2017-11-28, 18:12
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToaRingen
Jag läste den också, men vill veta mer

Du måste lägga upp info/källa i din tråd så jag gjorde det åt dig.
Citera
2017-11-28, 18:16
Medlem
ToaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Du måste lägga upp info/källa i din tråd så jag gjorde det åt dig.

Jaså, tack!
Citera
2017-11-28, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToaRingen
Jag läste den också, men vill veta mer
Vad vill du veta mer än att det var en olyckshändelse? Ska vi gissa oss fram till om du menar kön, indentitet eller något annat?
Citera
2017-11-28, 18:31
Medlem
ToaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Vad vill du veta mer än att det var en olyckshändelse? Ska vi gissa oss fram till om du menar kön, indentitet eller något annat?

Du får säga vad du vill, det bestämmer inte jag. Antagligen lite mer info om vem, ålder, olycka/mer flit, vittnen..
Citera
2017-11-28, 18:37
Medlem
NirvanAs avatar
2 nu på ganska kort tid, undra varför de väljer just den pendelstationen?
Citera
2017-11-28, 18:51
Medlem
Rätt stora förseningar i tågtrafiken pga detta, drabbade tåg mot Hallsberg eller Örebro och SJ var som vanligt "bra" på och informera oss som stod och väntade på perrongen

Om det passerar "vanliga" tåg vid pendel så kan det förklara varför så många har hoppat, de brukar hålla lite högre hastighet.
Men kan ju ha varit en olyckshändelse också.
Citera
2017-11-28, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
2 nu på ganska kort tid, undra varför de väljer just den pendelstationen?
Huddinge är väl en av de sista platserna i Stockholm man vill bo i.
Citera
2017-11-29, 15:28
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Huddinge är väl en av de sista platserna i Stockholm man vill bo i.

Huddinge är en rätt stor kommun, Vissa delar sämre än andra, Precis likadant med Danderyd, Lidingö, Värmdö.
Citera
2017-11-29, 22:35
Medlem
Självmord i Glumslöv

https://www.hd.se/2017-11-27/dodsfal...lumslovs-skola

Enligt bekanta ska det ha varit ett självmord, hängt sig i gymnastiksalen. Flera barn som blivit illa berörda, pratat med honom innan det hände....vet inte vem det var som fann honom.

Vad får en engagerad vuxen, förälder i det här fallet, att tycka att självmord är det bästa alternativet??
Varför gympasalen på sin arbetsplats, där många barn kan vara de första på plats?

Tycker det är fruktansvärt....och samtidigt oförståeligt!
Citera
2017-11-30, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiom

Enligt bekanta ska det ha varit ett självmord, hängt sig i gymnastiksalen. Flera barn som blivit illa berörda, pratat med honom innan det hände....vet inte vem det var som fann honom.

Vad får en engagerad vuxen, förälder i det här fallet, att tycka att självmord är det bästa alternativet??
Varför gympasalen på sin arbetsplats, där många barn kan vara de första på plats?

Psykiska problem som depression och fysisk långvarig smärta som t.ex. cancer är vanliga orsaker till självmord. Sorg en annan. En gammal arbetskamrat klarade inte av sorgen efter att hans dotter dött i en scooterolycka så han valde att avsluta sitt liv knappt tre månader efter hennes död.
Citera
2017-11-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiom

Har haft nära samtal med en kvinna som planerat och försökt ta sitt liv flera gånger. Inte lyckats än. I hennes fall är det smärta, värk o sjukdom som gör att hon inte känner att det är värt att kämpa mer. Hon ser ingen framtid, bara sämre och sämre. Dessutom har läkare dragit in den smärtlindring som funkade så smärtan är överjävlig. I Sverige tas det livet av patienter helt lagligt. Vägra vård så tar patienten livet av sig, billigt och bra och lagligt.
Ändå har denna kvinna 2 barn och folk runt omkring henne som älskar henne och vill hjälpa, men kan inte. Hon är ju deprimerad förstås.
Men hon har sagt att nästa gång ska hon inte misslyckas. Jag vet hur, och är rädd att den som dog i Huddinge under pendeln häromdagen var hon. Väntar bara på beskedet. :-(
Jag ber om ett mirakel och att hennes tankar blir positiva igen.
Citera
2017-12-11, 21:15
Medlem
Orgelnistens avatar
https://www.sydsvenskan.se/2017-12-1...malmo-och-lund

Vid 20.36 kom ett larm om att en person hade blivit påkörd av tåget vid Åkarps tågstation.
Polis, räddningstjänst och ambulans är på plats vid tågstationen, och trafiken står stilla mellan Malmö och Lund. Enligt Trafikverkets presstjänst kan trafiken vara igång igen tidigast om två timmar.
Mer information kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in