2010-02-09, 22:57
Medlem
simonpimonpoos avatar
Under perrongen intill spåren finns ju ett utrymme just för att ta skydd när sådant här händer. Denna killen måste ha varit förståndshandikappad.
Citera
2010-02-09, 22:58
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Finns det inte en ficka under perrongen som man kan gömma sig i?

Stämmer. Men är man så korkad att man hoppar ner på spåret efter en mobil så är väl inte så troligt att man fattar det...
Citera
2010-02-09, 22:59
Medlem
Borde inte mobilen har gått sönder ändå när han tappade den med tanke på fallhöjden till spåret?
Citera
2010-02-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superkorven
Hur hög är vallen?

Jadu, runt 160 cm?

Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Finns det inte en ficka under perrongen som man kan gömma sig i?

Finns på de flesta, finns till och med ännu djupare fickor lite varstans längs med perongen på vissa hållplatser medans man på andra ser ut att behöva ligga på sidan med kroppen utsträckt. Jag har studerat ifall olyckan skulle vara framme
Citera
2010-02-09, 23:01
Medlem
6tasys avatar
Det forklarar varfor jag satt fast pa t-banan forut..
Citera
2010-02-09, 23:02
Medlem
ManacledSwines avatar
Om man skulle bli knuffad/ramla ner på spåret, vad kan man göra för att öka chanserna att överleva?

OT: Tänk om föraren skulle bli såpass traumatiserad av händelsen att han tillslut tog sitt liv genom att hoppa framför ett tåg. Det skulle vara lite ironiskt.
Citera
2010-02-09, 23:03
Medlem
superkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jramone
Jadu, runt 160 cm?

Finns på de flesta, finns till och med ännu djupare fickor lite varstans längs med perongen på vissa hållplatser medans man på andra ser ut att behöva ligga på sidan med kroppen utsträckt. Jag har studerat ifall olyckan skulle vara framme

Vall var kanske fel ord ja. Så högt kan det väl ändå inte vara, eller? I så fall förstår jag att det är svårt att ta sig upp om det nu var så.
Citera
2010-02-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Att vad händer? Olyckor?
Olyckor händer varje dag, speciellt inom trafiken där flera dör varje dag. Men kul att det glädjer dig iaf!

Vad är det du vill få fram? Med din sista mening verkar det vara att utmåla mig som ett monster. Tack, men det vet jag redan att jag är
Citera
2010-02-09, 23:06
Medlem
L.Ron.Hubbards avatar
Tycker det är patetiskt med alla "tuffingar" som bara måste visa hur oberörda dem blir av en sån här sak. Det visar ju bara att dem aldrig har varit i närheten av något liknande. Jag har själv sett en "hoppare" på väldigt nära håll och det är en syn som jag aldrig kommer glömma. Fy fan. Skulle vilja se den som sätter sig och gnäller över förseningar på Flashback efter det.
Citera
2010-02-09, 23:07
Medlem
DeSupras avatar
Oerhört tragiskt händelse Undrar en sak: är det så svårt att ta upp sig på perrongen? Hur högt kan det vara, ca 1 - 1.3 meter kanske? Sedan tror jag att många är rätt så fega och inte villiga att hjälpa till när det väl händer sånt. Nu står jo det i DN att han fick hjälp men hans liv gick inte att rädda.

Lite off-topic

http://www.youtube.com/watch?v=aPNycI2abtI

Varning för känsliga.....
Citera
2010-02-09, 23:07
Bannlyst
Det var en arabisk man runt 40-50 bast som tappade sin nya mobil han precis fått av socialen.

eftersom han var ny till stockholm insåg han inte att han enkelt kunde ha sökt skydd under perrongen eftersom det finns plats där att rulla in för att slippa dö av tåget.

Sen är det sant att ett gäng unga araber hoppade ner och tog hans plånbok samt mobil efter olyckan
Citera
2010-02-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superkorven
Vall var kanske fel ord ja. Så högt kan det väl ändå inte vara, eller? I så fall förstår jag att det är svårt att ta sig upp om det nu var så.

Mina ögonmått är inte de bästa, men det ser ut att vara mellan 150-160cm i mina ögon. tror det är lite högre än vad man kan tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in