2015-01-06, 22:23
Medlem
maskinteknik

HT15 Maskinteknik Civing, Chalmers, 1.5 HP?
Senast redigerad av mrpaco 2015-01-06 kl. 22:25. Anledning: ej tillräckligt med information
Citera
2015-01-06, 22:35
Medlem
jousif650s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpaco
HT15 Maskinteknik Civing, Chalmers, 1.5 HP?

Jag räknar att du blir antagen vid urval 1. HP urval grupp har aldrig varit mer än 1,45
Citera
2015-01-06, 22:43
Medlem
Schwindelfreis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeBilly
Hoppas att du har rätt! När kan jag vänta mig ett samtal tror du? Förutsatt att jag nu kommer in.

Dessvärre så får man inte ta del av någon reservantagningsstatistik från LU, vilket är väldigt synd. Då hade man kunna säga mer exakt hur dina chanser ser ut- men som sagt, jag tror att du kommer in.

Dem flesta (vad jag har hört) som inte vill fortsätta hoppar av inom de två första veckorna, så någon dag under den perioden skulle jag tro. Förutsatt att det nu inte är så att du kommer in ganska omgående därför att en del helt enkelt struntar i att skriva in sig och gå på uppropet, då blir första reserv kontaktad, svarar inte han/hon inom ett dygn så blir andra reserv kontaktad och så vidare. Därför gäller det för dig att vara tillgänglig framöver, se till att kontaktuppgifterna du angett på antagning.se är up to date.

Ovanstående skriver jag med förbehåll för att jag kan ha fel. Har ingen lust att bli sågad om det nu inte skulle vara som jag skrivit. Kontakta medicinska fakulteten för att försäkra dig om hur reservantagningen går till!

"Om du fortfarande är reservplacerad på en utbildning efter urval 2 kan du ändå bli antagen om någon annan lämnar återbud. Det är den kursansvariga institutionen som kallar reserver."

Önskar dig stort lycka till!
Citera
2015-01-07, 08:50
Medlem
Sjuksköterska LiU Norrköping

Sökande med gymnasiebetyg utan komplettering(BI)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 11
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 22

Högskoleprov(HP)
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 19

Nån chans?
Citera
2015-01-07, 11:41
Medlem
Ortmoss avatar
Efter Urval 2:
Högskolepoäng 7,5-225(APS)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 8
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 23

Stats 1 på SU.

Har jag någon som helst chans att komma in? När börjar institutionen ringa in reserver?
Citera
2015-01-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwindelfrei
Ops. Jag tar tillbaka det jag sa! Dock så skrev jag faktiskt att han/hon kunde ta kontakt med fakulteten för att försäkra sig. Kan hända att jag förväxlat reglerna med dem för LU; där kontaktar Juridicum reserverna.

Hursomhelst, enligt http://www.jurinst.su.se/polopoly_fs/1.202177.1409918290!/menu/standard/file/Antagningsstatistik%20HT14.pdf kom ju reservnummer 61 (?!) in i höstas i BI gruppen. Så han/hon borde ju definitivt komma in om hon går på det obligatoriska uppropet med reservplats 8.

Ja!! Desto knivigare är det för mig. "Offra" en dejt eller chansa på en heldag i Sthlm? Men hur är Sthlm egentligen? Har hört rykten om att det ska vara jävligt svårt att få bostad, drygt folk och jävligt dräggigt i allmänhet...stämmer det? Kan man överhuvudtaget överleva där som utfattig student? Staden kommer att käka upp mig levande och skita ut mig befarar jag....

//skåningen
Senast redigerad av RedBlueGreen 2015-01-07 kl. 16:21. Anledning: stav
Citera
2015-01-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabel
Jag har blivit reserv 12 till en fristående kurs, Engelska 30 hp. Antal platser är 30. Tror ni det finns en chans att så många faktiskt hoppar av?

Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
Ja!! Desto knivigare är det för mig. "Offra" en dejt eller chansa på en heldag i Sthlm? Men hur är Sthlm egentligen? Har hört rykten om att det ska vara jävligt svårt att få bostad, drygt folk och jävligt dräggigt i allmänhet...stämmer det? Kan man överhuvudtaget överleva där som utfattig student? Staden kommer att käka upp mig levande och skita ut mig befarar jag....

//skåningen

Hahahah! Exakt min känsla med, ingen aning om vad som som väntar mig om jag blir antagen men för juristprogrammet är det värt det
/En annan skåning
Citera
2015-01-07, 22:42
Medlem
Tjo! Går i tvåan atm och fick 1,2 första gången jag skrev HP. Hur mycket poäng behöver jag ungefär för att läsa ekonomi i Lund?
Citera
2015-01-07, 22:59
Medlem
jousif650s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazux
Tjo! Går i tvåan atm och fick 1,2 första gången jag skrev HP. Hur mycket poäng behöver jag ungefär för att läsa ekonomi i Lund?

Antagningsstatistik

http://jamforutbildning.studera.nu/antagning/sok/36?educationName=Ekonomie%20kandidatprogram&educat ionLevelType=Program&eventUrl=http%3A%2F%2Fwww.lu. se%2Flubas%2Fi-uoh-lu-EGEKO%2F81420
Citera
2015-01-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazux

Kolla här:
http://statistik.uhr.se/
Citera
2015-01-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jam306
Sjuksköterska LiU Norrköping

Sökande med gymnasiebetyg utan komplettering(BI)
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 22

Högskoleprov(HP)
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 19

Nån chans?

Tyvärr så skulle jag inte tro det :/
Citera
2015-01-08, 00:31
Medlem
Biqquss avatar
Kommer jag in på psykologprogrammet NÅGONSTANS med 22,06 i snitt? (jag har studerat upp dessa på komvux och hamnar förmodligen därför i en annan urvalsgrupp)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in