2015-12-02, 22:14
Medlem
EDL1885s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippelt
Va en person som vart påkörd tyvärr.
Sett bilder där folk tänt ljus vid korsningen.
Fan alltid lika trist när man läser om dödsolyckor, ännu värre när man själv sitter på tåget och hör livet försvinna bort
Citera
2015-12-03, 00:02
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EDL1885
Fan alltid lika trist när man läser om dödsolyckor, ännu värre när man själv sitter på tåget och hör livet försvinna bort

Här är platsen: https://www.youtube.com/watch?v=4m7C6Y2uaCU

Stället är hatat bland lokförarna för det är ofta ett väldans spring förbi fällda bommar. Många fattar inte att det kan komma tåg från båda håll samtidigt och tittat bara åt ena hållet om de tittar alls.
Det sker också en del självmord på platsen.

Många vinddrivna existenser rör sig i trakterna och kanske inte är helt nyktra.

Om det var en olycka eller självmord denna gång vet jag inte.

/Lokförare som känner andra lokförare som kör pendeltåg i Stockholm
Citera
2015-12-03, 19:34
Medlem
EDL1885s avatar
Man borde bygga tunnlar som går under järnvägen istället för järnvägsövergångar som den i klippet. Ja det är inte första gången en olycka sker på den sträcken varav flera antar jag har skett just där. Att i detta fallet veta om det var självmord eller inte är omöjligt, jag tror däremot att det var självmord då jag upplevde det som att tåget hann börja sänka hastigheten lite grann innan det guppade till och man hörde att någon blev krossad under tåget.
Citera
2015-12-05, 08:00
Medlem
beardbraids avatar
Nu verkar det vara nån jävel som hoppat vid slussen, röd linje. Och folk säger att självmord inte är egoistiskt...vi är fett många som blir sena! En snara är är fan minst lika smärtfri och försenar ingen! Tänk på det alla ni som mår dåligt!
Citera
2015-12-05, 08:16
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Nu verkar det vara nån jävel som hoppat vid slussen, röd linje. Och folk säger att självmord inte är egoistiskt...vi är fett många som blir sena! En snara är är fan minst lika smärtfri och försenar ingen! Tänk på det alla ni som mår dåligt!

Enligt Aftonbladet är det en full person som ramlat ner på rälsen.
Citera
2015-12-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid

Hahaha, herregud vilken dramaqueen du är!
Citera
2015-12-05, 23:09
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Här är platsen: https://www.youtube.com/watch?v=4m7C6Y2uaCU

Stället är hatat bland lokförarna för det är ofta ett väldans spring förbi fällda bommar. Många fattar inte att det kan komma tåg från båda håll samtidigt och tittat bara åt ena hållet om de tittar alls.
Det sker också en del självmord på platsen.

Intressant klipp som visar på hur dåligt bilister vet hur en järnvägskorsning fungerar.

Cyklisten är givetvis vansinnig men den som hur många här ser en olycka på väg att hända med taxin eller den vita skåpbilen i slutet?

Vägskyddsanläggningen är byggd med förlängd förringning; är det 20 sekunder innan bommarna rör startar (10 sekunder är standard).

Om det kommer ett tåg i motsatt riktning innan bommarna hunnit tillbaka till utgångsläget (vita blinket återkommit) får du exakt 0 sekunder i förvarning innan bommen vänder och åker ned igen. Troligen inga problem med infartsbommen men utfartsbommen kommer stänga in dig på spårområdet.
Citera
2015-12-13, 19:04
Moderator
Parongatans avatar
Sannolikt ett självmord vid Örebro alldeles nyss. Just i detta nuet går manskapet runt på spåret och samlar ihop det som en gång var en människa.

"Det är just stopp i tågtrafiken i båda riktningar mellan Örebro och Hallsberg, uppger Trafikverket.
Detta påverkar även tågtrafiken mellan Stockholm och Göteborg.

Trafiken beräknas kunna rulla normalt tidigast klockan 19:45. Orsaken till stoppet är en olycka mellan Kumla och Örebro."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21933513.ab
Citera
2015-12-13, 19:44
Medlem
Jag kan tyvärr bekräfta..nu när jag skaffat flashback..

..att olyckan vid Fagersjö, mellan Farsta och Älvsjö.. var just ett självmord.
Min svåger valde det fruktansvärda sättet att avsluta sitt liv på detta sätt..tyvärr utan minsta förklaring.
Jag sänder mina tankar till stackars lokföraren och er som bevittnade detta, och ni alla som kom försent denna morgon pga att tågen stoppades upp.

Jag ber om tack för ni skrivit om detta här så vi fick reda på exakt var det hände.
Nu ligger blommor kort och tända ljus på platsen.
Citera
2015-12-14, 16:31
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Jag kan tyvärr bekräfta..nu när jag skaffat flashback..

..att olyckan vid Fagersjö, mellan Farsta och Älvsjö.. var just ett självmord.
Min svåger valde det fruktansvärda sättet att avsluta sitt liv på detta sätt..tyvärr utan minsta förklaring.
Jag sänder mina tankar till stackars lokföraren och er som bevittnade detta, och ni alla som kom försent denna morgon pga att tågen stoppades upp.

Jag ber om tack för ni skrivit om detta här så vi fick reda på exakt var det hände.
Nu ligger blommor kort och tända ljus på platsen.

Jag beklagar djupt det inträffade. Något ingen vill vara med om, och än mindre någons "fel". Att det blir förseningar och problem. Varje enskilt fall är en fruktansvärd händelse som drabbar väldigt många människor. I det hemska, är det bra att veta att ni anhöriga fick någon form av tröst, i form av att ni fick veta exakt plats för det inträffade. Återigen, beklagar djupast..
Citera
2015-12-14, 16:32
Moderator
Parongatans avatar
Ny påkörning vid Sandared utanför Borås idag. Strax efter 12.30 blev en person påkörd, och platsen var helt avstängd fram till 14.30-tiden.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...r-efter-olycka
Citera
2015-12-18, 16:38
Medlem
Är det någon som vet vad som har hänt på Linghems station. Tågtrafiken i Östergötland är rejält försenad.

http://www.corren.se/nyheter/linkopi...e-8964769.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in