2012-01-30, 11:28
Medlem
tryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uno
Jag var på tåget, satt i sista vagnen. Det var ett pendeltåg som skulle stanna vid perrongen. Tror att olyckan hände i början av perrongen, alltså där tåget har högst fart. Märkte inte så mycket till en början, mer än att ljuset slocknade i tåget och de ropade "håll dörrarna". Ingen tvärbromsning eller liknande. Tog ett tag innan de sa att det var p.g.a en olycka som de inte öppnade dörrarna.
Efter ett tag kom det polis och räddningstjänst, men dom såg nog direkt att det inte var nåt att göra för jag såg ingen ambulans och inga sjukvårdare, utan bara brandmän och poliser. Någon sa att kroppen låg under vagnen jag satt i, men jag vet inte om det stämmer.
Vi fick sitta kvar på tåget i en halvtimme ungefär.
Det syntes inget på fronten av tåget, eller från perrongen när vi fick gå av, men de hade ju haft ett tag på sig att städa.

Tragiskt om personen halka och föll ner . Ännu en familj som ska bearbeta sorg och ännu en människa som inte får komma hem och lägga sig i den säng som man gick upp ur idag .
Livet är kort.

Man ska alltid hålla avstånd i och på stationer , det räcker med en knuff så är det över
Citera
2012-01-30, 12:33
Medlem
mind_crazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uno
Jag var på tåget, satt i sista vagnen. Det var ett pendeltåg som skulle stanna vid perrongen. Tror att olyckan hände i början av perrongen, alltså där tåget har högst fart. Märkte inte så mycket till en början, mer än att ljuset slocknade i tåget och de ropade "håll dörrarna". Ingen tvärbromsning eller liknande. Tog ett tag innan de sa att det var p.g.a en olycka som de inte öppnade dörrarna.
Efter ett tag kom det polis och räddningstjänst, men dom såg nog direkt att det inte var nåt att göra för jag såg ingen ambulans och inga sjukvårdare, utan bara brandmän och poliser. Någon sa att kroppen låg under vagnen jag satt i, men jag vet inte om det stämmer.
Vi fick sitta kvar på tåget i en halvtimme ungefär.
Det syntes inget på fronten av tåget, eller från perrongen när vi fick gå av, men de hade ju haft ett tag på sig att städa.

http://www.dn.se/sthlm/stopp-i-jarnv...ken-i-huddinge

"Polisen försöker nu att bringa klarhet i olyckan. Tågföraren såg att mannen var ensam på perrongen."

Ännu ett självmord?
Citera
2012-01-30, 14:22
Medlem
Schutzstaffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mind_crazy
http://www.dn.se/sthlm/stopp-i-jarnv...ken-i-huddinge

"Polisen försöker nu att bringa klarhet i olyckan. Tågföraren såg att mannen var ensam på perrongen."

Ännu ett självmord?

"Det är oklart om han har trampat snett eller halkat. Vittnen såg att han försökte ta sig upp igen, men han hann inte innan tåget kom. Det verkar vara en ren olyckshändelse, säger Kenneth Ekman vid Södertörnspolisen."
Citera
2012-01-30, 20:09
Medlem
RadioGaGas avatar
Varför försöker människor ta sig upp på perrongen igen? Det vettigaste vore ju att börja springa i tågets färdriktning så att tåget har längre tid på sig att stanna.

Mannen kanske var full. Det är lätt hänt att ramla ner på spåren då. Det har hänt mig på fyllan.
Citera
2012-01-30, 20:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Varför försöker människor ta sig upp på perrongen igen? Det vettigaste vore ju att börja springa i tågets färdriktning så att tåget har längre tid på sig att stanna.

Mannen kanske var full. Det är lätt hänt att ramla ner på spåren då. Det har hänt mig på fyllan.
Mer rationellt vore att lämna spåret åt andra hållet. Men människor är inte alltid så rationella när de är utsatta för livsfara.

Finns det skyddsutrymme under pendeltågsperronger som under tunnelbaneperronger? Är det någon som vet?
Citera
2012-01-30, 21:34
Medlem
scarfaceswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mer rationellt vore att lämna spåret åt andra hållet. Men människor är inte alltid så rationella när de är utsatta för livsfara.

Finns det skyddsutrymme under pendeltågsperronger som under tunnelbaneperronger? Är det någon som vet?

Jag vet inte om det finns det på huddinge station (trots att jag bor i huddinge), men det brukar inte finnas sånt utrymme på pendeltågsstationerna. Men å andra sidan brukar det finnas mer utrymme på andra sidan om spåret av en pandeltågstation, speciellt i huddinge.

RIP. Man känner verkligen för en eventuell familj som är en mindre vi middagsbordet ikväll
Citera
2012-01-30, 21:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarfaceswe
Jag vet inte om det finns det på huddinge station (trots att jag bor i huddinge), men det brukar inte finnas sånt utrymme på pendeltågsstationerna. Men å andra sidan brukar det finnas mer utrymme på andra sidan om spåret av en pandeltågstation, speciellt i huddinge.

RIP. Man känner verkligen för en eventuell familj som är en mindre vi middagsbordet ikväll
Jag tänker också på mannen. Det finns roligare situationer än att ramla framför ett tåg och upptäcka att man inte kommer undan.
Citera
2012-01-30, 22:42
Medlem
GunOfBrixtons avatar
Min mor var arbetskamrat med mannen som dog. Hon sa, precis som vittnena, att han hade halkat ner när han gick på perrongen och sen inte hunnit upp. Hon sa att han var världens snällaste kille som inte ville någon någonting ont, väldigt sympatisk också. Han gav alltid 100 % och om man gav honom en arbetsuppgift så blev den ordentligt gjord.

Kan säga att det var ganska jobbigt här hemma också då man hade lite koll på vem killen var osv. Dock så vill jag inte ens tänka på hur jobbigt hans familj har haft det och kommer ha...
Senast redigerad av GunOfBrixton 2012-01-30 kl. 22:43. Anledning: Dålig svenska
Citera
2012-01-30, 23:33
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunOfBrixton
Min mor var arbetskamrat med mannen som dog. Hon sa, precis som vittnena, att han hade halkat ner när han gick på perrongen och sen inte hunnit upp. Hon sa att han var världens snällaste kille som inte ville någon någonting ont, väldigt sympatisk också. Han gav alltid 100 % och om man gav honom en arbetsuppgift så blev den ordentligt gjord.

Kan säga att det var ganska jobbigt här hemma också då man hade lite koll på vem killen var osv. Dock så vill jag inte ens tänka på hur jobbigt hans familj har haft det och kommer ha...
Känner också med hans anhöriga. Hur gammal var han ungefär? Hade han egna barn tex? Utan att outa han för mkt då.
Citera
2012-01-31, 06:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Känner också med hans anhöriga. Hur gammal var han ungefär? Hade han egna barn tex? Utan att outa han för mkt då.
Han var 57 år, enligt Sveriges Radio.
Citera
2012-01-31, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunOfBrixton

Någon som dött och som inte uppfyller de kriterierna?
Citera
2012-01-31, 13:22
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Någon som dött och som inte uppfyller de kriterierna?

Det är väl klart att osnälla människor dör varje dag. Vad menar du nu egentligen eller försökte du bara vara lustig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in