2015-01-04, 16:42
Medlem
hokoshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwindelfrei
Du har absolut en chans!
Dock är det inte lönt att gå på uppropet som ovanstående skrev eftersom att juridiska fakulteten vid SU tar kontakt med reserverna om det blir plats ledig, då är det kontaktuppgifterna du angett på antagning.se de kommer att titta på, så var tillgänglig nu framöver! Vill du försäkra dig om detta kan du kontakta dem själv.

Vad trollar du om nu???

Citat:
Reserver till Juristprogrammet:
Kallelse till reservuppropet kommer att skickas per e-post under v. 2 till ett visst antal reserver som kan ha en möjlighet att bli antagna.

Kallelsen innebär inte att du kommer att bli antagen, utan att du kan blir antagen.

Reservuppropet äger rum tisdag den 13/1 kl. 14 i hörsal 6 i C-huset, i Södra huset, Stockholms universitet, Frescati.
De reserver som preliminärt kommer att kallas till obligatoriskt reservupprop kan du se nedan.
Urvalsgrupp:
BF reserv 1-5
BI reserv 1-130
BIEX reserv 1-70
BII reserv 1-30
HP reserv 1-80

http://www.jurinst.su.se/om-oss/nyheter/nyantagna-och-reserver-juristprogrammet-vt-2015-1.157361
Citera
2015-01-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwindelfrei
Du har absolut en chans!
Dock är det inte lönt att gå på uppropet som ovanstående skrev eftersom att juridiska fakulteten vid SU tar kontakt med reserverna om det blir plats ledig, då är det kontaktuppgifterna du angett på antagning.se de kommer att titta på, så var tillgänglig nu framöver! Vill du försäkra dig om detta kan du kontakta dem själv.

Här har vi nån som står i kön som vill sålla bort andra hahahah
Citera
2015-01-04, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Här har vi nån som står i kön som vill sålla bort andra hahahah
Till hans försvar så handlar det om två olika urvalsgrupper, nämligen BIEX och BI.
Citera
2015-01-04, 19:12
Medlem
fysioterapeut Lund

Reserv NR 3 HP
Antal antagna: 16

Vad tror ni? Finns det en chans?

Tacksam för svar.
Citera
2015-01-05, 04:06
Medlem
Jag ska hoppa av mitt program och har sökt en kurs på 30hp nu till VT, det blev en sen anmälan på den kursen, så jag får en plats om det finns.
Har även tidigare sökt den följande kursen på mitt program, som jag är antagen med villkor på, men som jag ej tänker gå, mina poäng gör mig heller inte behörig för den.

Vad bör jag göra? Är det bara vänta och se, med tanke på att jag inte är behörig till kursen jag ej vill gå.

Dessa blir 60hp, kommer ens min sena anmälan till kursen att beaktas eftersom det är 15hp över vad
Citera
2015-01-05, 10:05
Medlem
Försöker igen.

Sökande med resultat från högskoleprov(HP)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 26
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 112

Företagsekonomi, programmet. SU.

Kommer förekomma reservupprop snart och jag har bestämt mig för att gå, mest för att utforska området. Men det vore skönt att veta att det åtminstone finns en minimal chans. Vad tror ni?
Senast redigerad av gitarrguden 2015-01-05 kl. 10:09.
Citera
2015-01-05, 10:07
Medlem
Citat:
Försöker igen.

Sökande med resultat från högskoleprov(HP)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 26
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 112

Företagsekonomi, programmet. SU.

Kommer förekomma reservupprop snart och jag har bestämt mig för att gå, mest för att utforska området. Men det vore skönt att veta att åtminstone finns en minimal chans. Vad tror ni?

Tveksamt nu med tanke på att det gäller reservupprop, men jag hade ändå gått om jag var du.
Citera
2015-01-05, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Tveksamt nu med tanke på att det gäller reservupprop, men jag hade ändå gått om jag var du.

Menar du att det är tveksamt i och med att det är reservupprop och inte vanligt upprop?
Citera
2015-01-05, 10:38
Medlem
Citat:
Menar du att det är tveksamt i och med att det är reservupprop och inte vanligt upprop?

Nej. Det är väl ganska irrelevant för din del? Hade du varit antagen och gått på uppropet hade du givetvis fått din plats, men nu är du inte det

Jag menar att du hade haft goda chanser om det hade varit din reservplats efter första urvalet. Till andra urvalet blir många antagna till linjer som de har högre upp på sin prioriteringslista, men efter andra urvalet så väljer de mellan att studera eller att inte studera, så vitt jag förstår det. Har svårt att se att så många skulle tacka nej när de väl kommit in. Jag är ingen expert, så du får väl helt enkelt gå dit och hoppas
Citera
2015-01-05, 10:39
Medlem
Citat:
Nej. Det är väl ganska irrelevant för din del? Hade du varit antagen och gått på uppropet hade du givetvis fått din plats, men nu är du inte det

Jag menar att du hade haft goda chanser om det hade varit din reservplats efter första urvalet. Till andra urvalet blir många antagna till linjer som de har högre upp på sin prioriteringslista, men efter andra urvalet så väljer de mellan att studera eller att inte studera, så vitt jag förstår det. Har svårt att se att så många skulle tacka nej när de väl kommit in. Jag är ingen expert, så du får väl helt enkelt gå dit och hoppas

Du har helt rätt. Jo man börjar ju fundera på drömscenarion där bostadsbristen drabbar alla som antagits i min kvot eller dylikt, men vi får hoppas på det bästa. Tack!
Citera
2015-01-05, 11:02
Medlem
Citat:
Du har helt rätt. Jo man börjar ju fundera på drömscenarion där bostadsbristen drabbar alla som antagits i min kvot eller dylikt, men vi får hoppas på det bästa. Tack!

Jag rekommenderar dig dock att gå med tanke på att många förmodligen tänker så. Det kan vara många reserver före dig som redan gett upp, och med lite flyt kan vad som helst hända
Citera
2015-01-05, 11:45
Medlem
Citat:
Jag rekommenderar dig dock att gå med tanke på att många förmodligen tänker så. Det kan vara många reserver före dig som redan gett upp, och med lite flyt kan vad som helst hända

Ja, jag tänker mig att kanske 5-10 i min kvot inte påbörjar programmet av olika anledningar, kanske de kommit in nån annanstans som reserv eller vad vet jag. Sen hoppas man att en del reserver framför mig inte närvarar.

Tur att man iaf antagits till FEK I.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in