Citat:
Ursprungligen postat av
Midsommarnattsbira
En sista fråga: Upptåget - mellan vilka stationer går det som snabbast?
Nu tror jag vi ska vara försiktiga här.
Från idag:
Citat:
Ursprungligen postat av
Midsommarnattsbira
Nu har jag fan sått min sista potatis. Att jag fann och inledningsvis vann på onlinepoker någon gång i trettonårsåldern har verkligen förstört mitt liv. Har försatt mig själv i en ohållbar - OHÅLLBAR - situation. Har någon varit i samma sits och bara sett självmord som utväg men till slut, på något jävla vänster, kommit ur det på andra sidan?
Det spelar ingen roll om jag blir raderad för att det här är offtopic, bara det hinner stå här en stund.
Det finns många andra sätt att komma vidare på. Du kan lösa det här. Många andra före dig har gått samma väg. Få hjälp för att lösa det här om du kan. Det är inte skamligt och du behöver inte vara ensam. Låt det åtminstone gå ett tag - ge det några veckor eller månader. Pengar är pengar och praktiska saker är praktiska saker, men ett liv är ett liv är ett liv.
Tillägg: en
utredning om psykiska konsekvenser för lokförare som kört på någon. Jag citerar:
Citat:
Våra huvudsakliga resultat indikerar att det finns ett permanent, ofta lågstämt, traumatiskt stresstillstånd hos många av de lokförare som varit med om en påkörning med dödlig utgång. Tillståndet kvarstår ibland årtionden efter händelsen, och kan förvärras om lokförarna upplever fler olyckor som liknar den ursprungliga traumatiska händelsen. Även andra, stressiga händelser kan förvärra tillståndet.
och
Citat:
Sammanfattningsvis indikerar våra analyser att dödsolyckorna som lokförarna bevittnar på järnvägsspåren har långvariga och ibland svårartade psykiska följdeffekter. Förutom att orsaka obehag och lidande kan detta påverka lokförarnas hälsa och arbetsprestation, och därigenom säkerheten på järnvägen. ... I några fall framkom tydliga tecken på PTSD, särskilt där det också förekom otillräckligt socialt stöd.