2010-02-09, 18:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Någon jävla uppmärksamhetssökande hora som inte vill leva mer? Jag hatar när jag läser sånt här.. Så hemska människor, att de inte kan planera det sista verket de gör i sina liv.
Antagligen var det bara en impuls som gjorde det och de flesta självmordsbenägna är ju egoistiska och kan inte tänka på andra, men fan. Finns så många andra sätt att göra det på utan att det ens kommer blod från kroppen.

Många har provat tabletter o dyl innan -- men det är osäkra metoder, om man blir hittad eller får ågren så blir räddad tillbaka.

Därför väljer man en definitiv metod, och då är hög hängning med vajer, skott och tåg, de som anses säkrast i vissa kretsar.
Citera
2010-02-09, 18:46
Medlem
Wingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du tror inte det kan vara så att i Afrika så registrerar man inte antalet självmord på samma sätt som här hos oss. Där konstaterar man att personen är död och gräver ner den -- det blir inte en siffra i statistiken.

Vilket inte innebär att folk inte tar livet av sig.

Visst kan det vara så... Men det är ju ingen hemlighet att t.ex här i sverige så knapras det mest antideprisiva i de "finare" kvarteren. Kolla på kina och japan,, dom har galen självmordsstatistik, visst dom e många men slår man per invänare blir det ändå mycket... Om du tar livet av dig i Afrika så tar du nätt o jämt livet av hela familjen...

Fast det är en intressant tanke, hur många begår självmord i afrika? Och skiljer orsakerna till självmordet mellan u och i-land?
Citera
2010-02-09, 18:47
Medlem
Drapåtrissors avatar
Det var enligt vittnen en ren olycka som hände på T-Centralen. En man tappade sin mobil och när han böjde sig fram för att plocka upp den trillade han ner mellan två vagnar.
Citera
2010-02-09, 18:48
Medlem
Barapaleks avatar
Fyfan! De som tar självmord så att de hindrar folk från att åka tunnelbana borde inte få leva!
Citera
2010-02-09, 18:48
Medlem
Wingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Många har provat tabletter o dyl innan -- men det är osäkra metoder, om man blir hittad eller får ågren så blir räddad tillbaka.

Därför väljer man en definitiv metod, och då är hög hängning med vajer, skott och tåg, de som anses säkrast i vissa kretsar.

Vet en kille från röda linjen som hoppade, killen blev av med båda benen och en arm. Överlevde alltså... Surt om man var deprimerad innan...
Citera
2010-02-09, 18:49
Medlem
Kupsans avatar
Det var väl inte självmord?
För det är väldigt osmart att göra det på Centralen isf, den stationen med flest passagerare. Och mitt i rusningstrafiken. Sen åker tågen väldigt sakta där jämfört med andra stationer.
Citera
2010-02-09, 18:50
Medlem
bowlingjockes avatar
Javisst är de egoistiskt, det håller jag med om.
Jag skulle tro man tappar lite förmågan att tänka på konsekvensen av det hela, hur många det drabbas (värst är det ju för tågföraren, men också på alla tåg och folk som blir försenade.. antar det tar ett tag innan tåg får börja rulla över där personen dog).

Vad jag vet så är inte tågföraren skyldig att köra tåget längre (eller t.o.m kanske inte ens får), utan har rätt till en psykolog och några veckors ledighet.
Att köra på människor är något som i princip alla lok- och tågförare minst upplever en gång under sitt yrkesverksamma liv.
Citera
2010-02-09, 18:50
Bannlyst
Usch då.. Planerade att åka in till stan på eftermiddagen under min lediga dag. Åkte från gullmars så det hade mycket väl kunnat bli just det hässelby-tåget. Skönt att jag ändrade mig. Jag vill inte blotta min klaustrofobi alltför mkt om dörrarna nu inte öppnades och det råder panik och blod utanför.

I övrigt tycker jag inte att vi ska kritisera personen alltför mycket. Vi vet inte hur personen mådde, och förhoppningsvis slipper de flesta av oss någonsin uppleva det. Men om någon nu får det, kanske hans/hennes tankar kring händelsen blir lite annorlunda.
Och ni "som faktiskt har varit självmordsbenägna" Min fråga blir: "Hur pass mycket?"

edit: Så de va en olycka alltså? Snacka om waste of my precious time. (inte att ngn ramla alltså, det är tragiskt, utan hela tråden)
Senast redigerad av SlideAway 2010-02-09 kl. 18:53.
Citera
2010-02-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Det var enligt vittnen en ren olycka som hände på T-Centralen. En man tappade sin mobil och när han böjde sig fram för att plocka upp den trillade han ner mellan två vagnar.

Var har du fått dessa uppgifter ifrån? märkligt att jag missade allt detta, jag åkte gröna linjen mitt emot och lunkade på i min egna lilla takt med min bästa vän ipod
Citera
2010-02-09, 18:56
Medlem
Snigelfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jramone
Var har du fått dessa uppgifter ifrån? märkligt att jag missade allt detta, jag åkte gröna linjen mitt emot och lunkade på i min egna lilla takt med min bästa vän ipod

http://www.expressen.se/Nyheter/1.18...ycka-i-t-banan
Citera
2010-02-09, 18:56
Medlem
dwgs avatar
När man ska hoppa framför tåg, så kan man göra det där det inte finns nåra folk.
Dåligt att göra folk illa bara för livet suger för en själv.

Ingen som tog bilder? så vi MGB kan kolla på dom
Citera
2010-02-09, 18:57
Medlem
Wheeler88s avatar
köttfärs, fan vad taskiga ni är när jag läste det vart jag hungrig..

om nu allmänheten hade fått mig att må så pissigt illa att jag velat ta självmord had ejag också försökt skada allmänheten på något sätt tillbaks och det endast för att jag saknar allt som har med empati och göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in