2009-10-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Det är inte kuken som slår mot strömskenan utan pisstrålen. Såg ett fall i slussen 1983 när en lirare gick ner och skulle slå en båge. Han dog.

Tuben går på likström, så dör gör man inte, man "smäller" ifrån strömskenan om man får en stöt.
Citera
2009-10-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesen.
I Stockholm igår stod tunnelbanetrafiken stilla mellan 21.30 och 22.05.

Efter denna tid kom ett tåg som saknade första vagnen, dvs en vagn var bortkopplad.

Det ligger nära till hands att tro att någon slängt sig framför tåget varvid den vagnen fick tas ur trafik för extra rengöring.

Någon som vet mer?

det var min tjejs ex som hade druckit och trampade snett och föll ner och blev på körd=( R.I.P

Edit: sorry fel av mig de va i söndags natt de hände
Citera
2009-10-23, 09:44
Medlem
JonsHakanssons avatar
Torsdag kväll vid 23-tiden var det stopp på röd linje pga "olycka" vid Zinkensdamm så det verkar ju hända titt som tätt
Citera
2009-10-25, 10:22
Medlem
Husvagnens avatar
Jag förstår mig verkligen inte på folk som slänger sig framför den långsamma tunnelbanan.

Ska man ta livet av sig är det fan Upplandståget eller Arlanda Express som gäller. Där har vi fart minsann.

Blev nästan chockad över hur fort Upplandståget blåste förbi Helenelunds pendeltågsstation när jag var där. Inte en människa kan överleva den kraften.
Citera
2009-10-27, 19:45
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagnen
Blev nästan chockad över hur fort Upplandståget blåste förbi Helenelunds pendeltågsstation när jag var där. Inte en människa kan överleva den kraften.

Måste ha gott fort för Upptåget då detta normalt inte går längre än till Upplands Väsby.

Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Eh, du åker inte mycket tunnelbana va? Ordinarie fordonsanvändning är att gröna linjen körs med 3 st C20 vagnar varje dag utom söndagar.

Nu består Stockholms tunnelbana av några fel linjer än TUB1.
Citera
2009-10-28, 20:16
Medlem
SIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfjant
är väl inte omöjligt att det är så, läste nånstanns (troligen på flashback) att det är ett självmord i veckan i tunnelbanan.
Nej, det är inte ens ett självmordsförsök i månaden.

Färre än hälften av de som hoppar framför tunnelbanan avlider.
Citera
2009-10-28, 20:36
Medlem
Zukvalj2s avatar
Vet någon om det där utrymmet "under" perrongen går att gömma sig från tåget och undvika skador. Om ni förstår vad jag menar?
Citera
2009-10-28, 21:42
Medlem
fernebos avatar
När jag gick "spårutbildningen" så fick vi prova att sitta under det utrymmet när ett tåg passerade. Det funkar, men det är inte alla plattformar som har det utrymmet.
Citera
2009-10-28, 23:43
Medlem
Zukvalj2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
När jag gick "spårutbildningen" så fick vi prova att sitta under det utrymmet när ett tåg passerade. Det funkar, men det är inte alla plattformar som har det utrymmet.

Jaha, men om man nu befinner sig på en sådan där det inte finns tillräckligt med utrymme, ska man inte bara hoppa till andra sidan och trycka in sig mot bergsväggen, om vi nu befinner oss under jorden?
Citera
2009-10-28, 23:46
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukvalj2
Jaha, men om man nu befinner sig på en sådan där det inte finns tillräckligt med utrymme, ska man inte bara hoppa till andra sidan och trycka in sig mot bergsväggen, om vi nu befinner oss under jorden?

Ja om du inte vill bli påkörd av tåget så låter det som en utmärkt idé.
Citera
2009-10-29, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Måste ha gott fort för Upptåget då detta normalt inte går längre än till Upplands Väsby.

Nu består Stockholms tunnelbana av några fel linjer än TUB1.

Exakt, den består av TUB2 och TUB3 också och ingen av dessa kör med 1 vagn C20 i trafik så du är ute och cyklar.

TUB2 har frånkoppling på vardagskvällar (3 till 2 vagnar) och till- och frånkoppling på helger (2 till 3 på morgonen och 3 till 2 på kvällen). TUB3 vet jag inte hur kopplingen ser ut men kör aldrig med endast 1 i trafik.
Citera
2009-10-30, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zukvalj2

Är det innomhus finns det ALLTID plats under perongen.
Utomhus finns det på de flesta under perong plus längs staketet.
På ett fåtal finns det dock ingen plats under perongen, utan bara vid staketet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in