2026-06-25, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Man till sjukhus efter tågsurfning

En man i 18-årsåldern har förts med ambulans till sjukhus efter att ha "tågsurfat".

Enligt polisen larmade mannen själv SOS och berättade att han fått en stöt i höjd med norra Landskrona.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1476429

Pajas.

"Man"... Efterbliven pojk snarare.

För 20-30 år sedan var 18-åringar mogna nog att benämnas man eller kvinna. Idag är 18-åringar förvuxna, efterblivna barn.
Senast redigerad av John.Glanton 2026-06-25 kl. 22:08.
Citera
2026-07-04, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
"Enligt uppgifter från polisen har en person blivit påkörd av ett tåg nära Östra station i Umeå, nedanför Sofiehem.
En person har förts med ambulans för vård.
Polisen är på plats och har gjort avspärrningar vid olycksplatsen.
– Det är oklart vad som har hänt, säger Casey Causevic, RLC-befäl vid polisen."

Publicerad igår kl. 23:15 - Uppdaterad igår kl. 23:17

Glädjande nog överlevde denna kille och har nu kunnat kasta kryckor och rollator - artikel om honom i Piteå tidningen, deras Facebook har en reel med honom

Citat:
En blöt studentfest i Umeå slutade i en katastrof som höll på att kosta honom livet. Efter tågolyckan var Melker Löfs nacke så svårt bruten att huvudet nästan lossnade. Nu har 22-åringen från Piteå tagit beslutet att aldrig mer bli full.

▪️

Listan över Melker Löfs skador är lång: En skallfraktur, en DAI-skada grad 1 och en bruten nacke. Frakturer på armbåge, fingrar, tår och revben. Ett krossat bäcken och en skadad aorta i bäckenet. Inre skador på urinblåsan, lever, mjälte, njure och lunga. Och hacksår över hela kroppen och huvudet.

Sju månader senare har han återhämtat sig bättre än vad någon kunde tro – att han över huvud taget lever beskrivs som mirakulöst.

– Jag har inte varit ledsen eller deprimerad, jag har mer accepterat situationen för det är litegrann det enda jag kan göra.

▪️

Melker minns själv inget från olyckan och vad han gjorde på tågspåret den natten kommer det nog aldrig gå att svara på. Men han har bestämt sig för en sak – att aldrig mer bli full.

– Det var ju alkohol som orsakade det. Utan det så hade jag säkert aldrig gått på festen och tagit dumma beslut. Det en drog som jag aldrig har kunnat kontrollera, säger Melker.

▪️

Läs hela reportaget genom länken nedan.

https://www.pt.se/artikel/l6126xej

Citera
2026-07-04, 23:10
Medlem
karlgunnars avatar
Vissa människor kan inte hantera en fylla, helt klart.
Citera
2026-07-10, 07:31
Medlem
Riksreptilens avatar
Herrljunga, har någon form av krångel så försenade tåg mellan Göteborg och Stockholm f n.

https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9254623

" Det är stopp i tågtrafiken mellan Göteborg och Stockholm.
Enligt trafikverket är det efter incident i Herrljunga.

Trafiken väntas återgå vid 09.00."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in