2022-07-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyZarn
Fick reservplats 57 på jurist i uppsala. 147 antagna urval 1 BI. Tror ni det finns en chans?

Nix.
Citera
2022-07-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Hur står är chansen att jag kommer in på SU:s Fysikkandidatprogram som 2:a reserv på BII och 5te reserv på HP?

På BII tog de in 2, och jag är andra reserv, på HP tog de in 10 och jag är femte reserv.
Hej!

Kolla in tråden Det här med urval och reserver... postad av kmpa. Så kan du själv finna svaret på din fråga.
Citera
2022-07-16, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Nix.

Hmm… tråkigt i sådana fall. Men det känns konstigt att urvalsgränsen i BI skulle ha stigit så mycket på bara ett år, då jag med min merit lätt hade kommit in alla tidigare terminer.
Citera
2022-07-16, 10:31
Medlem
Citat:
Hmm… tråkigt i sådana fall. Men det känns konstigt att urvalsgränsen i BI skulle ha stigit så mycket på bara ett år, då jag med min merit lätt hade kommit in alla tidigare terminer.

i urval 2 vill säga
Citera
2022-07-16, 15:32
Medlem
Ducadreams avatar
Lillebrorsan hamnade på reserv 4 och 7 på två utbildningar efter första urval. Hur stor chans är det att han kommer in tror ni?
Citera
2022-07-16, 18:27
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Lillebrorsan hamnade på reserv 4 och 7 på två utbildningar efter första urval. Hur stor chans är det att han kommer in tror ni?
Ingen aning. Beror helt på utbildningen, vilket överintag, hur många platser, o.s.v.
Citera
2022-07-16, 20:12
Medlem
Facket.forsakrars avatar
Citat:
Fick reservplats 57 på jurist i uppsala. 147 antagna urval 1 BI. Tror ni det finns en chans?

Som jag skrivit tidigare i tråden var det runt 40 st hp-reserver som kom in förra året. Alltså efter andra urvalet. Om det var några som ringdes in av universitetet vet jag inte.

Så hopp finns det ju. Men skulle inte förvänta mig att komma in om jag vore du.

Lycka till!
Citera
2022-07-16, 22:16
Medlem
Citat:
Kolla in denna denna tråden så kanske du kan få fram ett bättre svar. (FB) Det här med urval och reserver...
Citera
2022-07-16, 22:19
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postmortemd
Kolla in denna denna tråden så kanske du kan få fram ett bättre svar. (FB) Det här med urval och reserver...

Förstod att det skulle vara svårt att veta. Tack så mycket.
Citera
2022-07-16, 22:31
Medlem
Citat:
Förstod att det skulle vara svårt att veta. Tack så mycket.
Ja, precis! Därför kan det vara bättre att på egen hand, kolla vad statistiken säger och på så sätt få ett mer konkret svar.

Men hoppas det löser sig, så han kommer in!
Citera
2022-07-16, 22:39
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postmortemd
Ja, precis! Därför kan det vara bättre att på egen hand, kolla vad statistiken säger och på så sätt få ett mer konkret svar.

Men hoppas det löser sig, så han kommer in!

Precis. Jag tittade på föregående år. Det får vi nöja oss med. Tack så mycket.
Citera
2022-07-17, 01:09
Medlem
Står som reserv 103 på juristprogrammet i Stockholm, vet någon ungefär hur många som brukar tacka nej efter första urvalet?

Har läst om människor som har haft ungefär lika högt reservnummer som mig och ändå kommit in då flera tackar nej eller hoppar av i just Stockholm.

Hur stor chans skulle ni säga att jag har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in