Självmord vid 20-tiden i höjd med Kållered utanför Göteborg..
"Det var stopp i tågtrafiken i höjd med Kållered mellan Göteborg och Kungsbacka på tisdagskvällen.
Tågtrafiken till och från Kungsbacka och även tåg mellan Göteborg och Halmstad och tåg vidare mot Malmö påverkades."
Ruggigt nära för ca 15 minuter sedan på gullmarsplan då en äldre, rullstolsburen man åkte ner på spåret. Snabbt agerande av medresenärer löste situationen dock.
Incident på t-centralen ungefär nu. Trafiken stoppad i vissa riktningar. Passerade nyss med gröna på väg västerut och vi passerade utan att stanna. Står ett tåg på röda linjen söderut halvvägs in i på perrongen.
Ingen aning, åkte också förbi men då var de lugnt. Självmord eller olycka (ramlat, knuffad etc) vågar jag inte spekulera i. Hoppas av hela mitt hjärta att det inte var självmord
Jag undrar också vad som hände.
Jag var på plats vid tillfället men hade ryggen mot det ankommande tåget, när jag hörde skrek och såg allas uttryck valde jag att fortsatt raskt vandra upp till T-centralen utan att vända mig om. Vad som faktiskt hände vet jag inte, hoppas inte det var något självmord.
Mötte en ambulans med blåljus uppe på Vasagatan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!