2010-02-10, 00:56
Medlem
Kurirs avatar
Här ser vi hur dagens samhälle är. Människor är beredda att riskera sina liv för sin mobiltelefon.
Citera
2010-02-10, 01:11
Medlem
Snöblinds avatar
Jag hatar verkligen när folk säger "dagens I-landsproblem". Ingen del av det påståendet är relevant. Dagens problem? Ja visst är det ett problem idag, men jag förstår inte varför man måste påpeka att det är dagens problem i och med att folk tagit livet av sig i alla tider.
I-landsproblem? Ja visst är det ett problem i I-länder, men det är också ett problem i andra länder.

Ska du tänka på alla missöden relativt till alla andra har du det ju aldrig dåligt. Blir du av med en arm finns det nån stackare som blivit av med båda och så vidare.. Så lägg av med barnen i Afrika-argumenten nu. Faktum är att det är jävligt själviskt och fegt att begå självmord, och sju resor värre att göra det offentligt och skada en massa andra människor i samma veva.

Nu har jag däremot inte läst hela tråden, det kanske framgått att det var en olycka? Hur som helst så är mitt klagande ändå relevant. Sluta prata om I-landsproblem era jävla muppar!

Ps. Och just ja. Sverige har inte världens högsta självmordsfrekvens, eller ens världens näst högsta. Det är en myt. Vi ligger närmare mitten tillsammans med bland andra Tyskland.
Senast redigerad av Snöblind 2010-02-10 kl. 01:14.
Citera
2010-02-10, 01:15
Medlem
Nu ni, nu ska ni få veta exakt vad som hände.

Som ni säger, personen var nere på spåret och skulle hämta upp en pryl.

Personal kontaktar trafikledningen som sedan försöker få tag på föraren.
vad många av er inte vet är att radiosystemet vi har i tunnlarna är som BÄST halvdannt.
Tågade HADE hunnit stanna OM inte vi då haft en stor svart jävla fläck i systemet runt stationen/ i tunneln.
Detta är något som händer dagligen, att radioanrop inte kommer fram, eller att dom klipps av.

Alltså, om nu maddafakking SL hade investerat pengar på ett nytt system som vi förare har klagat på i åratal, så hade denna tragiska och helt jävla onödiga olycka kunnat undvikas.

Och personen som körde tåget är en relativt ny förare. Hoppas han kommer komma tillbaka, är ju en kollega och allt.
Citera
2010-02-10, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaBrain
Får de skuldkänslor över att de inte stannade tåget när de såg personen slänga sig, eller?

OnT: Självmord är självmord, kanske han ville chocka, kanske han inte visste vad han gjorde... Nu var det visst en olyckshändelse så nu blev det OT igen...

Det beror lite på vem det är som kör. En med starkt psyke kan skaka av sig det ganska lätt.
En som itne har lika starkt kommer sitta med en hel del tankar/känslor som går åt alla möjliga håll. tror väldigt få av er ens kan försöka förstå hur det känns att eventuellt döda en annan människa.
Tror att väldigt få av er har vart i den sitsen, även om en del sitter här och är grymma
Citera
2010-02-10, 01:48
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jramone
Singapore metro: http://n-m.name/gallery2/main.php?g2...serialNumber=1

glasa in skiten så kommer inte leffe kunna ta livet av sig på det sättet åtminstone. Jag lägger hellre de skattepengarna på än en massa annat
Varför inte slänga pengarna på att hjälpa dessa?
Citera
2010-02-10, 01:58
Medlem
sebbekillens avatar
Träligt slut på livet...
Citera
2010-02-10, 02:05
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msfisken
Det heter tunneltågsförare. Om vi skall vara ännu mer noga.

Skall vi vara alldeles överjävligt noga så heter det tunneltågförare.

Hoppas att det var en olycka så inte någon oaktsam typ råkade knuffa personen. Stockholm blir allt stressigare.
Citera
2010-02-10, 02:11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutf
Nu ni, nu ska ni få veta exakt vad som hände.

Som ni säger, personen var nere på spåret och skulle hämta upp en pryl.

Personal kontaktar trafikledningen som sedan försöker få tag på föraren.
vad många av er inte vet är att radiosystemet vi har i tunnlarna är som BÄST halvdannt.
Tågade HADE hunnit stanna OM inte vi då haft en stor svart jävla fläck i systemet runt stationen/ i tunneln.
Detta är något som händer dagligen, att radioanrop inte kommer fram, eller att dom klipps av.

Alltså, om nu maddafakking SL hade investerat pengar på ett nytt system som vi förare har klagat på i åratal, så hade denna tragiska och helt jävla onödiga olycka kunnat undvikas.

Och personen som körde tåget är en relativt ny förare. Hoppas han kommer komma tillbaka, är ju en kollega och allt.

Finns inte infartssignaler till varje station som TLC (Trafikledningen) kan ställa i stopp?
Kan inte TLC nödbryta strömmen på sektionen (hjälper iof inte om föraren redan släppt pådraget eller börjat bromsa inför stationen)?
Citera
2010-02-10, 02:47
Bannlyst
Vad nu? Han hoppade väl ner på spåret för att hämta sin mobiltelefon?
Citera
2010-02-10, 03:06
Medlem
adoptivnegers avatar
Angående TS frågeställning: Det handlar inte om rätt och fel, människor som mår dåligt tänker inte normalt. Man kan inte begära att sjuka människor ska ta större hänsyn till andra än de är kapabla till. Jag valde inte den metoden utan hängning och piller/alkohol, uppenbarligen utan framgång men min poäng är att oavsett hur man väljer att avsluta eller försöka avsluta sitt liv kommer folk bli lidande och de man älskar och som älskar en mest kommer lida mer än någon annan oavsett vilken metod man använder. Att hoppa framför ett tåg är snabbt och effektivt - och det skapar rabalder, något vissa självmordskandidater vill ha. De vill att deras sista sekunder ska ha påverkat människor fundamentalt. En ersättning för ett i övrigt, åtminstone i deras ögon, meningslöst liv.
Citera
2010-02-10, 03:14
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Att klämmas sådär mellan perrong och tåg kan ge ganska nasty skador. Av tågets rörelse kan underkroppen rotera medan överkroppen hålls fast. Jag vet att det förekommit i Cityakuten, CSI eller liknande men det ska ske även i verkligheten.

Någon som kan illustrera med en bild? Jag förstår i alla fall inte hur det går till.
Citera
2010-02-10, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Finns inte infartssignaler till varje station som TLC (Trafikledningen) kan ställa i stopp?
Kan inte TLC nödbryta strömmen på sektionen (hjälper iof inte om föraren redan släppt pådraget eller börjat bromsa inför stationen)?

Det finns infarssignaler och man kan dra strömmen, jag vet dock inte om hur många sekunder det handlade om här. Det tar ett par sekunder att både dra ur ström eller ställa signal i stopp.

Och drar man strömmen så kommer tåget gå i nödbroms (tror jag) annars är det fullbroms, vilket är precis samma bromsstyrka. Så är tåget precis vid stationen så spelar det ingen roll, eftersom förare ändå hade fullbromast.

Ska luska vidare när jag kommer till jobbet igen på torsdag och se vad som sägs mera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in