• 1
  • 2
2009-07-21, 12:11
Medlem
tigertompas avatar
Förra tråden var felplacerad och låst. Fick rådet att diskutera den här istället. Om det är fel, så blir jag en snäll mod flyttar den till rätt ställe. Det kanske skulle vara under yttrandefrihet istället
Tacksam för hjälpen

Vill veta om det först och främst finns medlemmar här på flashback som är medlemmar på darkside eller har varit? Sedan vill jag även veta om vad ni tycker om innehållet på sidan? Vad tycker ni om moden på den sidan?

Idag uppskattar jag innehållet på sidan med noveller och gillar att man tar upp alternativa sexualiter. Dessutom att man kan träffa människor i olika sammanhang som har samma intresse som en annan. Det är det jag uppskattar med sidan och att man kan få vara vänner för livet.

Själv så var jag väldigt positivt från början till sidan och allt verkade, så trevligt och så openmind. Men en dag kom jag i bråk med en förening som finns på darkside. De som vet vem jag var där, vet även vad det gäller. För att komma ur en negativ spiral, så bytte jag användarnamn och ville inte bråka mer med den föreningen. Visst, jag blev spärrad från forumet, även om jag inte höll med. Ibland kan man har olika åsikter och i stridens hetta kan man skriva klumpigt.

När jag väl hade bytt användarnamn, så kunde jag skriva i forumet igen och skrev olika saker. Men idag hände det otroliga att en mod på den sidan spärrade av mig. Hans motivering var att han jag inte hade berättat för han eller den som driver sidan att jag bytt användarnamn och skrivit i forumet. Det konstigaste av allt detta var att denna banen kom när jag sa min åsikt återigen om en viss förening. Jag kunde skriva ett par inlägg innan jag blir avstängd.

I det Kalendarium det har, så har folk skrivit saker och ting att man t.ex inte vill gå på fester. Själv, så fick man en varning för att man återigen inte fick skriva där av samma anledning som ovanför. Dessutom anser jag att den här moden svartmåla b.la. mig själv i forumet, samt andra användare på darkside som har denna upplevelse.

Därför vill jag diskutera allt som jag har skrivit i den här tråden

Uppdatering när jag skrev dagbok på denna sidan om jag hade skapat denna tråd. Då fick jag den här varningen från webmastern:

Webmasterns mail
Du kan inte skriva i forumet för att du har tidigare visat dig omöjlig att ha att göra med där inne! Det är inget som ändras bara för att du skaffar multipla medlemskap för tusan! Dessutom ser jag att du har börjat din gamla vanliga kampanj i dagböcker och börjat tracksasera en viss förening i kalendariet igen.
Det här är SISTA varningen: LÄGG AV! Om du inte lägger av så får du lämna hela sajten!

Mitt svar blev följande:
Hur kan det komma sig att jag bara blev bannad när jag skrev om en viss förening. Med tanke på vad andra gör i Kalendriumet. Hur kan det komma sig att jag blir straffad medan andra inte blir det? Vad är problemet där egentligen? Bara nyfiken av mig hur en bdsmsida som är öppensinnad kan behandla folk olika. För det anser jag ni gör och det är bättre att du hör det från mig än någon annan.

Jag anser att jag inte har gjort mer fel, än vad andra gör i Kalendriumet. Jag tvivlar som sagt på att andra få samma varningar som jag. Jag ville skapa ett nytt konto och det anda är uppsagt. Hur kan de leda till att man har mulitipla medlemskap. Den frågan är berättigad? När man har sagt upp det andra? Dessutom om man skapa ett nytt konto för man blir bannad och sedan kan skriva utan att något händer. Hur skall man då veta att man inte får skriva forumet. Jag är ingen tankeläsare och kommer aldrig bli. Skulle jag har haft någon chans att maila dig och skriva i forumet då? Det hävdade en mod men betvivlar detta. Är det inte bättre att spärra ipnumret då? Då vet folk vad som gäller för början eller ändra reglerna. Tycker som sagt att det är felaktigt banning och kan minst ger ett par namn som minst håller på lika mycket som en annan. Där ser man hur det får skriva i kalendriumet igen och igen. Vad blir deras konsvensker?

