2012-11-16, 18:52
Medlem
Lill-Einars avatar
Person påkörd öster om Järna nu ikväll enligt hörsägen. Någon som vet något?
Citera
2012-11-16, 19:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
Person påkörd öster om Järna nu ikväll enligt hörsägen. Någon som vet något?
Ja, Trafikverket
Citat:
Viktig trafikinformation
Tågtrafiken Stockholm –Göteborg/Malmö via Katrineholm vidare söderut samt omvänt:
2012-11-16 18:54
Stopp i tågtrafiken mellan Flen -Gnesta på grund av en olyckshändelse. Detta påverkar fjärrstågtrafik Stockholm-Göteborg/Malmö via Katrineholm vidare söderut och omvänt. Kraftiga förseningar och omledda tåg. Preliminär prognos på när trafiken kan vara igång är ca. kl.20.30 . För mer information, vänligen se respektive järnvägsföretag.
Citera
2012-11-16, 19:48
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Totalstopp i tågtrafiken efter olycka
Citat:
En man har blivit påkörd av tåget i närheten av Sparreholm, mellan Södertälje och Flen. Räddningstjänst, ambulans och polis är på plats vid olycksplatsen.
Citera
2012-11-16, 20:27
Medlem
En till i Dalarna..

http://www.dt.se/nyheter/falun/1.530...-pakord-av-tag
Citera
2012-11-16, 20:57
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aftonbladet: Totalstopp i tågtrafiken efter olycka

Ekuriren om samma händelse:

Citat:
– Mannen var vid liv när han hittades, men hur allvarliga skador han
ådragit sig vet jag inte. Han är hur som helst förd till Mälarsjukhuset för vård,
säger Göran Risberg, vakthavande befäl vid Sörmlandspolisen.

http://ekuriren.se/nyheter/2.3770/1....akord-av-taget
Citera
2012-11-17, 13:18
Medlem
En död i tågolycka mellan Falun & Borlänge!

Vad vet vi om detta?

"En person omkom på fredagen då den blev påkörd av tåget. Olyckan inträffade vid en övergång i Hinsnoret utanför Falun."

http://www.dalademokraten.se/Dalarna...m-i-tagolycka/
Citera
2012-11-17, 19:38
Medlem
Alltid trist när någon lämnar jorden, har för mig att övergången vid Hinsnoret endast är en övergång utan bommar och lysen? tror tåget tutar där. Rätta mig om jag har fel.

Om personen lyssnar på musik så märker den ju inte av att tåget kommer såvida det inte finns bommar eller lyse, jag tror personen körde denna "jag springer snabbt så hinner jag" eller så märkte den helt enkelt inte av det.

Vila i frid
Citera
2012-11-20, 00:08
Medlem
Tror inte att ni pratar om samma tjej. Det var en som hoppade den 29e maj och en annan som hoppade 24e oktober... Tragiska händelser båda två.
Citera
2012-11-21, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProperSpot
Alltid trist när någon lämnar jorden, har för mig att övergången vid Hinsnoret endast är en övergång utan bommar och lysen? tror tåget tutar där. Rätta mig om jag har fel.

Om personen lyssnar på musik så märker den ju inte av att tåget kommer såvida det inte finns bommar eller lyse, jag tror personen körde denna "jag springer snabbt så hinner jag" eller så märkte den helt enkelt inte av det.

Vila i frid

I Hinsnoret ger vi signal 2 ggr, varje signal ungefär 3-4 sekunder. Men det hjälper inte om dom har hörlurar i, har stått med lok 2 meter ifrån en cyklist i centrala örebro som inte hade någon koll alls, min kollega fick till sist gå fram och knacka honom på axeln och be honom flytta sig, Han vart lite chockad när han vred på huvudet och såg fronten på loket några meter bort, Och kan säga att loktutan låter som faaaan,
Citera
2012-11-22, 13:39
Medlem
Elfrides avatar
PUT vid Solna C. 13:33
Citera
2012-11-22, 13:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
PUT vid Solna C. 13:33
Inget på www.sl.se ännu.
Citera
2012-11-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inget på www.sl.se ännu.

Från SL:s hemsida: " Blå linjen: Bussar mellan Västra skogen och Hallonbergen p g a olyckshändelse."
Så antagligen tunnelbana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in