2010-11-26, 08:21
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Fortfarande mer synd om lokföraren än om idioterna som dog oavsett anledning.
Eftersom det är i princip omöjligt att dö av ett tåg eller spårvagn utan att göra fel så är det inte synd om någon som gör det.

Däremot är det trist för familjerna att de hade idioter i släkten och nu tvingas lida för deras efterblivenhet.

Spårvagn är väl typ troligare att dö av än av en bil tycker jag men ^^ Förstår definitivt vad du menar med tåg.

Trafikolyckor kan ju vara en sak, det kan vara halt eller någon kan ta fel beslut, att bli påkörd av ett tåg är dock helt oförlåtligt Kolla, ett tåg 200 meter bort, vi orkar inte vänta i 25 sekunder så det är nog lugnt!
Citera
2010-11-26, 08:28
Medlem
chillionaires avatar
ÄR det inte fler som dör vid diverese tunnelbanestationer än vid Roslagsbanan?
Citera
2010-11-26, 08:31
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxarN
Spårvagn är väl typ troligare att dö av än av en bil tycker jag men ^^ Förstår definitivt vad du menar med tåg.

Trafikolyckor kan ju vara en sak, det kan vara halt eller någon kan ta fel beslut, att bli påkörd av ett tåg är dock helt oförlåtligt Kolla, ett tåg 200 meter bort, vi orkar inte vänta i 25 sekunder så det är nog lugnt!
Hur lyckas man att dö till en spårvagn utan att göra fel?
Du ska inte vara på spåren, du ska gå över gatan på övergångsställen och du ska hålla uppsikt.
Det är inte direkt några höga hastigheter det handlar om vid obevakade övergångsställen.
Citera
2010-11-26, 08:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
ÄR det inte fler som dör vid diverese tunnelbanestationer än vid Roslagsbanan?
Jovisst är det det. Men tunnelbanan transporterar mycket fler resenärer, vilket innebär att fler människor är utsatta för risk. Risken per person vid Roslagsbanan tycks vara mycket större.

Att någon korsar tunnelbanespåret och blir påkörd är mycket sällsynt, vad jag vet.
Citera
2010-11-26, 08:37
Medlem
Nåja...vilka var människorna, utan att veta detta kan vi inte bedöma om det var fylla eller sjävlmord...f
Citera
2010-11-26, 08:40
Medlem
ImmerOnes avatar
Om ni undrar över hur man kan "missa" ett tåg...
Jobbar själv inom järnvägen, tåg är tystare en vad man tror - speciellt nu när snön har lagt sig - kan vara kusligt tyst om tågen nu vintertid.
Självklart äre svårt o missa om föraren hänger på tutan eller om det är massa räls-skarvar eller växlar och eventuella kuvor ... - Men på raksträckor och en någorlunda fräsch bana... jääävligt tyst.
Citera
2010-11-26, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmerOne
Om ni undrar över hur man kan "missa" ett tåg...
Jobbar själv inom järnvägen, tåg är tystare en vad man tror - speciellt nu när snön har lagt sig - kan vara kusligt tyst om tågen nu vintertid.
Självklart äre svårt o missa om föraren hänger på tutan eller om det är massa räls-skarvar eller växlar och eventuella kuvor ... - Men på raksträckor och en någorlunda fräsch bana... jääävligt tyst.

Så de påkörda var alltså blinda?
Citera
2010-11-26, 08:46
Medlem
sepefans avatar
Ja, många blir påkörda av Roslagsbanan. Det är ett fenomen som jag har väldigt svårt att förstå..
Den går inte särskilt snabbt och det är ganska bra sikt vid övergångar och stationer.

Allt som oftast är det omdömeslösa barn som ska springa under bommarna och så kommer det ett tåg från andra hållet. Att två stycken vuxna människor i 30 års åldern blir påkörda är väldigt konstigt OM det inte var med flit eller att dom var höga/berusade.

Tragiskt är det i vilket fall som helst.. Tycker genuint synd om lokföraren
Citera
2010-11-26, 08:55
Bannlyst
Snacka om genväg.
Citera
2010-11-26, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sepefan
Ja, många blir påkörda av Roslagsbanan. Det är ett fenomen som jag har väldigt svårt att förstå..
Den går inte särskilt snabbt och det är ganska bra sikt vid övergångar och stationer.

Jag har för mig att det "förr om tiden" fanns gott om obevakade övergångar längs med Roslagsbanan på dumma ställen (eller finns, även om många blivit bortbyggda med åren så kan jag nog räkna upp ett antal ställen där det borde finnas ett högt staket och inte en övergång eller ställe man kan smita över med lätthet).

Att smita över vid Stocksunds station däremot är bara vansinne med tanke på att det finns en bro under järnvägen precis vid slutet av stationen samt en gångbro 150 meter bort...
Citera
2010-11-26, 09:05
Medlem
Arasones avatar
Hur många gånger ska det här hända. Alltid 4-5 personer om året som stryker med på grund av det. Om det beror på alkohol, tvekar jag på eftersom det är på en torsdag. Men iaf, RIP.
Citera
2010-11-26, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arasone
Hur många gånger ska det här hända. Alltid 4-5 personer om året som stryker med på grund av det. Om det beror på alkohol, tvekar jag på eftersom det är på en torsdag. Men iaf, RIP.

Många som dör av båda kokosnötter som faller och av att halka i duschen. Sånt är livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in