En annan fråga också är hur kan en mod fortsätta vara mod på den här sidan, med tanke på hur han svartmåla folk i forumet inklusive mig själv? Är det inte bättre att ta bort honom? Om en sådan person inte kan bete sig respektfullt. Hur kan ni då förvänta er att användarna skall göra det? Det ger som sagt ingen bra bild när man svartmåla folk på de och kväver andras åsikter som inte stämmer överens med andra. Det är min åsikt och sådant kanske man blir bannad från den här sidan ifrån. Ibland känns det och de vill jag att du skall veta, eftersom det verka finnas olika regler för olika saker.

Att säga sin åsikt och inte nämna föreningen bland namn ser jag inget som helst fel med. Om ni gör det, så tänker jag låta bli. Härdan efter tänker jag diskutera saker mer här, utan tar det på andra sätt. Så med andra ord jag har lagt av här på darkside. Tar till mig varningen, även om jag tycker den är felaktigt som fan. Dessutom sista frågan som jag vill gärna har svar på. Finns det någon chans att jag kommer få skriva i forumet igen? För vad har jag gjort för fel denna gången. Att säga nej, tack i en tråd för vad man har sett och hört om en förening och i kalendriumet. Priset är den minsta orsaken som sagt och tål inte den föreningen konstruktiv kritik. Blir min följdfråga. Hur är det med säkerheten?

Denna tråden tänker jag även uppdatera i framtiden, med tanke på när jag skapade ett dagboks inlägg om denna tråden. Då fick jag inte skriva dagböcker längre
Senast redigerad av tigertompa 2009-07-21 kl. 12:33.
Citera
2009-07-21, 13:21
Medlem
Späks avatar
Du blev utsparkad från ett perverst forum och vill nu diskutera det på ett annat forum?
Citera
2009-07-26, 13:49
Medlem
....och han fortsätter att gnälla här.
Citera
2009-08-05, 23:35
Medlem
Dafens avatar
Börjar du förstå nu tigertompa att det inte är alla andra det är fel på utan att det är fel på dig.
Du klarar ju inte av att hänga nånstans utan att det går åt helvete.

Visst flashback funkar, men det är så jävla stort här att du försvinner i mängden.

Jag är inte det minsta förvånad att du blev bannad även där. Du funkar inte på nätet. Jag är ledsen.
Citera
2009-08-06, 10:16
Medlem
Lumlums avatar
Bortsett att TS inlägg ger lite rättshaverist-intryck, så väcker det den intressantare frågan om rättigheter etc.

Vi Svenskar har en tendens att uppfatta det som en mänsklig rättighet att få vara med i olika sammanhang etc. Det är ju så att man har ingen rättighet att vara med på ett forum rent generellt...(Har man betalt för det och därmed ingått ett ekonomiskt bindande avtal så kan saken vara annorlunda)
Annars så är det väl så att den som driver forumet har sin fulla (och godtyckliga) rätt att ta in och slänga ut folk efter eget godtycke

Det är lite av samma fenomen som om alla grannarna i huset håller fest och jag som enda hyresgäst inte blir bjuden - man blir kränkt och hävdar att man har RÄTT att vara med...fast så är det ju normalt sett inte.
Citera
2009-08-06, 13:51
Medlem
MisterToms avatar
Tveksamt att den här får leva, men skickar till censur och yttrandefrihet. /mod
Citera
2009-08-06, 16:26
Moderator
skunkensunes avatar
1. Använd inte ordet bannad, det är ett svenskt ord som har en annan (men liknande) betydelse än det engelska ordet banned.

Citat:
http://ne.se/sve/banna?i_h_word=bannad

bann`a verb ~de ~t
ORDLED: bann-ar
SUBST.: bannande

1 kraftigt förebrå {eläxa upp}
KONSTR.: ~ ngn
HIST.: sedan äldre fornsvensk tid; fornsv. banna; till bann

2 uttala kraftuttryck {eförbanna} [mindre brukl.]: han svor och ~de
IDIOM: banne mig minsann anv. för att ge eftertryck åt vad som sägs
KONSTR.: ~
HIST.: sedan äldre fornsvensk tid; se banna 1

2. Vad har detta med censur och yttrandefrihet att göra? Du blev portad från ett privat forum där de ansvariga får göra vad de vill med sina medlemmar.
Citera
2009-08-06, 18:44
Medlem
Live with it

Det är som såhär att inom privat näringsverksamhet så finns det inget som heter "yttrandefrihet", mao så får siteägaren bestämma precis hur som helst om vad som får sägas på siten.

