En blöt studentfest i Umeå slutade i en katastrof som höll på att kosta honom livet. Efter tågolyckan var Melker Löfs nacke så svårt bruten att huvudet nästan lossnade. Nu har 22-åringen från Piteå tagit beslutet att aldrig mer bli full.
▪️
Listan över Melker Löfs skador är lång: En skallfraktur, en DAI-skada grad 1 och en bruten nacke. Frakturer på armbåge, fingrar, tår och revben. Ett krossat bäcken och en skadad aorta i bäckenet. Inre skador på urinblåsan, lever, mjälte, njure och lunga. Och hacksår över hela kroppen och huvudet.
Sju månader senare har han återhämtat sig bättre än vad någon kunde tro – att han över huvud taget lever beskrivs som mirakulöst.
– Jag har inte varit ledsen eller deprimerad, jag har mer accepterat situationen för det är litegrann det enda jag kan göra.
▪️
Melker minns själv inget från olyckan och vad han gjorde på tågspåret den natten kommer det nog aldrig gå att svara på. Men han har bestämt sig för en sak – att aldrig mer bli full.
– Det var ju alkohol som orsakade det. Utan det så hade jag säkert aldrig gått på festen och tagit dumma beslut. Det en drog som jag aldrig har kunnat kontrollera, säger Melker.
▪️
Läs hela reportaget genom länken nedan.
https://www.pt.se/artikel/l6126xej