Citat:
Ursprungligen postat av
HandsomeBilly
Hoppas att du har rätt! När kan jag vänta mig ett samtal tror du? Förutsatt att jag nu kommer in.
Dessvärre så får man inte ta del av någon reservantagningsstatistik från LU, vilket är väldigt synd. Då hade man kunna säga mer exakt hur dina chanser ser ut- men som sagt, jag tror att du kommer in.
Dem flesta (vad jag har hört) som inte vill fortsätta hoppar av inom de två första veckorna, så någon dag under den perioden skulle jag tro. Förutsatt att det nu inte är så att du kommer in ganska omgående därför att en del helt enkelt struntar i att skriva in sig och gå på uppropet, då blir första reserv kontaktad, svarar inte han/hon inom ett dygn så blir andra reserv kontaktad och så vidare. Därför gäller det för dig att vara tillgänglig framöver, se till att kontaktuppgifterna du angett på antagning.se är up to date.
Ovanstående skriver jag med förbehåll för att jag kan ha fel. Har ingen lust att bli sågad om det nu inte skulle vara som jag skrivit. Kontakta medicinska fakulteten för att försäkra dig om hur reservantagningen går till!
"Om du fortfarande är reservplacerad på en utbildning efter urval 2 kan du ändå bli antagen om någon annan lämnar återbud. Det är den kursansvariga institutionen som kallar reserver."
Önskar dig stort lycka till!