2018-12-09, 14:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sewil
Runt 22-tiden igår kväll mellan Kallhäll och Jakobsberg tvärnitade tåget plötsligt mitt i mörkret, och motorn stängdes av. Efter cirka 30 sekunder var det igång igen. Väldigt underligt. Vi hörde inget från tågföraren de kommande 2-3 stationerna, förrän vi stannade i Odenplan. Han lät väldigt dyster och nere till skillnad från innan. Kan det ha varit någon som hoppade framför tåget?
Nej, tåg startar inte 30 sekunder efter en påkörning.
Citera
2018-12-10, 17:32
Medlem
Ursprungligen postat av Kokette
vid 01-tiden hamnade nån under tåget i globen tunnelbanestation. "olycka" sas det men jag tvivlar. nån som vet vad som skett?

Jag undrar om någon vet något mer om den senaste tågolyckan i Stockholm, det kan vara en vän till mig som "hoppat".
Senast redigerad av Petta65 2018-12-10 kl. 17:44.
Citera
2018-12-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petta65
Ursprungligen postat av Kokette
vid 01-tiden hamnade nån under tåget i globen tunnelbanestation. "olycka" sas det men jag tvivlar. nån som vet vad som skett?

Jag undrar om någon vet något mer om den senaste tågolyckan i Stockholm, det kan vara en vän till mig som "hoppat".

Jag tror vi är här för att få samma svar. Om det är en kvinna i ung ålder. Väldigt konstigt att ingen skriver om detta
Citera
2018-12-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmoothZebra
Jag tror vi är här för att få samma svar. Om det är en kvinna i ung ålder. Väldigt konstigt att ingen skriver om detta
Ja, det är jättekonstigt eller inte om det inte var en olycka.
Citera
2018-12-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ja, det är jättekonstigt eller inte om det inte var en olycka.

Undrar du också om en tjej runt 26 år?
Citera
2018-12-10, 21:05
Medlem
Citat:
Undrar du också om en tjej runt 26 år?

Det är den personen jag pratar om. I så fall är det bekräftat att hon inte blev knuffad...
Citera
2018-12-10, 23:26
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Det är den personen jag pratar om. I så fall är det bekräftat att hon inte blev knuffad...

Vart fick ni denna info ifrån?
Citera
2018-12-10, 23:41
Medlem
Yinool0401s avatar
Fick någon reda på något mer kring olycka i globen. Har vänner inom trafiken , försöker få fram information. Har någon länk kring olyckan eller annan info?

Mina kontakter säger nu 2 delar. Helvetes helvete.
Senast redigerad av Yinool0401 2018-12-11 kl. 00:20.
Citera
2018-12-11, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Vart fick ni denna info ifrån?

Om det är samma person vi pratar om så är jag vän med hennes familj. Alla uppgifter kommer direkt därifrån. Polisen hade bekräftat att det var självmord efter att att de har kollat på övervakningskameror.
Citera
2018-12-13, 17:24
Medlem
Citat:
Om det är samma person vi pratar om så är jag vän med hennes familj. Alla uppgifter kommer direkt därifrån. Polisen hade bekräftat att det var självmord efter att att de har kollat på övervakningskameror.
Det är jättesorgligt, jag antar att vi syftar på samma person. Jag vill inte säga mer om det här på Flashback. :´(
Citera
2018-12-14, 16:24
Medlem
Köttfärs på Mariatorget just nu. Vet vi mer?
Citera
2018-12-14, 16:54
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Köttfärs på Mariatorget just nu. Vet vi mer?

Citat:
Sedan klockan 16.12 är det stopp mellan Karlaplan/Stadion och Zinkensdamm i båda riktningarna för tunnelbanans röda linje 14.
Efter en olycka på Mariatorgets tunnelbanestation är det stopp i tågtrafiken på tunnelbanans röda linje mellan Zinkensdamm och Karlaplan/Stadion.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...s-roda-linje-4

Varför behöver det vara stopp i båda riktiningarnar?

Uppdatering från svt.se.....

Citat:
Efter en olycka på Mariatorgets tunnelbanestation är det stopp i tågtrafiken på tunnelbanans röda linje mellan Zinkensdamm och Karlaplan/Stadion.
– Det är en person som ramlat mellan tågvagnarna och ned på spåret när tåget har stått still, säger Peter Tistam, ledningsoperatör vid Storstockholms brandförsvar.
Innan räddningstjänsten kom fram hade personal på plats lyckats få upp personen.
– Det verkar ha gått bra, säger Peter Tistam.
Senast redigerad av sajebis 2018-12-14 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in