Vill han / hon / de inte att ordet "gul" ska få yppas så är det upp till han / hon / dessa att banna den som yppar ordet "gul".

Med andra ord:

Du kan inte göra annat än att acceptera att du, ditt inlägg, etc plockas bort. Gilla läget eller dra vidare. Nu vet du vad som gäller så att gnälla vidare här hjälper inte mer än att få dig att framstå som en blivande rättshaverist.

Mitt råd:

Acceptera din situation och dra lärdom av det. Eller dra vidare till någon annan site. Eller bygg en egen community och lek gud över de stackars få som råkar bli medlemmar.
Citera
2009-08-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Mycket text
Folk kan indelas i två grupper-dom som tycker som du och dom som inte gör det-det tar betydligt längre tid att övertyga dom som inte tycker som du. BDSM-grupper finns i parti och minut -välj en som passar kanske den omskrivna
Citat:
http://www.bdsm-mansion.se/onskelista.php
och är du helt omöjlig att ha att göra med som amatör finns ju alltid möjligheten att vända sig till någon professionell som mot betalning säkert håller med om dina synpunkter
Citat:
http://www.anita.as/
Citera
2009-08-12, 13:58
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafen
Börjar du förstå nu tigertompa att det inte är alla andra det är fel på utan att det är fel på dig.
Du klarar ju inte av att hänga nånstans utan att det går åt helvete.

Visst flashback funkar, men det är så jävla stort här att du försvinner i mängden.

Jag är inte det minsta förvånad att du blev bannad även där. Du funkar inte på nätet. Jag är ledsen.

Bla bla bla. Att jag har skrivit fler inlägg än dig här, utan att bråka med någon. Ja, det säger nog mer om dig än vad de gör om mig på olika plan. Sedan att du försöker fläta över det med flashback är stort. Vi som är på flasback kanske gillar att diskutera om saker ting, istället för att försöka göra smidiga personangrepp på en annan människa. Hade du tänkt på de innan du yttrade din käft? Nä, du dafen gå du tillbaka till er lekstuga med 16åringar på ert forum där ni mods bara håller varandra om ryggen! Där kan du skriva all skit som kommer ur din mun! Här gör du bara dig till ålöje till allmän beskådning. Jag är i alla fall inte så patetiskt att jag måste kommentera folk på ett annat forum, bara för att jag inte gillar personen ifråga.

F.ö tycker jag det är roligt att du måste ge dig in på flashback och kommentera mig. Har dafen något sjukligt begär att följa efter mig på Internet? I sådana fall finns hjälp att söka på olika instanser som börjar på p.

Citat:
Ursprungligen postat av Growl
Mitt råd:

Acceptera din situation och dra lärdom av det. Eller dra vidare till någon annan site. Eller bygg en egen community och lek gud över de stackars få som råkar bli medlemmar.

Är där på den sajten p.g.a. att den har monopol när det gäller bdsmSverige när det gäller Community. Om jag hade haft datakunskap, så hade jag garanterat försökt göra en egen community. Underlaget finns garanaterat Monopol är aldrig bra i Sverige anser jag.

Här är min blogg i ämnet för att försöka övertyga min skeptiska medmänniskor
http://tompa2bdsm.blogspot.com/
Senast redigerad av tigertompa 2009-08-12 kl. 14:04.
Citera
2009-08-12, 15:02
Medlem
Herr Lindholms avatar
Är inte Darkside forumet där en användare blev bannlyst för att han uttryckt avsmak mot nekrofili? Man ville visst inte att forumets nekrofiler skulle bli förorättade...
Citera
2009-08-12, 17:18
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Är inte Darkside forumet där en användare blev bannlyst för att han uttryckt avsmak mot nekrofili? Man ville visst inte att forumets nekrofiler skulle bli förorättade...

Har ingen aning, men kan nog tänka mig att man ser förbi vissa användare på darkside. Vissa får göra vad fan de vill där inne, medan andra inte få säga hej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in