2012-09-24, 20:16
Medlem
Dimaks avatar
Bra att han dog direkt istället för att lida , detta är värre än den där jävla hocker! att en nära släkting fick ser det också hur gammal var killen?
Citera
2012-09-24, 20:47
Medlem
Draup.s avatar
Går inte att föreställa sig vilket trauma den anhöriga måste upplevt eller hur det känns nu. och en själv har svurit över världsliga saker hela dagen – makes one think
Citera
2012-09-24, 21:03
Medlem
TnaLas avatar
Tycker i allmänhet att människor "litar" för mycket på sina småbarn.
Jag jobbar på ett sånt ställe att jag har fri sikt över mycket tätt trafikerade vägar.
Ser oerhört ofta en liten parvel komma på cykel och 10 meter bakom cyklar eller går en förälder kanske med en barnvagn.
Sen skriker de till barnet att det ska stanna innan övergången.

Nu säger jag inte att just det här barnet varit dåligt bevakat, små barn kan ju slita sig och springa iväg..

Men i trafiken ska man ha barn på sånt avstånd att de kan gripas tag i.

Så tänker jag, en överbeskyddande smått neurotisk småbarnsförälder.

Vilken tung börda för den anhöriga som var med.... livet blir sej aldrig likt. R.I.P lilla vän
Citera
2012-09-24, 21:07
Medlem
appe-s avatar
Vet vi vilket tågbolag det gäller?
Citera
2012-09-24, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
Vet vi vilket tågbolag det gäller?

Pågatågen/Skånetrafiken
Citera
2012-09-24, 21:35
Medlem
Tågstationen är ca 100 meter från platsen, så tågen mot Malmö hinner inte direkt upp i några hastigheter på den sträckan. Pojken måste ha haft en jäkla otur...
Citera
2012-09-24, 22:05
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123jag123
Pågatågen/Skånetrafiken

Arriva är operatören.
Citera
2012-09-24, 22:15
Medlem
Zedss avatar
Fy fan, tragiskt som fan när sådant här händer. Tankarna går till familjen och släkt. Som någon sa innan, bra att han avled direkt istället för att lida.

Har en i släkten som är f.d lokförare, han har "kört över" 2st som hoppet framför tåget under sin karriär, han slutade kort efter andra gången. Så stackars lokföraren också, givetvis.

Tragiskt
Citera
2012-09-24, 22:16
Medlem
Palmen1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TnaLa
Tycker i allmänhet att människor "litar" för mycket på sina småbarn.
Jag jobbar på ett sånt ställe att jag har fri sikt över mycket tätt trafikerade vägar.
Ser oerhört ofta en liten parvel komma på cykel och 10 meter bakom cyklar eller går en förälder kanske med en barnvagn.
Sen skriker de till barnet att det ska stanna innan övergången.

Nu säger jag inte att just det här barnet varit dåligt bevakat, små barn kan ju slita sig och springa iväg..

Men i trafiken ska man ha barn på sånt avstånd att de kan gripas tag i.

Så tänker jag, en överbeskyddande smått neurotisk småbarnsförälder.

Vilken tung börda för den anhöriga som var med.... livet blir sej aldrig likt. R.I.P lilla vän
Håller med dig till 100%, ser allt för mycket sådant i trafiken.
Citera
2012-09-24, 22:43
Medlem
Som någon tidigare sa så kan inte lokföraren ha det lätt just nu. Nog för att det är fan så hemskt för den som kör på någon som begår självmord men en olycka och på köpet ett litet barn...Oerhört tragiskt.
Citera
2012-09-24, 23:19
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Som någon tidigare sa så kan inte lokföraren ha det lätt just nu. Nog för att det är fan så hemskt för den som kör på någon som begår självmord men en olycka och på köpet ett litet barn...Oerhört tragiskt.

Jag hoppas verkligen att han intalar sig själv, han gjorde ju inget fel egentligen.

Sen om den ''anhöriga'' gjorde fel eller inte, det är lite svårt att ta upp i sådana här situationer. En sak är dock säker, om tågföraren kan återhämta sig, så tvivlar jag starkt på att den ''anhöriga'' kan det.

Vila i frid.
Citera
2012-09-24, 23:28
Medlem
MeMajks avatar
Stackars föräldrar! Har funderat ganska mycket på det där med sorg för föräldrar när man mister ett barn.
Vet jag har nämnt det tidigare och det är väl ingen hemlighet att vi har en son här hemma med kroniskt sjukdom som inte kommer att leva så länge till.
Men på något sätt så har både jag själv, min fru, och vår andre pojk redan påbörjat vårt sorgearbete. Är övertygad om att när livet flyktar här från denna lilla kroppen så har vi redan begripit vad som hänt samt varför.
Men att mista ett barn så abrupt genom en olyckshändelse tror jag ta mig fan skulle vara värre för det skull liksom uppstå ett vacuum.
Sänder även en tanke till den drabbade lokföraren som ska leva med denna vetskapen att han på grund av tillfälligheter har bidragit till att ett barn avled.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in