Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Usch, det är farligt att åka T-bana. Händer det itne oftare nu än förr att folk trillar ner på spåret?
2016-06-16 09:45, Räddningsinsats, Stockholm
Inget brott i samband med att en man dog vid tunnelbanestation Rinkeby.
Räddningstjänst, ordningsvakter, ambulanspersonal och polis är vid tunnelbanestation Rinkeby där en man avlidet efter att ha blivit påkörd av ett tunnelbanetåg.
Det finns ingen misstanke om brott i samband med mannens död. Han ska nu identiferas och sedan ska hans anhöriga underrättas.
Evakueringen av tunnelbanetåget är inte avslutat. Polisen har pratat med lokföraren och hens arbetsgivare är kontaktad och kommer ta hand om lokföraren.
Under räddningsarbetet är tunnelbanetrafiken stoppad förbi tunnelbanestation Rinkeby.
Uppdatering klockan 12:13
Polisen är klara med sitt arbete på platsen.
Organisation
Polisen Stockholms län
Nord
Nej, det händer faktiskt mer sällan, tro det eller ej. Dock är det lite säsong nu (och på något vis blir det serieeffekt även om det inte tas upp i media, när en så kommer fler se i tråden, tre nu på två dagar sen är det lugnt ett par veckor). Men visst, två i veckan i ett årsgenomsnitt.
Snälla, var trevliga och förstående till trafikpersonalen/OV osv ni möter på perronger och dylikt! De gör sitt bästa och har inte så mycket mer info än det ni själva hör i utropen. På berörda plattformar skall ni gå ifrån så fort som möjligt (det är inte OMÖJLIGT att ta reda på saker själv, alla sitter ju förfan dagarna i ända med gamnacke med telefon, trafikplanerare finns i oändliga former men testa SL.se, och klicka bort tunnelbana så får ni färdvägar).
Sen får jag ärligt säga att jag skiter i era middagsplaner och hur ni nu skall ta er dit och dylikt skit när en person precis ligger slicead mindre än 10 meter ifrån er, det finns lite andra saker att ta hand om än att guida er, om man säger så.
Edit: Varit med om det plattformsmässigt mer än 20ggr och jag är djupt oroad över människan. Jag anser numera att alla är idioter och psykopater, enbart på hur ni beter er i sådana här situationer samt allmänt i kollektivtrafik. Tacka fan för att kollektivtrafikpersonal/OV får skit för det enda vi ser är skit.