2010-02-09, 22:24
Medlem
såg det på nyheterna nyss. mannen ska ha tappat en mobiltelefon och hoppat efter den. människor försökte hjälpa upp honom tillbaka på perrongen men hann alltså inte. fruktansvärt tragiskt.
Citera
2010-02-09, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 347
Media skriver inte om självmord (inte den här sortens åtminstonde). Tror anledningen är att det kan vara uppmuntrande till andra att självmordsbenägna att de blir omskrivna.
Kan vara så att det inte finns något nyhetsvärde att rapportera i sådanahär fall.
R.i.p iaf..
Citera
2010-02-09, 22:27
Medlem
drdracula141s avatar
Hoppade han eftersom han är hammarbyare??? Nä ot så är det rent av sagt fördjävligt att obducera sådana kroppar.... Tycker mer synd om läkarna som obucerar detta lik....
Citera
2010-02-09, 22:30
Medlem
Tyrranics avatar
Tragiskt att en mobil var värd mer än sitt liv i behåll. Sjukt...
Citera
2010-02-09, 22:32
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Lite kul att i Sverige så stänger de ner allting i London blir väl bara tåget försenat ett par minuter ? Nej det är fan patetiskt att begå självmord men det är bra att sådana svaga individer försvinner från samhäller. Sen borde man inte bli så skärrad om nån tar livet av sig det är ju ingenting man kan göra någonting åt.

Du snackar skit. Även i London blir det långa stopp. Varit med om det själv där, två gånger. En gång satt jag fast lite över två timmar i ett tåg i en tunnel mitt i sommaren (ca 40 grader varmt i vagnen - flera kärringar höll på att svimma flera gånger) pga "en hoppare".
Citera
2010-02-09, 22:36
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Hoppade han eftersom han är hammarbyare??? Nä ot så är det rent av sagt fördjävligt att obducera sådana kroppar.... Tycker mer synd om läkarna som obucerar detta lik....
Varför tror du de skall obducera kroppen när vad som orsakade dödsfallet är så otroligt uppenbart?
Citera
2010-02-09, 22:48
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Om det stämmer som DN och AB skriver, att han hoppade ner på spåret för att hämta en mobiltelefon så tycker jag inte att det är att betrakta som en olycka om personen som gör det inte är ett barn eller gravt förståndshandikappad.

Att hoppa ner på spåret på t-centralen, mitt i rusningen då tågen går med ner till en minuts mellanrum, är givetvis försök till självmord. I detta fall lyckades tyvärr försöket.
Citera
2010-02-09, 22:49
Medlem
superkorvens avatar
Hur hög är vallen?
Citera
2010-02-09, 22:52
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Argh, fitta att man skulle missa det. Skulle egentligen ha varit där runt den här tiden. Skit! Men det var en olycka alltså? Smart att hoppa ned bara för en jävla mobil, så får man betala med livet...
Citera
2010-02-09, 22:55
Medlem
faixers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Om det stämmer som DN och AB skriver, att han hoppade ner på spåret för att hämta en mobiltelefon så tycker jag inte att det är att betrakta som en olycka om personen som gör det inte är ett barn eller gravt förståndshandikappad.

Att hoppa ner på spåret på t-centralen, mitt i rusningen då tågen går med ner till en minuts mellanrum, är givetvis försök till självmord. I detta fall lyckades tyvärr försöket.
Det tar bara 30 sekunder att hoppa ner och plocka upp sin mobil sedan hoppa upp igen!
Citera
2010-02-09, 22:56
Medlem
Finns det inte en ficka under perrongen som man kan gömma sig i?
Citera
2010-02-09, 22:57
Medlem
Svartbåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Finns det inte en ficka under perrongen som man kan gömma sig i?
Stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in