Jag hatar verkligen när folk säger "dagens I-landsproblem". Ingen del av det påståendet är relevant. Dagens problem? Ja visst är det ett problem idag, men jag förstår inte varför man måste påpeka att det är dagens problem i och med att folk tagit livet av sig i alla tider.
I-landsproblem? Ja visst är det ett problem i I-länder, men det är också ett problem i andra länder.
Ska du tänka på alla missöden relativt till alla andra har du det ju aldrig dåligt. Blir du av med en arm finns det nån stackare som blivit av med båda och så vidare.. Så lägg av med barnen i Afrika-argumenten nu. Faktum är att det är jävligt själviskt och fegt att begå självmord, och sju resor värre att göra det offentligt och skada en massa andra människor i samma veva.
Nu har jag däremot inte läst hela tråden, det kanske framgått att det var en olycka? Hur som helst så är mitt klagande ändå relevant. Sluta prata om I-landsproblem era jävla muppar!
Ps. Och just ja. Sverige har inte världens högsta självmordsfrekvens, eller ens världens näst högsta. Det är en myt. Vi ligger närmare mitten tillsammans med bland andra Tyskland.