ett tag. Kollar hela tiden. Bor själv i Kärrtorp och var vid olycksplatsen straxt efter att det hände, valde dock att inte gå upp på perrongen då polis var på väg, så kan tyvärr inte komma med någon närmare info.

TS har dock en vän som, vad jag förstår det, befann sig på olycksplatsen när olyckan skedde. Denne person bör dock inte utfrågas just nu, lär vara rätt chockad.

Keep me updated om du får reda på något viktigt eller intressant, pm eller citera.

Citat:
Ursprungligen postat av Sw33t
Bor i Kärrtorp. Har hört från en som hade en familjemedlem på tuben att han skulle öppna dörrarna (efter de stängdes?) och att han ramlade ner mellan tåg och perrong när den åkte. Tydligen ska personen ha sett ut att vara runt 18 år.
Edit: Hörde nu från en som var i Kärrtorps centrum när det hände att personen som dog var full.

Åh herregud, min kusin är nyss fyllda 20...
Citera
2011-03-16, 23:45
Medlem
Knuules avatar
Citat:

Fysatan. Jag som bara har runt 20 år på nacken har umgåtts en hel del med folk i samma ålder, framförallt som yngre.
Senast redigerad av Knuule 2011-03-17 kl. 00:27.
Citera
2011-03-16, 23:47
Medlem
RedEagles avatar
En vän till mej såg när det hände. De va en kille runt 18 års åldern som va full och som tydligen hade hoppat in i tåget när precis innan tåget stanna, varför vet jag inte. Antagligen för han allmänt jävla onykter o hade tråkigt men på nåt jävla vänster måste han ha ramlat efter de o på nåt sätt klämt halva kroppen. O förresten så tror jag inte han dog. Såg inte allting men en polare sa att dom hade sätt honom när dom fick loss honom osv o dom sa ingenting om att han avled
Citera
2011-03-16, 23:47
Medlem
Knuules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojanlatvasgranne
Keep me updated om du får reda på något viktigt eller intressant, pm eller citera.

Åh herregud, min kusin är nyss fyllda 20...

PM:a mig namn på din kusin om du vill, kan mycket väl höra till min vänskapskrets, kan kolla upp fort i sådana fall.

Edit. Nej jag hade inte tänkt outa din kusin, är lika orolig som du just nu för att det ska vara någon jag känner.
Senast redigerad av Knuule 2011-03-16 kl. 23:50.
Citera
2011-03-16, 23:51
Medlem
Sw33ts avatar
Fick nu förtydligat från ett vittne att personen inte dog utan bara fastnade... tur det!
Citera
2011-03-16, 23:53
Medlem
Knuules avatar
Citat:
Fick nu förtydligat från ett vittne att personen inte dog utan bara fastnade... tur det!

Att fastna mellan en perrong och ett tåg kan leda till allvarliga skador på inre organ, ben och dylikt. Bara för att personen levde när de fick loss denne behöver det inte betyda att det hela slutar lyckligt, dessvärre. Men håller tummarna för att det gått bra.
Citera
2011-03-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knuule
PM:a mig namn på din kusin om du vill, kan mycket väl höra till min vänskapskrets, kan kolla upp fort i sådana fall.

Edit. Nej jag hade inte tänkt outa din kusin, är lika orolig som du just nu för att det ska vara någon jag känner.

Tackar på förhand för schysst o hjälpsam inställning! Nej jag räknade inte med att du skulle outa... kuk va nojjig jag blir!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in