2016-02-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clownloaf
Jo jag var där...Säker på självmordsförsök? Känns ju lite underligt att ställa sig på spåret, framför pendeln, bara 100 meter innan perrongen när X2000 åker förbi titt som tätt.
Känns ologiskt att det skulle vara det av den anledningen. Tåget hade ju inte alls hög hastighet då, och dessutom så hade ett posttåg passerat i full hastighet bara ett par minuter innan.
Citera
2016-02-20, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foffe87
Känns ologiskt att det skulle vara det av den anledningen. Tåget hade ju inte alls hög hastighet då, och dessutom så hade ett posttåg passerat i full hastighet bara ett par minuter innan.
Posttåg, hur vet du?
Nu kanske en person som är i det tillståndet inte tänker rationellt och inte är så förutseende när det gäller såna detaljer. Men jag håller med, det talar ju i viss mån emot självmordsförsök.

Citat:
Ursprungligen postat av Clownloaf
Jo jag var där...Säker på självmordsförsök? Känns ju lite underligt att ställa sig på spåret, framför pendeln, bara 100 meter innan perrongen när X2000 åker förbi titt som tätt.
Vad hemskt att överleva en sån sak, måste väl nästan vara bättre att få dö. Nu föreställer jag mig att personen fick mycket allvarliga skador. Går det att rehabiliteras tillbaka till ett normalt liv?
Citera
2016-02-20, 22:17
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelettet
Det i Motala var en kille på 22 år.

Fruktansvärt 😥!!!
Vet du om killen var från Motala?
Vet du varför han valde att ta sitt liv?
Citera
2016-02-21, 18:53
Medlem
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/tagstopp-mellan-kristianstad-och-bromolla/ en mörk söndag i skåne
Citera
2016-02-21, 18:57
Medlem
Någon som vet ngt mer om ovan nämnda?

Varit tre olyckor på så kort tid nu sträckan Kristianstad-Karlskrona. Tragiskt.
Citera
2016-02-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Posttåg, hur vet du?
Nu kanske en person som är i det tillståndet inte tänker rationellt och inte är så förutseende när det gäller såna detaljer. Men jag håller med, det talar ju i viss mån emot självmordsförsök.
Gren Cargos tåg med postenvagnar passerade Linköping C åt det hållet typ två minuter före den turen med Östgötapendeln den dagen såg jag.
Nej det är nog svårt att avgöra i ett sådant läge vilket tåg som lämpar sig bäst.
Citera
2016-02-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Fruktansvärt 😥!!!
Vet du om killen var från Motala?
Vet du varför han valde att ta sitt liv?

Har bara hört från en kompis att det tydligen var en 20-åring, O*kar Ed*
Citera
2016-02-24, 13:03
Medlem
Till er som hängt mycket i tråden: Upptåget lär aldrig någonsin lämnat en överlevande, eller? Självmördare eller en olycksdrabbade chansare - alla har de gått en idiotsäker död till mötes, förmodligen utan att ha känt smärta ö h t?
Citera
2016-02-24, 13:18
Medlem
Följdfråga: Varför åsamkar självmord ifrågavarande tågchaufför skuldkänslor? Jag kan dels förstå det, dels inte. Försökt hitta intervjuer med drabbade chaufförer på ämnet utan alltför stor framgång. Orkar någon hjälpa till?
Citera
2016-02-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarnattsbira
Till er som hängt mycket i tråden: Upptåget lär aldrig någonsin lämnat en överlevande, eller? Självmördare eller en olycksdrabbade chansare - alla har de gått en idiotsäker död till mötes, förmodligen utan att ha känt smärta ö h t?

Just upptåget kan jag inte svara för, men har vart med på en olycka där en kille klarade sig med endast ett överkört ben. Det var en olycksdrabbad chansare då naturligtvis, men tåget klippte av benet på honom. Han klarade sig dock i övrigt bra...
Citera
2016-02-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingvinge
Just upptåget kan jag inte svara för, men har vart med på en olycka där en kille klarade sig med endast ett överkört ben. Det var en olycksdrabbad chansare då naturligtvis, men tåget klippte av benet på honom. Han klarade sig dock i övrigt bra...

Jag hoppas han mår okej idag. Vet du vilken typ av tåg och i vilken hastighet det gick - mellan tummen och pekfingret?

Står människor upp eller lägger de sig på rälsen med halsen på skenan?
Senast redigerad av Midsommarnattsbira 2016-02-24 kl. 13:23.
Citera
2016-02-24, 14:40
Medlem
En sista fråga: Upptåget - mellan vilka stationer går det som snabbast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in